• regnjacka

    Stor skillnad på hyra

    Två nybyggda lägenheter av samma företag på samma gata men två olika byggnader.

    Första är på 36 m² och går på 5700 kr / mån med balkong
    Andra är på 30 m² och går på 7400 kr / mån utan balkong

    Hur är det möjligt och är det något man kan göra åt saken? .. känns ju lite konstigt

  • Svar på tråden Stor skillnad på hyra
  • Anonym (våning)

    Kan bero på vilket våningsplan de ligger på. Har för mig att hyran blir högre ju högre upp man kommer. 

    Kan också vara olika tillval som styr. En lägenhet kanske har diskmaskin och tvättmaskin och den andra inte 

  • regnjacka
    Anonym (våning) skrev 2024-03-05 23:01:39 följande:

    Kan bero på vilket våningsplan de ligger på. Har för mig att hyran blir högre ju högre upp man kommer. 

    Kan också vara olika tillval som styr. En lägenhet kanske har diskmaskin och tvättmaskin och den andra inte 


    Båda ligger högst upp. Den dyrare har kombimaskin, annars så ser beskrivningen ganska exakt likadan ut om inte identisk faktiskt, då menar jag val av material på vägg, golv m.m
  • Anonym (Hej)

    Ser planritning likadan ut, har den samma utrustning vad gäller kyl, frys, tvätt m.m
    Ligger de åt samma håll, tänkte utsikt, är de på samma våningsplan
    Ingår samma saker ( värme, vatten parkering 
    Vad ligger nära ( affärer, skolor 

  • regnjacka
    Anonym (Hej) skrev 2024-03-06 19:47:15 följande:

    Ser planritning likadan ut, har den samma utrustning vad gäller kyl, frys, tvätt m.m
    Ligger de åt samma håll, tänkte utsikt, är de på samma våningsplan
    Ingår samma saker ( värme, vatten parkering 
    Vad ligger nära ( affärer, skolor 


    Ser planritning likadan ut, har den samma utrustning vad gäller kyl, frys, tvätt m.m
    Planritningen ser inte likadan ut. Den billigare har bättre planritning enligt mig då det finns ett arbetsrum som är separat från vardagsrummet.

    De har samma utrustning men dessa är skillnaderna.

    Den billigare lägenheten har diskmaskin och balkong men inte tvätt/kombimaskin dock förberettt för det, så man kan enkelt köpa en själv.

    Den dyrare lägenheten har ingen diskmaskin eller balkong men har kombimaskin.

    Ligger de åt samma håll, tänkte utsikt, är de på samma våningsplan
    Ja. Och ja, båda högst upp.

    Ingår samma saker ( värme, vatten parkering



    Ja, båda har identisk beskrivning förutom det som skiljer de åt som balkong, kombimaskin och diskmaskin.

    Vad ligger nära ( affärer, skolor


    Samma för båda, dessa två byggnader ligger bokstavligen 5 meter från varandra.
Svar på tråden Stor skillnad på hyra