• Friros

    Symtom vecka 5?

    jag är gravid vecka 5 och några dagar. Känner mig svullen, lite molvärk och svagt illamående som kommer ibland. Men inte mer än så. När kom symtomen på er? är detta negativt för mig eller är jag så tidigt än?

  • Svar på tråden Symtom vecka 5?
  • Anonym (Som det ska)

    Bekymra mig inte, det är inte ovanligt att ha väldigt lite symtom eller inga alls speciellt inte tidigt i graviditeten 😊

    För mig kom tröttheten ganska fort, sen ömma bröst vecka 6-7 och lite illamående som kommit och gått 😊

  • Sannacat

    Jag är i veckan 5+6 idag, har haft lite lätt värk i magen, varit lite extra trött och hungrig och igår började brösten ömma. Blev åksjuk i bilen igår men annars inget illamående. (Vilket jag hoppas innerligt att jag slipper då att spy är det värsta jag vet typ, men det skulle samtidigt kännas som en "bekräftelse" då det är ett såpass vanligt symptom 😪) 

  • Anonym (Som det ska)

    Illamående drabbar långt från alla, och i väldigt varierande grad. Men extremt vanligt på film 😂 Det är faktiskt inte alls ovanligt att slippa illamående eller bara ja det väldigt lätt vid vissa lukter. 


    Jag slapp illamående förutom några tillfällen, mer att jag fick avsmak för mat periodvis. 


    Men visst är det skönt med symtom för att det känns mer på riktigt. Men man ska vara glad om man fortsätter må som vanligt 😊 

Svar på tråden Symtom vecka 5?