• Pehrmedh

719 kronor för en reklamtröja. Betalar du gärna det?

Var på Stadium och kollade lite på kläder, vilket jag annars väldigt sällan gör.

Handlar second hand och något plagg på Amazon.

Hur som helst, såg en rejäl hood som var grå och av märket Adidas.

Hooden har ett jättetryck över bröstet med "Adidas Sportswear".

Motsvarande plagg från Nike låg på 799 kronor och en hood från Peak 1199 kronor.

Jättetryck på Adidas + Nike. Stort broderat tryck på Peak.

Betalar du gladeligen dessa summor för plagg som kan liknas vid reklamtröjor för stora varummärken?

Vad tycker du om kläder med dessa stora tryck?

Snyggt, coolt, fult eller vad?

• Svar på tråden 719 kronor för en reklamtröja. Betalar du gärna det?
  • Anonym (Bloke)

Nej, ser ut som att man handlat "märkeskläder" från Thailand. Lite kitschigt tycker jag.

• Mayjel

Nej, jag går inte efter märken utan på utseende och material. 

Min handväska bär visserligen Tommy Hilfigers logga men denna är liten och diskret. Initialerna går liksom in i varann och det syns inte att hela väskan är full av tryck med bokstäverna T och H. 

Jag valde ut just den väskan eftersom den motsvarade alla mina krav, i fråga om utseende och materialet som är vegetabiliskt. Och så var den på rea, som en liten bonus bara. 

• Anonym (r)
    Pehrmedh skrev 2024-12-13 19:32:55 följande:

Någon mer som har åsikter om kläder med stora tryck?
    Typ "Calvin Klein" eller "Peak Performance" stort över bröstet.

Varför bryr du dig så mycket om sånt här strunt?
  • Pehrmedh
    Anonym (r) skrev 2024-12-13 21:01:22 följande:
    Varför bryr du dig så mycket om sånt här strunt?
    Måste ju fylla livet med något att tänka på.
  • RaYzLeR

Jag gillar Adidas så det gör inget om deras reklamlogo finns på tröjan. Däremot så skulle jag inte betala 700-800 kr för en tröja. Några hundra får räcka för mig.

• Anonym (Robin)

Nej, jag skulle aldrig gå runt med ett plagg med märkets logga tryckt över bröstet. 

• Anonym (Robin)
    Anonym (Bloke) skrev 2024-12-13 20:46:11 följande:

Nej, ser ut som att man handlat "märkeskläder" från Thailand. Lite kitschigt tycker jag.

Min tanke också
  • Anonym (Trött)

Fast det är ju inte reklamtröjor du beskriver, utan märkeskläder. Men det vet du säkert.

• Pehrmedh
    Anonym (Trött) skrev 2024-12-13 22:34:06 följande:

Fast det är ju inte reklamtröjor du beskriver, utan märkeskläder. Men det vet du säkert.

Ja, det är märkeskläder som med all tydlighet visar att det är just märkeskläder.
  • Anonym (Trött)
    Pehrmedh skrev 2024-12-20 22:12:29 följande:
    Ja, det är märkeskläder som med all tydlighet visar att det är just märkeskläder.
    Bra, då får du sluta skriva reklamtröjor då.
  • Anonym (Ungdomar mest, ibland)

Det där går i trender bland ungdomarna ingen vuxen går runt med stora loggor. Jag köpte förvisso en Adidas huvtröja i somras för att ha i skogen men den har en broderad liten logga i samma färg som tröjan så man måste komma nära för att se den. Den kostade kanske 300 eller 400 men kvalitén är tjock och skön. Jag gillar huvtröjor när jag är i skogen för att slippa älgflugor och mygg i nacken samt i hårbotten. De älskar mitt hår av någon anledning. Det är bra att kunna dra upp en huva när man behöver samt att fickorna av anoraktyp är perfekt att värma frusna händer i. Har haft billigare huvtröjor också men de har inte varit bra. De blir snabbt noppriga, är inte lika sköna och följer andra trender samtidigt vilket innebär att de antingen är för korta eller oversized.

Förmodligen gick du till fel affär för att hitta det du sökte. Vilken typ av klädesplagg och vilken funktion var det du sökte? 

• Pehrmedh
    Anonym (Ungdomar mest, ibland) skrev 2024-12-20 22:34:02 följande:

Det där går i trender bland ungdomarna ingen vuxen går runt med stora loggor. Jag köpte förvisso en Adidas huvtröja i somras för att ha i skogen men den har en broderad liten logga i samma färg som tröjan så man måste komma nära för att se den. Den kostade kanske 300 eller 400 men kvalitén är tjock och skön. Jag gillar huvtröjor när jag är i skogen för att slippa älgflugor och mygg i nacken samt i hårbotten. De älskar mitt hår av någon anledning. Det är bra att kunna dra upp en huva när man behöver samt att fickorna av anoraktyp är perfekt att värma frusna händer i. Har haft billigare huvtröjor också men de har inte varit bra. De blir snabbt noppriga, är inte lika sköna och följer andra trender samtidigt vilket innebär att de antingen är för korta eller oversized.

Förmodligen gick du till fel affär för att hitta det du sökte. Vilken typ av klädesplagg och vilken funktion var det du sökte? 

Jag ser lika många vuxna som barn som bär dessa plagg.

Sökte inget, var mer av en iakttagelse. En fundering över hur det kan vara såhär, fenomenet är ju inget nytt.
  • Anonym (Hm)

Lite för dyrt för en tröja.

Svar på tråden 719 kronor för en reklamtröja. Betalar du gärna det?