• Anonym (Pricken)

Kan leverfläcken vara cancer?

Har alltid haft en liten leverfläck på halsen, i höjd med adamsäpplet. Den har varit platt, jämnt brun och aldrig orsakat problem.

Ikväll när jag skulle borsta tänderna såg jag att jag hade flera blodfläckar på halsen, som måste ha uppkommit när jag låg i soffan med hakan mot bröstet. Jag såg att leverfläcken hade ett litet hål i sig som läckte blod. Jag tyckte att fläcken även såg ut att vara betydligt mer åt det röda hållet än vanligt. Samt att den buktade ut på ett sätt som kändes nytt. Såg ut mer som en blåsa än leverfläck.

Jag har inte känt av något konstigt med den, inget kliande eller så.

Kan det vara malignt melanom?

• Svar på tråden Kan leverfläcken vara cancer?
  • Anonym (Kaysouw1)

Kan ju vara så enkelt att du har skavt på den. Måste inte vara hela världen.
    Ring vårdcentralen så du slipper undra.

• McIris

Låter mer som du fått en finne eller liknande på samma ställe som födelsemärket. Råkat riva på det. Låt det vara några dagar så läker det säkert.

• McIris

Låter mer som du fått en finne eller liknande på samma ställe som födelsemärket. Råkat riva på det. Låt det vara några dagar så läker det säkert.

• McIris

Svar på tråden Kan leverfläcken vara cancer?