• 123xyz

    6-6-6-regeln - hur drar man nytta av den?

    Just hört talas om 6-6-6-regeln, eller "6, 6 and 6". Att kvinnor föredrar män som är minst 6 fot (183 cm) långa, har 6-siffrig inkomst (dollar/år) och minst 6 tum (15 cm) lång penis (eller enligt de mer pryda 6-pack magrutor).

    Tycks ibland användas nedvärderande om kvinnors kräsenhet, men om man nu uppfyller 6-6-6-villkoren, hur kan man dra nytta av det på dejtingappar?

    Hur låter man det framgå att man är en 6-6-6:a utan att det blir avtändande skryt? Att skriva penislängd och inkomst i sin profil förväntar jag mig knappast ger några matchningar(?).

  • Svar på tråden 6-6-6-regeln - hur drar man nytta av den?
  • Anonym (Pia)

    De flesta kristna är medvetna om att sifferkombinationen 666 symboliserar något. The beast eller antikrist. 


    Svårt att låta bli att göra den kopplingen. Men när den världsliga frågan ändå är väckt till diskussion. Ja, flera parametrar finns i kvinnans attraktion till mannen. Längden är en sådan, en hyfsad ekonomi en annan. Och båda två är egenskaper som skänker kvinnan trygghet. Om så inledningsvis evolutionsmässigt i flockens överlevnad. I nutid light primitivt? Vad gäller snoppens längd eller omkrets skiljer sig kvinnors preferenser baserat på sin egen njutning. De tycker väldigt olika där. En del föredrar mindre modell medans andra föredrar större modell. Artrikedom är bra och som någon nämnt är numera mannens ekonomi inte längre en key faktor. Hur killen trivs på jobbet inverkar nog mer på trivseln i hemmet. Inte heller är väl mannens längd avgörande. Allt är i förändring! 

  • Anonym (Man)

    Tycker du får lite taskiga svar av vissa här. Självklart är dom egenskaperna inte det viktigaste och dom tjejer som attraheras av dom egenskaperna skulle jag själv inte vilja bli tillsammans med. Men tror många kvinnor inte förstår att män inte får l närheten av lika mycket uppmärksamhet på nätet och det är ytligt och många män har svårt att få till konversationer och dejter.

    En kompis till mig som såg bra ut drunknade i likes och meddelanden medans en annan kompis som ser helt normal ut och väldigt trevlig och bra på alla sätt hade väldiga problem att ens få ett svar. Jag har nog mitt emellan och gick på några dejter i månaden. Som någon svarade här är att det viktigaste är dom sitter mellan öronen och det stämmer. Men att få en chans att visa det är inte det enklaste.

    Jag lever inte upp till någon av sexorna i din 6-6-6 men har hört talas om formeln.

  • Anonym (Pia)
    Fjäril kär skrev 2024-03-12 14:10:47 följande:

    Då kommer den självklara motfrågan - vilka siffror ska en kvinna ha för att matcha 666? 


    Intressant. Nytt trådämne? 
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Man) skrev 2024-03-12 20:11:23 följande:

    Tycker du får lite taskiga svar av vissa här. Självklart är dom egenskaperna inte det viktigaste och dom tjejer som attraheras av dom egenskaperna skulle jag själv inte vilja bli tillsammans med. Men tror många kvinnor inte förstår att män inte får l närheten av lika mycket uppmärksamhet på nätet och det är ytligt och många män har svårt att få till konversationer och dejter.

    En kompis till mig som såg bra ut drunknade i likes och meddelanden medans en annan kompis som ser helt normal ut och väldigt trevlig och bra på alla sätt hade väldiga problem att ens få ett svar. Jag har nog mitt emellan och gick på några dejter i månaden. Som någon svarade här är att det viktigaste är dom sitter mellan öronen och det stämmer. Men att få en chans att visa det är inte det enklaste.

    Jag lever inte upp till någon av sexorna i din 6-6-6 men har hört talas om formeln.


