• aamarylliisen

    Fertilitetsutredning

    Hej alla! Jag bor i sörmland (en av dom mindre kommunerna) och har försökt få barn i 4 år.. Har regelbunden mens och ägglossning (även om menscykeln är 35 dagar). Jag tempar och jag mäter med clearblue. Jag är överviktig och försöker gå ner i vikt, därav att jag inte skickat in någon fertilitetsremiss. 

    Jag vill gärna börja med IVF när jag har rätt BMI, vad är era erfarenheter när ni kontaktat vården. Hur har era fertilitetsresor gått och är det någon som blivit gravid efter viktnedgång? Jag undrar om det är det som gör att jag aldrig blir gravid?

  • Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Anonym (H)

    Jag gjorde en fertilitetsutredning och spolade äggstockarna. Började medicinera med levaxin. Hade försökt bli med barn i 1 år, blev gravid inom 4 månader efter fertilitetsutredningen. Nu försöker jag bli gravid igen men det går trögt. Har försökt i ett år och funderar på ny utredning. Jag har också problem med mitt BMI fast åt andra hållet, kämpar med att gå upp i vikt. Har också som du ägglossning och regelbunden mens, fast mycket kort cykel på 21 dagar. Vi är typ lika fast åt olika håll haha 

Svar på tråden Fertilitetsutredning