• Anonym (Whereisit)

    Jag vill ha sex men min sambo vill inte

    Hej alla där ute, jag har snart börjat tappa hela känslan för min relation.. jag har i flera månaders tid tagit upp med min sambo att det inte är normalt att ha sex 1 gång i månaden när man är 26&30 år gamla. Han har lovat mig gång på gång att det ska bli ändring men jag ser ingen förändring överhuvudtaget.
    Det finns dock två orsaker till varför han kanske är så sugen nummer 1 han har testosteronbrist vilket är ett stort problem då han även upplever mycket trötthet. Nummer 2 är att vi har ett barn hos oss varannan vecka.. jag tycker dock att man inte kan skylla allt på det här..
    så Fort jag tar initiativ till sex säger han att han är trött eller vill duscha innan sex men det är inte så att han går upp gör det och då tappar jag lusten.. 
    ska man ha dessa problem Verkligen i våran ålder vi har bara varit tillsammans i 1.5 år. Btw jag vet att jag är en attraktiv kvinna så det är inte problemet
  • Svar på tråden Jag vill ha sex men min sambo vill inte
  • Tecum

    Det kan bero på testosteronbristen men det går att behandla. Du kan kräva att han söker för det, särskilt om han är väldigt trött också. Många har barn vv, det är bara en undanflykt. Känslan är ändå att han inte är särskilt intresserad av sex, så du bör fundera på separation. 

  • Anonym (Herakles)

    Svårt! Det går inte att tvinga sig själv att ha lust. Och att ha sex med någon som hotar att lämna annars blir ju nästan som ett sexuellt övergrepp...

  • Anonym (Dr Feelgood)

    Vet ni att han har testobrist eller är det bara något han tror?

    Om han faktiskt har det borde han givetvis få sprutor så ni kan ha ett normalt samliv för er ålder.

    Det luriga är att man inte saknar sexdrift om man inte har den, och för någon man kan det nog faktiskt kännas skönt att inte vara kåt hela tiden. Att vara nere men samtidigt kåt har jag förstått är rätt jobbigt.
    Jag har en vän som behöver testotillskott restten av livet pga hypofystumör, och direkt efter sprutan blir han som en 15-åring igen och har svårt att fokusera. När effekten sedan avklingat i slutet av cykeln innan nästa spruta har han inte så mycket intresse alls.

  • Anonym (Dr Feelgood)

    Och vill han sen inte och inte saknar sex heller så är det så bara.
    Då får du väl be om öppen relation eller separera.

Svar på tråden Jag vill ha sex men min sambo vill inte