• Anonym (bskille)

Kvinnors syn på bisexuella män

Många kvinnor här på FL verkar ha en väldigt negativ för att inte säga föraktfull inställning till bisexuella män. Samma personer hävdar ofta bestämt at de inte är homofoba, men har inga problem med att säga att de "'äcklas" av en man som har eller har haft sex med en annan man. För mig som man framstår den här inställningen som väldigt märklig. En sak är om man inte attraheras av en person pga av deras fysiska attribut - jag har full förståelse för att heterosexualla kvinnor i allmänhet inte attraheras av män som är "fjolliga", men dessa kvinnor verkar tycka att även en man som är manlig och helt heterosexuell i sin utstrålning plötsligt blir direkt motbjudande om han yppar att han haft sex med män (om än bara som ett ungdomligt experiment). Jag tänder inte själv på kvinnor som är butch eller tydligt mer lesbiska än hetero, men vore jag för övrigt attraherad av en kvinna skulle det inte röra mig ryggen om hon hade haft sexuella erfarenheter med en kvinna. Det påverkar för min del inte en sekund huruvida hon är kvinnlig eller inte för mig. Så varför tänker (en del) kvinnor så här?

• Svar på tråden Kvinnors syn på bisexuella män
  • Anonym (xxx)

Suga kuk kan både en kvinna och en man göra

• Anonym (Ännu en tramstråd)
    Anonym (xxx) skrev 2024-07-30 19:33:22 följande:

Suga kuk kan både en kvinna och en man göra

Och kvinnor har lika stor rätt att välja bort män de inte finner maskulina. 
  • Anonym (Horneysingel)

Jag tänder på manskroppar, åh för mig är bi-män bland det hetaste jag vet. Blir oerhört tänd av dem. Åh jag brukar skämtsamt säga att jag är party-bi.
    Rätt dam, rätt tillfälle så kan jag ha sex med tjejer oxå, men jag blir inte kär i en kvinna, förstunden attraherad. män däremot är min turn on. Är jag kåt åh ska onanera så ser jag gä på gay/bi-porr. Nått otroligt tändande, lite spännande & tabu i min värld.
    Hade gärna ställt upp som åskådare, helst deltagare i en 3kant m bi-män. 

Jag tar avstånd från personer överhuvud som tycker att nått är äckligt. ( har givetvis vissa ramer- olagliga saker tar jag självklart avstånd)Som att en person definieras av deras sexuella preferenser. Vad du attraheras av, tänder på är var persons sak. 

• Anonym (E)
    Anonym (Horneysingel) skrev 2024-07-30 23:26:26 följande:

Jag tar avstånd från personer överhuvud som tycker att nått är äckligt. ( har givetvis vissa ramer- olagliga saker tar jag självklart avstånd)Som att en person definieras av deras sexuella preferenser. Vad du attraheras av, tänder på är var persons sak. 

Men det är väl just det!

vilka preferenser man har är var och ens ensak och det är ju väldigt underligt då att andra inte tycker det är ok att se något som oattraktivt.

Jag tänder inte på Bi män lika lite som på andra kvinnor eller kiss och bajs sex. I kontexten där jag är sexuellt involverad tycker jag det är äckligt. Det betyder inte att jag anser att de människor som gör det är äckliga eller gör något fel.
    men för mig är det äckligt och så måste jag ju få känna.

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-03-28 13:17:46 följande:

För att när två kvinnor har sex är de mer hett. Fina kroppar , mjukt osv
    två män är mer brutalt

för egen Del tänker jag på när han står På alla fyra o gnyr som en liten tjej när han bli påsatta i röven. Han som sätter på står där o pumpar o snorrmen åker in o ut o blir lite mer brun för varje juck. Samtidigt anus-doften som sprider sig i rummet

nä bara äckligt 
    men för all del jag är FÖR att alla gör som dom vill. vill bara inte tänka på de

