Har huvudvärk, men hur känns en hjärntumör?
Jag har gått med lätt huvudvärk en längre tid, men det flyttar sig allt ifrån sidan av tinningen till pannan och ibland upptill ovanför pannan här och där.
Vissa dagar övergår huvudvärken till att jag är lite yr istället, eller så får jag tryck i öronen och vid någon dag haft domningar i ena halvan av ansiktet.
Inget av dessa symtom kommer samtidigt utan det ena eller andra, huvudvärken oftast.
Oftast blir det värre dagen efter lite större ansträngning, för att sen försvinna helt en dag efter det.
Huvudvärken går inte över av Alvedon eller Ipren.
Jag har tidigare sökt för alla symtom men då hade huvudvärken inte börjat.
Då försvann allt efter en tid och jag har gått helt utan symtom i månader för att sen komma tillbaka, ibland längre perioder eller bara för 1-2 dagar.
Läkarna har bara tagit vanliga prover som visat att jag ska må bra.
Nu med huvudvärken har jag sökt igen men får vänta på att något ska hända. Hoppas på en MR av skallen men det är kö osv.
Det jag oroar mig för är att nåt är fel i huvudet, kanske en tumör eller så men med gissningar känns det som att en tumör som ger symtom bör va mer konstant. Eller?
Hur känns det att ha något i skallen?
Människor som jag vet som haft tumörer har upptäckt det plötsligt med hjärnblödningar, epilepsi osv och inte så här lång och olika symtomer.
Någon som har koll på detta?
Svar som "kontakta vården", "gå till läkare" osv kan vi hoppa över då jag redan är i kontakt med vården, bara att det går lite trögt. Och fram tills att det händer mer där söker jag lite bland mina funderingar själv.
Tillägger att jag mår bra i övrigt. Normalt blodtryck, normal hälsa, varken röker, dricker alkohol, inget koffein eller tobak och så klart inte heller några droger.