• Svar på tråden Jag längtar till påsk
  • SweeneyTodd
    Freddie K skrev 2024-03-05 13:40:59 följande:

    Jag blir nyfiken. Vad är det med påsk som är så speciellt för er. För mig så är inga högtider speciella utan bara jobbiga, men det är jag det.


    Tråkigt att höra att högtider är jobbiga för dig, jag förstår.

    Men för att svara på din fråga. Jag tycker att det är mysigt att samla familjen, skicka påskkort, få och ge påskägg osv. 
  • Anonym (A)

    Nja, det är som vilken helg som helst. I år blir det att jobba 

  • Freddie K
    SweeneyTodd skrev 2024-03-05 18:32:34 följande:
    Tråkigt att höra att högtider är jobbiga för dig, jag förstår.

    Men för att svara på din fråga. Jag tycker att det är mysigt att samla familjen, skicka påskkort, få och ge påskägg osv. 
    Jag har ingen familj. I alla fall ingen jag har träffat på 25 år. Den enda jag har är min mamma och hon börjar bli till åren. 

    Magin försvann sen jag blev vuxen. Jag tycker det är tråkigt för jag vill kunna uppskatta högtiderna, men det gör jag inte. Tycker bara de är jobbiga för jag är så ensam. Det är jag annars med, men det känns extra på högtiderna.

    Oj, det här blev ett bittert inlägg. Det var inte meningen. Skäms
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Påsktomten)

    Inte så värst. Som barn var det kul. Då fick man smälla en massa, och så fick vi leta efter påskägg, och man cyklade runt till kompisarna och lämnade påskbrev.

  • Anonym (Kycklingen)
    Deegan skrev 2024-03-05 13:43:56 följande:

    Jag tänker direkt på Johan Glans när han berättar om påsken 😅😅

    /D


    Han verkar ju ganska hyfsat historielös.
  • Deegan
    Anonym (Kycklingen) skrev 2024-03-06 12:40:59 följande:
    Han verkar ju ganska hyfsat historielös.
    Men om du lyssnar i början på klippet så säger han liknande tänk om påsken skulle införas idag...

    /D
    Vad har leksakståg och bröst gemensamt? - Båda är menade för barn, men det är männen som leker med dom i slutändan! :)
  • Anonym (Kycklingen)
    Deegan skrev 2024-03-06 13:05:23 följande:
    Men om du lyssnar i början på klippet så säger han liknande tänk om påsken skulle införas idag...

    /D
    Vilket är irrelevant. 
  • Freddie K

    Det finns nog mycket man kan säga om påsken, men jag tänker inte gå in på det nu. Man ska nog bara ta det för vad det är och inte tänka så mycket, fast det kan ju vara kul om man vet lite om påsken i alla fall.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Core
    Freddie K skrev 2024-03-05 13:40:59 följande:

    Jag blir nyfiken. Vad är det med påsk som är så speciellt för er. För mig så är inga högtider speciella utan bara jobbiga, men det är jag det.


    Jag ser inte fram emot, däremot uppskattar jag högtider. Vi samlas ur olika delar av familjen, ingifta och gifta blandat, och under flera dagar blir det att sitta och dricka nubbe, äta sig mätt och surra med släkt.

    Jag tror att det är det att vi svenskar inte lever så mycket så i övrigt, det blir ett trevligt inslag i vardagen
  • Core
    Freddie K skrev 2024-03-06 06:14:44 följande:
    Jag har ingen familj. I alla fall ingen jag har träffat på 25 år. Den enda jag har är min mamma och hon börjar bli till åren. 

    Magin försvann sen jag blev vuxen. Jag tycker det är tråkigt för jag vill kunna uppskatta högtiderna, men det gör jag inte. Tycker bara de är jobbiga för jag är så ensam. Det är jag annars med, men det känns extra på högtiderna.

    Oj, det här blev ett bittert inlägg. Det var inte meningen. Skäms

    Ah, så förstår jag, missade det här. Du har inga kollegor eller liknande? Vi brukar vara rätt bra på jobbet att styra upp olika träffar och middagar i olika sammanhang, det är också ett fullvärdigt ersättningsfirande om man inte har familj 

Svar på tråden Jag längtar till påsk