• Anonym (Waist trainer)

Vill veta allt om midjeträning/waist training!

Ja, som rubriken lyder... :)

Nån härinne som hållit/håller på m detta? Jag vill veta allt du har att berätta - hur länge du hållit på, hur ofta och hur länge du har på dig din korsett åt gången, hur snabbt du märkte resultat, hur länge resultatet håller i sig om man gör ett uppehåll, hur stort resultat du fått osv osv. Undrar även om det har effekt även på magen, alltså att inte bara midjan blir smalareutan om magen också blir mindre/plattare?

Tar även gärna tips på vilken typ av korsett som är bäst, tips på var man kan hitta bra korsetter etc

• Svar på tråden Vill veta allt om midjeträning/waist training!
  • Anonym (Aurora)

Funkar inte. Det enda som funkar är kost och träning. Tyvärr!

• Anonym (Waist trainer)
    Anonym (Aurora) skrev 2024-03-18 08:28:30 följande:

Funkar inte. Det enda som funkar är kost och träning. Tyvärr!

Hur länge höll du på med det? Höll det alltså inte i sig överhuvudtaget? Att det inte är ett sätt att få en kropp i bättre form fattar jag ju, och att det inte ger bestående resultat, men jag tycker ändå att man har hört och sett många som det funkat för på det sätt som det är avsett?
  • Anonym (Waist trainer)

Ingen? Vill inte ens du, Aurora (#1) svara på mitt svar till dig?

• Anonym (Aurora)
    Anonym (Waist trainer) skrev 2024-03-20 04:05:04 följande:

Ingen? Vill inte ens du, Aurora (#1) svara på mitt svar till dig?

Höll på i kanske tre-fyra månader. Det var som att gå omkring med en push up BH hela tiden - när du väl tar av den sjunker brösten ner igen. Sedan började jag med styrketräning och då kom resultaten ganska snabbt.
  • Anonym (Waist trainer)
    Anonym (Aurora) skrev 2024-03-20 07:05:56 följande:
    Höll på i kanske tre-fyra månader. Det var som att gå omkring med en push up BH hela tiden - när du väl tar av den sjunker brösten ner igen. Sedan började jag med styrketräning och då kom resultaten ganska snabbt.
    Men det var ju skit också... trodde ändå att det funkade tillfälligt. Aja - tack så jättemycket för svar iaf!
  • Anonym (Nej)

Det finns inga genvägar. 

"Vill man vara fin får man lida pin". 

Drömmer

• Anonym (Hm)

Jag testade under ett halvårs tid. Det var obekvämt och jobbigt. Hade den cirka 6 timmar om dagen och i perioder sov jag med den. Resultatet höll Max över en dag. Och när jag slutade såg jag likadan ut som innan inom loppet av två dagar. Det fungerar inte skulle jag säga. Kul att fixa figuren för en kväll eller så men inte mer än det. 

• Anonym (Blundar och skriker)

Herre jävlar, tror folk fortfarande på sånt här?? Jag trodde att dessa tankar försvann på 1700-talet, är vi inte mer upplysta? 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Blundar och skriker) skrev 2024-03-21 09:04:55 följande:

Herre jävlar, tror folk fortfarande på sånt här?? Jag trodde att dessa tankar försvann på 1700-talet, är vi inte mer upplysta? 

Haha!
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Blundar och skriker) skrev 2024-03-21 09:04:55 följande:

Jag tycker det är bra att folk frågar. det är ju trots allt så man lär sig saker. Vi vet ingenting om TS eller hennes ålder. Jag testade tex när jag var 20 år och då är man sällan speciellt informerad eller Upplyst om mångt och mycket. Det är väl schysstare att informera om riskerna eller om hur kroppen fungerar än att vara nedlåtande? men det kanske är din typ av personlighet helt enkelt. 
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-21 10:05:07 följande:
    Haha!
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-21 10:41:40 följande:
    Jag tycker det är bra att folk frågar. det är ju trots allt så man lär sig saker. Vi vet ingenting om TS eller hennes ålder. Jag testade tex när jag var 20 år och då är man sällan speciellt informerad eller Upplyst om mångt och mycket. Det är väl schysstare att informera om riskerna eller om hur kroppen fungerar än att vara nedlåtande? men det kanske är din typ av personlighet helt enkelt. 
    Haha!
    Ja, du har rätt så klart, jag håller med om att man måste få fråga för att kunna lära sig, det är bra om man kan undvika jobbiga misstag.

Nu när jag läser kommentaren igen inser jag att det inte var snällt skrivet och det var inte en snäll kommentar av mig heller att skriva "haha!", förlåt för det, TS. 

Jag tyckte det lät roligt att den blandade in 1700-talet och upplysningen av någon anledning, men jag vill absolut inte påstå att TS är dum eller *ej upplyst* som person.

Hoppas "blundar och skriker" inte heller menade så utan kanske tänkte lite mer generellt och inte riktigt tänkte på hur det kunde uppfattas. 
  • Anonym (Waist trainer)
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-21 08:54:47 följande:

Jag testade under ett halvårs tid. Det var obekvämt och jobbigt. Hade den cirka 6 timmar om dagen och i perioder sov jag med den. Resultatet höll Max över en dag. Och när jag slutade såg jag likadan ut som innan inom loppet av två dagar. Det fungerar inte skulle jag säga. Kul att fixa figuren för en kväll eller så men inte mer än det. 

Ah, låter ju som att det inte är värt det... Men tack för bra svar!
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-21 10:41:40 följande:
    Haha!
    Tack 🙏 Blev ärligt lite lessen av det inlägget för ja jag kände mig rätt dum haha. 
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-21 10:54:11 följande:
    Ja, du har rätt så klart, jag håller med om att man måste få fråga för att kunna lära sig, det är bra om man kan undvika jobbiga misstag.

Nu när jag läser kommentaren igen inser jag att det inte var snällt skrivet och det var inte en snäll kommentar av mig heller att skriva "haha!", förlåt för det, TS. 

Jag tyckte det lät roligt att den blandade in 1700-talet och upplysningen av någon anledning, men jag vill absolut inte påstå att TS är dum eller *ej upplyst* som person.

Hoppas "blundar och skriker" inte heller menade så utan kanske tänkte lite mer generellt och inte riktigt tänkte på hur det kunde uppfattas. 
    ♥️ Ingen fara! Det var ju inte du som skrev det heller o bara att tycka att det lät roligt var ju inte speciellt taskigt direkt. Och ja, det var kanske inte menat som nedlåtande av "blundar och skriker" heller, fast ja, jag kände mig som sagt rätt dum av den kommentaren. Men jag får försöka lära mig att inte ta illa vid mig av allt 🙂

Svar på tråden Vill veta allt om midjeträning/waist training!