Missbildning i livmordern
Har någon här haft ett barn (tonåring) där man har upptäckt en medfödd missbildning i livmodern?
Hur gick operationen? Var det lång återhämtnings tid efteråt?
Annan info som ni kan dela med er av?
Har någon här haft ett barn (tonåring) där man har upptäckt en medfödd missbildning i livmodern?
Hur gick operationen? Var det lång återhämtnings tid efteråt?
Annan info som ni kan dela med er av?
Vad är det för något som går att åtgärda med operation? =)
Vad är det för något som går att åtgärda med operation? =)
Ah, Jag har något helt annat men tycker livmoderdefekter är intressanta =)
Du får gärna uppdatera hur det går, låter jobbigt men kunde varit värre så tror det kommer gå jättebra <3
Ah, Jag har något helt annat men tycker livmoderdefekter är intressanta =)
Avsaknad av livmoder, medfött =) kan även finnas en liten kvar som producerar endo så lite tur men knappast roligt+avsaknad av annat
Hoppas att någon kan hitta hit!
Ts, eftersom du är så orolig och har funderingar så tycker jag inte du ska vänta tills proverna är tagna utan ring läkaren och prata med dem.
Annars tror jag att operationen kommer att gå bra, vi har bra vård i Sverige. Livmodern kommer repa sig.
Jag tycker det låter som att din dotter har kvar den embryonala skiljeväggen i livmodern. Då blir livmodern hjärtformad och man kan tex få problem vid graviditet med exempelvis prematur förlossning.
Jag har haft så. Själva operationen tog på riktigt bara några minuter. Inklusive sövning. Jag sov i FEM minuter sen var det klart. Den togs bort med laser, skiljeväggen är mer som ett tunt membran och när jag hade kissat och ätit utan att må dåligt efter sövning tog jag bussen hem.
Så du behöver inte vara orolig ❤️
Jag tycker det låter som att din dotter har kvar den embryonala skiljeväggen i livmodern. Då blir livmodern hjärtformad och man kan tex få problem vid graviditet med exempelvis prematur förlossning.
Jag har haft så. Själva operationen tog på riktigt bara några minuter. Inklusive sövning. Jag sov i FEM minuter sen var det klart. Den togs bort med laser, skiljeväggen är mer som ett tunt membran och när jag hade kissat och ätit utan att må dåligt efter sövning tog jag bussen hem.
Så du behöver inte vara orolig ❤️
TACK!!!
Ja, nu när du skriver som du gör så känner jag igen allt som läkarna har sagt!
Magnetröntgen sa de var till för att kolla hur skiljeväggen sitter innan de opererar.
Nu har jag något att "gå på"
Hur var återhämtningen efteråt?
Kunde du göra vad du ville i vardagen dag 1 eller fick du restriktioner?
Träning är en sådan sak som dyker upp i min dotters huvud då hon går på en idrottsinritning i gymnasiet.
Nu var ju detta ett antal år sedan.. så jag minns inte exakt.
Men minns inte det fanns några restriktioner. Tror inte ens att jag blödde. Det är som sagt ett tunt membran, inte en kroppsdel, som avlägsnas. Men som sagt det var länge sedan.
Det jag kommer ihåg bäst är att jag räknade med från 10. Sen tittade jag upp på klockan och trodde de skulle börja eftersom det gått några minuter. Och då var de redan klara. Och det hade bara gått fem minuter så hade lite svårt att tro på dem.
Oro dig inte❤️
Jag är född med skiljevägg, detta upptäcktes när jag födde mitt första barn.
Barnet fick lite hjälp ut och jag fick sys efteråt, det gick bra och inga problem med någon av graviditeterna.
TS jag vet hur orolig man är för sina barnen men just detta fixar nog vården enkelt.
Jag är född med skiljevägg, detta upptäcktes när jag födde mitt första barn.
Barnet fick lite hjälp ut och jag fick sys efteråt, det gick bra och inga problem med någon av graviditeterna.
TS jag vet hur orolig man är för sina barnen men just detta fixar nog vården enkelt.