Alla pengar går åt hans kriser - vad ska jag göra?
Min man är från ett annat land och vi bor sen 2 år tillbaka i Sverige.
Från början av vår relation har jag haft bättre ekonomi än honom men nu arbetar han sen något år tillbaka och bidrar själv till hushållet. Dock så tjänar jag mer och lägger självfallet mer på våra utgifter.
Han har även barn i sitt hemland och vi betalar varje månad för deras skola och mat. Flertalet gånger har barnen blivit sjuka och vi har självklart betalat för sjukvård osv, vilket är väldigt dyrt i deras hemland... När en av hans närmaste i familjen blev jättesjuk fick vi bidra med mycket pengar för att hen skulle kunna få vård, min man har även varit tvungen att åka flertalet gånger till sitt hemland pga familjkriser och kriser med barnen osv osv... PGA allt detta är vår ekonomi jättetuff... jag har aldrig tidigare haft ekonomiska problem och aldrig tidigare inte kunnat spara pengar varje månad. Ingenting kan vi göra ... ingen resa och ingenting som vi och barnen här vill för att vi ska må bra... Allting går hela tiden till hans "kriser" i hemlandet... Nu är det en till kris och han "måste" absolut åka dit och om jag inte kan bidra med pengar så kommer han låna och isf kommer hans lön när han kommer hem gå till det och inte våra utgifter och det resulterar då i att det är jag som får betala allt igen...
Jag blir totalt tokig av detta... I flera år har jag ständigt en stress över ekonomin.. Jag säger till honom att det är omöjligt att göra ALLT, finns inte pengarna så går det inte. Men han har noll förståelse och ALLT är viktigast här och nu.
Vad ska jag göra? Måste jag bidra till varje kris? Hur kan jag komma ifrån detta så jag själv får leva någongång...