    Vilka svar i tråden anser du då som taskiga? Vore intressant att veta något om. Sätt gärna fingret på dem. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Pia) skrev 2024-03-12 20:20:16 följande:
    Vilka svar i tråden anser du då som taskiga? Vore intressant att veta något om. Sätt gärna fingret på dem. 
    Taskiga var helt fel ordval. Svaren i sig var inte taskiga. Men tror inte dom som svarade förstår att TS frustration över att aldrig inte ens få en chans att visa vem han är.
  • Anonym (median)

    Lite godtyckliga 6-tal.

    Två av dessa 6-tal är reellt medelvärden för yngre män av europeisk härstamning om man ser statistiskt på det. Men omkring en inkomst på 1 mille/år är det nog bara 10% av dessa män som når upp till.

  • Anonym (Quinny)
    Fjäril kär skrev 2024-03-12 14:10:47 följande:

    Då kommer den självklara motfrågan - vilka siffror ska en kvinna ha för att matcha 666? 


    Det undrar jag med. För länge sedan pratades det om 90-60-90 dvs byst-midja-stuss i cm. 
  • Anonym (median)
    Fjäril kär skrev 2024-03-12 14:10:47 följande:

    Då kommer den självklara motfrågan - vilka siffror ska en kvinna ha för att matcha 666? 


    Det får bli relativa tal -15 -15 -15 i så fall

    15 år yngre
    15 cm kortare
    15+ cm smalare midja än bröst/höft
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Man) skrev 2024-03-12 21:24:43 följande:
    Taskiga var helt fel ordval. Svaren i sig var inte taskiga. Men tror inte dom som svarade förstår att TS frustration över att aldrig inte ens få en chans att visa vem han är.
    Han har inga problem IRL. Och vill han visa vem han är då ska han ju inte vara ytlig, vilket 6-6-6 är. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-14 08:48:01 följande:
    Han har inga problem IRL. Och vill han visa vem han är då ska han ju inte vara ytlig, vilket 6-6-6 är. 
    Skrävla med status och pengar håller jag med om. Men att framhäva att han är lång och i bra fysisk kanske är en bra ide då nätdejting trots allt är ytligt till en början. Har du något förslag på hur han ska sticka ut och få en möjlighet att visa vem han är som person och om du nätdejtat vad har det som gjorde att du blev nyfiken på att veta mer om en man? Utseendet är inte det viktigaste för dom flesta män och kvinnor, men det går inte att förneka att det är det som väcker en nyfikenhet.
  • Anonym (up the irons)
    123xyz skrev 2024-03-12 12:22:36 följande:
    6-6-6-regeln - hur drar man nytta av den?

     


    man kan spela Iron Maiden högt och hoppas att nån rockbrud är i närheten
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Man) skrev 2024-03-14 10:34:47 följande:
    Skrävla med status och pengar håller jag med om. Men att framhäva att han är lång och i bra fysisk kanske är en bra ide då nätdejting trots allt är ytligt till en början. Har du något förslag på hur han ska sticka ut och få en möjlighet att visa vem han är som person och om du nätdejtat vad har det som gjorde att du blev nyfiken på att veta mer om en man? Utseendet är inte det viktigaste för dom flesta män och kvinnor, men det går inte att förneka att det är det som väcker en nyfikenhet.
    Nej, inga förslag. Om han vill visa vem han är så är dejting IRL bättre och det lyckas han ju med. Varför ändra ett vinnande recept? 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-14 10:53:30 följande:
    Nej, inga förslag. Om han vill visa vem han är så är dejting IRL bättre och det lyckas han ju med. Varför ändra ett vinnande recept? 
    Håller med om att IRL är bästa sättet att lära känna någon. Antar att han vill vidga sina vyer med nätet då han fortfarande är singel.

    För mig funkade nätet bra. Även fast jag lärt känna en del kvinnor via intressen sista åren är nog dom flesta i förhållande eller inte i matchande ålder.
  • Anonym (Enkelt)

    Du behöver bara skriva att du är en 6:a så kommer kvinnorna att stå i kö.

  • Gryntroll

    666 - the number of the best 


    Det är enda sammanhanget jag har hört det kombinationen nämnas som något speciellt 😈 

  • Anonym (HmJ)
    Anonym (up the irons) skrev 2024-03-14 10:36:35 följande:
    man kan spela Iron Maiden högt och hoppas att nån rockbrud är i närheten
    Glad
Svar på tråden 6-6-6-regeln - hur drar man nytta av den?