• Loetboet

    Positivt som blev negativt.

    Hej! Nu är jag kluven. Plussade för en vecka sedan på digitalt testa tidigt två dagar innan bim, sen har jag tagit rfsu stickor. Jag fortsatte testa typ varje/varannan dag med dom.(Är i vecka ish i vecka 5, bim+6) och dom blev aldrig så mycket starkare, plussade i början lite medelsvagt, och nu ingenting alls nästan ser man, köpte plast stickor från normal och ingenting.. Är det missfall på g tro?
    Drömde även inatt att jag började blöda.. 

    Är väl för tidigt för vaginalt ultraljud så får väl lita på testen att ägget inte klarade sig, heter de kemisk graviditet? 
    Det kan väl inte bli positivt sen igen eller? 
    Är så orolig och ledsen. Är ju helt dött på testen nu. Tog flera idag och inget alls nästan..

  • Svar på tråden Positivt som blev negativt.
  • Anonym (qwerty)

    Sluta ta en massa tester. Du kan inte påverka en graviditet så här tidigt. Antingen är du gravid eller inte. Efter att du plussat kontakta MVC, håll inte på att testa varenda jäkla dag utan vänta på mödravården..

  • Loetboet
    Anonym (qwerty) skrev 2024-03-28 13:57:24 följande:

    Sluta ta en massa tester. Du kan inte påverka en graviditet så här tidigt. Antingen är du gravid eller inte. Efter att du plussat kontakta MVC, håll inte på att testa varenda jäkla dag utan vänta på mödravården..


    Detta är min fjärde graviditet, anledningen tilm att jag testar efter är för att den tredje slutade i missfall och hade en konstig känsla så testade efter. Jag är medveten om precis allt. Tack som skriver 🙂 Jag vet inte hur andra gör men är de inte första barnet är de ingen vits att ringa mvc direkt man plussat. Eftersom där jag bor så har dom inte tidiga samtal och koller om man själv inte vill det. Jag undrar bara vad någon annan tror, då hormonerna har sjunkit. Varför så arg? Var vuxen i dessa trådar istället för arg och bitter. Vet inte varför jag ska vänta på mvc då dom inte tar blodprover eller liknande, här iallafall.
    Men ha de bra och ha ett leende istället för att låta otrevlig!
  • Loetboet

    Måste tillägga så de inte kommer en bitter som tar ut sitt mående på andra att anledningen till att jag testa flera ggr idag är ju självklart för det var negativt. Är absolut inte konstigt att testa om man inte alls får starkt plus. Det kallar jag att man är mån om sing graviditet speciellt när man försökt månader efter ett missfall 🥰

Svar på tråden Positivt som blev negativt.