• Anonym (Ga)

    Hur ensam är jag?

    Min närmsta umgängeskrets ser ut enligt följande: 

    Vänner
    3 x vänner som jag träffar 1-2 gånger per år men som jag har regelbunden kontakt med.

    2 x vänner som jag träffar på aw eller på träning 2-3 gånger per år.

    Jag ungås aldrig med dessa vänner tillsammans då de är helt olika och från helt olika perioder i mitt liv.


    Familj
    3 x syskon som kanske träffas en gång per år. 


    1 x förälder som jag träffar en gång per år men har regelbunden kontakt med. 


    Familjen är helt utspridd och samlas därför aldrig tillsammans på högtider.

    Jag känner mig väldigt ensam. Främst i samband med högtider. Önskar att jag hade ett ?grabbgäng? men har inte det. Jag har gjort försök att samla barndomsvänner men det har inte varit lyckat.

    Tyvärr spiller detta över på mina relationer också. Min flickvän blir alltid min bästa vän och kvävs efter några år.

  • Svar på tråden Hur ensam är jag?
  • Anonym (Tjej)

    Ungefär samma för mig. fast jag har nog inte ens tre vänner. Snarare tre bekanta o sen några män som hör av sig med jämna mellanrum men dom är inte mina vänner dom vill innanför mina trosor bara

  • Anonym (Inte särskilt)

    Du har ju flickvän, så jag skulle inte säga att du är särskilt ensam. Men varför frågar du andra? Du känner ju det du känner.

  • Anonym (Solo quist)

    Du har 5 vänner, 3 syskon och 1 förälder. Det är 5 vänner, 3 syskon och 1 förälder fler än jag har. Men ensamhet sitter delvis i känsla, så du känner dig säkert mer ensam än jag gör. 

Svar på tråden Hur ensam är jag?