• Anonym (M)

    Hur mådde ni innan stroke?

    Menar inte precis samma kväll utan veckorna, månaderna innan. Var ni som vanligt? Högt blodtryck? Kände ni er dåliga? Eller kom de från en blixt från en klar himmel?

  • Svar på tråden Hur mådde ni innan stroke?
  • Anonym (gg)
    Anonym (M) skrev 2024-03-27 23:03:29 följande:
    Hur mådde ni innan stroke?

    Menar inte precis samma kväll utan veckorna, månaderna innan. Var ni som vanligt? Högt blodtryck? Kände ni er dåliga? Eller kom de från en blixt från en klar himmel?


    Jag har inte själv haft, men de två jag känner som haft sa att de hade mycket och kraftig huvudvärk veckorna innan.
  • krille62

    Det kom helt utan förvarning, mådde hur bra som helst men vaknade på natten och hade då fått stroke.

  • Anonym (Bianca)

    Mådde väldigt bra innan. När jag plötsligt fick en stroke fick jag en sprängande huvudvärk. 

  • Anonym (feline)

    För det första beror det väl på vilken sorts stroke man har?

    Min syster hade en stroke för något år sedan och hon kände ingenting innan det hände. Det var av typen blodpropp. Samma med min mamma som hade en stor stroke i lillhjärnan. Hon kände ingenting innan dagen det hände. 

    Min pappa hade en stroke av typen brustet blodkärl. Detta brukar kännas av innan i form av kraftig huvudvärk. 

  • Anonym (Elias)

    Jag hade en tia. Jobbade i trädgården, tog en paus och kunde plötsligt inte tala. Kände absolut ingenting.

Svar på tråden Hur mådde ni innan stroke?