• Bellelejon

    Feber varje dag!

    Alltså jag är livrädd! Har nu i två veckor haft feber varje dag, den pendlar mellan 37.8-38.2. Har läst om tumörfeber som är typ exakt så. 
    Har värk på höger sida skulderblad och där är en svullnad som varit i flera år (ska på MR nästa vecka) 
    Har nu det senaste fått en otrolig värk vänster sida ländrygg och ner till ungefär knät. Blodprover är tagna för typ 3 månader sen som var bra men man tänker ju bara på en sak

  • Svar på tråden Feber varje dag!
  • Lynx123

    Litet tips: sluta googla. Det är det absolut värsta du kan göra. Allt har säkert en helt naturlig förklaring.

  • Analoga

    Jag hade feber, dessutom hög på nätterna  i 3 veckor. Blodprover var kassa. Trodde jag hade cancer, tills de tog monopol test som var pos. Körtelfeber slltså

  • Bellelejon
    Analoga skrev 2024-03-05 20:38:48 följande:

    Jag hade feber, dessutom hög på nätterna  i 3 veckor. Blodprover var kassa. Trodde jag hade cancer, tills de tog monopol test som var pos. Körtelfeber slltså


    Min pendlar hela dagarna mellan 37.8-38.2. Speciellt om jag gå i trappor eller plockar upp leksaker då höjs den, helt plötsligt blir jag jättevarm och då går tempen också upp. Cancer är ju det enda jag tänker på, har mr imorgon och aldrig haft sån ångest
  • Analoga
    Bellelejon skrev 2024-03-06 12:43:39 följande:
    Min pendlar hela dagarna mellan 37.8-38.2. Speciellt om jag gå i trappor eller plockar upp leksaker då höjs den, helt plötsligt blir jag jättevarm och då går tempen också upp. Cancer är ju det enda jag tänker på, har mr imorgon och aldrig haft sån ångest
    För att ta en korrekt temp ska du vila 20 min först, sen ta tempen.

    Sen så är det helt normalt att ha kring 37.8 på dagen när du rör på dig.  Det är inte feber.
  • Anonym (Hellny)
    Bellelejon skrev 2024-03-06 12:43:39 följande:
    Min pendlar hela dagarna mellan 37.8-38.2. Speciellt om jag gå i trappor eller plockar upp leksaker då höjs den, helt plötsligt blir jag jättevarm och då går tempen också upp. Cancer är ju det enda jag tänker på, har mr imorgon och aldrig haft sån ångest

    Du behöver sluta att ta tempen stup i kvarten. Det ger dig förmodligen bara mer ångest. 


    Självklart går kroppstemperaturen upp när du rör på dig. Stress och ångest höjer också kroppstemperaturen. 


    Hoppas att det går bra på undersökningen idag! 

Svar på tråden Feber varje dag!