Det är då ingen skillnad i mina ögon med tvp brudar som tar varann med strapon och gnuggar sig mot varann. Tycker man det är okej men att män är äckliga så bör man fundera lite på vad man håller på med egentligen. Det ska inte vara någon skillnad. Många tjejer vill ju att allt ska vara jämnlikt. Ja men dåså! 
  • Anonym (Jessica)

Jag tänker själv att jag inte skulle vilja göra nåt av det. så länge jag inte blir påverkad av det, genom att tjejer försöker få mig att ligga med dom så bryr jag mig inte .
    Men det är så jäkla löjligt att påstå att tjejer skulle vara så mycket bättre, finare, hetare. Sen kan ni kalla män för äckliga. Vart är världen på väg egentligen 

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Ännu en tramstråd) skrev 2024-03-31 22:25:38 följande:
    För att det är ett kvinnligt beteende. Det är kvinnans kropp som är gjord för penetration, inte mannens. Sen att det är en annan man som gör det förvärrar bara det hela. 

Sen så är det ett äckligt ohygieniskt beteende att hålla på där bak bland massa vidriga bakterier som inte ska spridas. Svinerier. 
    Ingen rör min röv iallafall , usch 
  • Anonym (avtändande)

Som man gör man oftast klokt i att förtiga eventuella bisexuella erfarenheter för sin heterosexuelle partner oavsett hur hbtq certificerad denne är. Det gäller också när dessa är begränsade och ligger långt tillbaka i tiden. Speciellt bilden av en partner som blir penetrerad av en annan man är oftast helt enkelt för avtändande.

Samma princip gäller i något mindre grad också för kvinnor. Enstaka incidenter i ungdomen kan kanske gå an och vara lite kinky, men direkt sex i vuxen ålder är också där lite för avtändande. Vanliga heterosexuella män vill helst ha en partner där andra män haft monopol på sexdelen.

• Tremere

Det som skrämmer mig i många kvinnors svar här är hur de tror att gay- och bikillar beter sig i vardagen.
    Det verkar finnas en utbredd tro av att killar som inte är 100% hetero springer omkring och knullar allt som rör sig.

Visst finns det några sådana, men merparten lever monogama liv med sina respektive, oavsett vilket kön denna har.

Det är ju bara fånigt att tro att bara för att en kille identifierar sig som bi så skulle han knulla andra män så fort han kom åt.

Jag känner både bisexuella män och kvinnor och nästan uteslutande så är de monogama och trogna den de för tillfället är tillsammans med, precis som den stora massan i samhället.

I Sverige identifierar sig ca 5-7% av den vuxna befolkningen som bi eller homo.

Så arbetar du på en arbetsplats med 100 anställda så har du minst 5 st runt dig som inte är 100% hetero. Kan du identifiera dem?

Trodde inte det.
    Det beror på att de flesta är som vem som, oavsett läggning.

• Anonym (Bi-ex)

Mitt ex, sedermera vän, sa att han var bi när vi träffades för snart 25 år sedan (tidiga 20-års åldern). Min reaktion var "Och?". Det finns absolut inget omanligt i hans grundpersonlighet. Så vitt jag vet är det väldigt många år sedan han senast var med en annan man då han varit tillsammans med en kvinna i typ 17 år. Nu är han skild och jag nyseparerad och vi dras åter igen till varandra. 

• Sk007

Jag har träffat tjejer som uttryckt sin aversion mot bisexuella killar, där de påstått att de är alldeles för fjolliga och omanliga. Sen har de ändå försökt ligga med mig, vilket blir väldigt märkligt eftersom jag är bisexuell. Jag har inte upplyst dem om min sexualitet, men tydligen så duger jag när de inte känner till mitt förflutna.

• jjohan40

Min tjej vet inget om att jag gillar kuk i bland , har väldig länge varit nyfiken sedan när jag tog mod till mig och en man sög av mig helt underbart ?bättre än tjejen ? fick mersmak och har sugit lite kuk och även blivit påsatt det va riktigt skönt

• Anonym (Q)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-07-31 09:31:58 följande:
    Det är då ingen skillnad i mina ögon med tvp brudar som tar varann med strapon och gnuggar sig mot varann. Tycker man det är okej men att män är äckliga så bör man fundera lite på vad man håller på med egentligen. Det ska inte vara någon skillnad. Många tjejer vill ju att allt ska vara jämnlikt. Ja men dåså! 
    Skillnaden är att de inte använder rövhålet som är fullt med skit.
    Äckligt är det men ännu äckligare med två män.

