• Anonym (Upprörd)

Får de ta betalt igen?

Var hos tandhygienist häromdagen för att ta bort vass tandsten. Insåg sen att de inte fått bort allt och det är fortfarande vasst, om än inte lika som innan. 

Ringde för att boka tid för att fixa det, men då sa de att jag får betala fullpris för ett nytt besök.

Det är ju helt orimligt! Vad kan jag göra för att få det jag betalat för?

• Svar på tråden Får de ta betalt igen?
  • Tecum

Instämmer, självklart ska du inte betala om de gjort ett undermåligt jobb. Har du talat med chefen på kliniken?

Men det brukar kännas vasst på mig även när de tagit bort tandsten. Hur har det varit för dig förut, är det mycket annorlunda nu? 

• Anonym (Upprörd)
    Tecum skrev 2024-03-24 19:20:54 följande:

Instämmer, självklart ska du inte betala om de gjort ett undermåligt jobb. Har du talat med chefen på kliniken?

Men det brukar kännas vasst på mig även när de tagit bort tandsten. Hur har det varit för dig förut, är det mycket annorlunda nu? 

Jag kan se att det ännu är lite kvar och det brukar inte kännas såhär annars.
  • Anonym (Upprörd)

Nej jag har inte pratat med chefen än. Får försöka få tag i hen i morgon.

• BuoBä

Det låter konstigt faktiskt att du ska betala igen. Jag blev tvungen att laga om en tand tre gånger inom en kort tidsperiod, och det betalade jag bara en gång för. 

Svar på tråden Får de ta betalt igen?