• Anonym (M)

Värst? Globalisterna eller muslimer?

jag är mer rädd för globalisterna (eliten) än muslimerna. ni då?

• Svar på tråden Värst? Globalisterna eller muslimer?
  • Anonym (Utan undantag…)
    Anonym (M) skrev 2024-03-19 09:50:19 följande:

Jag är rädd för alla människor! Föredrar djur.
  • ST80

Jag är mest rädd för människor som är rädda för globalister och muslimer. Det är er rädsla som kommer att bana väg för populister och fascister och förstöra demokratin.

• Xenia
    Anonym (M) skrev 2024-03-19 09:50:19 följande:

Varför skulle jag vara rädd för någon av dem? 

Muslim är inte detsamma som jihadist eller islamist.

Och vad är ens "globalister" och varför är de så farliga?

Sådana som tror på konspirationsteorier kan däremot vara farliga. Är du en sådan som står på Putins sida?
  • Anonym (A)

Varför skulle jag vara rädd för det?

• Tukt

Det är ju ett smått klassiskt retoriskt grepp att bara slänga ur sig ett påstående som om det var sant. För att då sedan diskutera  om det som man vill, snarare än att påståendet i sig är helt uppåt väggarna.

• Tow2Mater

De kan båda ses som faror; tillräckligt många muslimer kan genom politiken på sikt rosta in olika sharialiknande lagar. Globalisterna kan på sikt få sin agenda implementerad inklusive elektroniska transaktioner utan andra sätt att kopa och sälja. Båda grupperna forespråkar stora kontrollsamhällen. Brukade inte tro muslimer som grupp skulle kunna få samma inflytande som den andra gruppen, men idag vet man inte, de verkar båda vara ganska stora faror dit hela samhället är på väg. Men jag tror globalisternas agenda kommer bli verklighet forr eller senare iallafall oavsett.

Svar på tråden Värst? Globalisterna eller muslimer?