Finns inte på världskartan att jag skulle gänga mig med en bisexuell man. 
  • Anonym (Jossan)

Jag tycker bisexuella män är väldigt sexiga. En hemlig dröm är att ha trekant med två bisexuella män. Jojo där kunde det bli spännande.

• Dal man

anonym(Q) bara för man är bi som man så behöver man inte gilla röv ,att bli påsatt eller sätta på,jag är bs man som lever med en binyfiken kvinna både hon o jag vill inte hålla på med rövsex överhuvudtaget.

• Anonym (Biet)

Jag är bi. Men jag har dock inte sex med män och vill nog inte. 

Ingen kvinna har någonsin klagat på att jag är bi eller tyckt att jag varit mindre attraktiv för det.

• Anonym (Nej, usch)

Jag tror att bisexuella män inte kan vara trogna utan är översexuella. Det behöver inte vara med någon annan man, det kan vara en annan kvinna. Risken är mycket högre än med en heterosexuell man.

De bisexuella män jag känner är också översexuella. 

• Core
    Tremere skrev 2024-07-31 15:06:49 följande:

Det som skrämmer mig i många kvinnors svar här är hur de tror att gay- och bikillar beter sig i vardagen.
    Det verkar finnas en utbredd tro av att killar som inte är 100% hetero springer omkring och knullar allt som rör sig.

Visst finns det några sådana, men merparten lever monogama liv med sina respektive, oavsett vilket kön denna har.

Det är ju bara fånigt att tro att bara för att en kille identifierar sig som bi så skulle han knulla andra män så fort han kom åt.

Jag känner både bisexuella män och kvinnor och nästan uteslutande så är de monogama och trogna den de för tillfället är tillsammans med, precis som den stora massan i samhället.

I Sverige identifierar sig ca 5-7% av den vuxna befolkningen som bi eller homo.

Så arbetar du på en arbetsplats med 100 anställda så har du minst 5 st runt dig som inte är 100% hetero. Kan du identifiera dem?

Trodde inte det.
    Det beror på att de flesta är som vem som, oavsett läggning.

Äldre tråd som tydligen väckts till liv, men bemöter ändå det här inlägget. Av hundra är det rätt lätt att identifiera fem, och misstänka åtminstone ytterligare fem. Vet inte riktigt vad din poäng var, så därför blir även mitt inlägg rätt pointless, men fortfarande ett faktum att ska man hitta tio stycken man tror swingar åt andra hållet är det inte särskilt svårt, i regel.
  • Anonym (Sweet but a psycho)

Jag är intellektuellt nyfiken på bi-personer (liksom på alla möjliga sorters sexualitet som är annorlunda) och jag skulle inte säga negativa saker eller bidra till negativt samtal om dem, men jag tror helt enkelt att min narcissistiska performance- personlighet får sig en törn om min partner plötsligt vill ha något i sexväg som jag inte kan leverera.

Det vore lite som en kock som kan laga 3000 olika maträtter men kunden vill äta nedslagsvarm meteoritsten med plutoniumsås.

• Anonym (?!)
    Anonym (Biet) skrev 2025-02-22 12:02:17 följande:

Jag är bi. Men jag har dock inte sex med män och vill nog inte. 

Ingen kvinna har någonsin klagat på att jag är bi eller tyckt att jag varit mindre attraktiv för det.

Det kan vara så att din partner behöver inte tänka om ditt gamla sexsuell läggning om du slutar ha sex med män. Men många slutar inte göra det och är ingen bra för deras tjejer om deras partner inte vill att de ska fortsätta med det.

Annars viktigaste är hur han idag är inte hur han var i förr tid.
Svar på tråden Kvinnors syn på bisexuella män