Hur få hjälp med extrem ryggsmärtor?? Hjälp
För ett par dagar sen kände jag smärta vid revbenen på ryggens högra sida.
I början kunde jag "leva med det" men det eskalerade snabbt. Sen igår kan jag inte röra mig alls, totalt sängliggande och har fruktansvärt ont.
Har haft liknande smärtor för ett par år sedan men då på vänster sidas revben och hade svårt att andas så jag misstänkte hjärta och lungor. Ringde 1177 som tillkallade ambulans. Låg i många timmar på akuten med ekg och diverse andra prover. Till slut röntgade jag och då upptäcktes frakturer/sprickor på 8 revben. Fick starka morfin tabletter och blev bättre på några veckor. (Tror ca 6-8 v)
Detta skulle jag verkligen behöva nu, men hur? Har ringt 1177 sent igår men de hänvisade till vc. Ska såklart ringa dit idag. Men jhar ingen möjlighet ta mig dit. Kan inte sitta, stå eller gå. Äter Ipred, Alvedon, treo och paraflex för att öht kunna ligga ner utan att skrika av smärta. Kan ju inte ringa ambulans heller tycker jag eftersom det inte är livshotande tror jag. Jag VET alltså inte vad smärtan beror på. Men det påminner väldigt mycket om när jag hade revbensbrott på 8 revben.