• Anonym (Blomman)

    Stor klitta/stort ollon, mer njutning?

    Större organ borde ju innebära fler nervtrådar = mer kraftfull stimuli. Eller?

  • Svar på tråden Stor klitta/stort ollon, mer njutning?
  • Anonym (biologen)

    Man brukade förut beskriva det som att kvinnans klitoris har lika många nervtrådar som mannens ollon, så där har du nog svaret på frågan. Det finns alltså inget absolut samband mellan storlek på organ och antal nervfibrer/yta, det finns ett spann.

    Jag hittar inga uppgifter på storlek av respektive organ vs antal nervfibrer.

    Följande har man dock nu fått bättre koll på:

    Nervfibrer i klitoris:

    In each sample, they found 5,140 nerve fibers on average. Since the dorsal clitoral nerve is symmetrical, they multiplied this number by two, concluding that the average dorsal nerve of the clitoris contains 10,281 nerve fibers, with a possible count ranging from 9,852 to 11,086.

    Jämförelse

    ?Even though the hand is many, many times larger than the clitoris, the median nerve [which runs through the wrist and hand] only contains about 18,000 nerve fibers, or fewer than two times the nerve fibers that are packed into the much-smaller clitoris.?

    www.medicalnewstoday.com/articles/why-is-the-clit-so-sensitive-thanks-to-over-10000-nerves-first-real-count-finds

    ---

    The mean number of axons in the human dorsal nerve of penis was               3,844 +/- 1,238 (range 1,915 to 5,494). Accounting for the bilaterality of the DNP, the mean total number of axons innervating the human glans penis was 7,688 +/- 1,762.

    2024, Journal of Sexual Medicine:

    academic.oup.com/jsm/article/21/Supplement_1/qdae001.063/7600778

  • Anonym (Blomman)
    Anonym (biologen) skrev 2024-04-14 06:48:23 följande:

    Man brukade förut beskriva det som att kvinnans klitoris har lika många nervtrådar som mannens ollon, så där har du nog svaret på frågan. Det finns alltså inget absolut samband mellan storlek på organ och antal nervfibrer/yta, det finns ett spann.

    Jag hittar inga uppgifter på storlek av respektive organ vs antal nervfibrer.

    Följande har man dock nu fått bättre koll på:

    Nervfibrer i klitoris:

    In each sample, they found 5,140 nerve fibers on average. Since the dorsal clitoral nerve is symmetrical, they multiplied this number by two, concluding that the average dorsal nerve of the clitoris contains 10,281 nerve fibers, with a possible count ranging from 9,852 to 11,086.

    Jämförelse

    ?Even though the hand is many, many times larger than the clitoris, the median nerve [which runs through the wrist and hand] only contains about 18,000 nerve fibers, or fewer than two times the nerve fibers that are packed into the much-smaller clitoris.?

    www.medicalnewstoday.com/articles/why-is-the-clit-so-sensitive-thanks-to-over-10000-nerves-first-real-count-finds

    ---

    The mean number of axons in the human dorsal nerve of penis was               3,844 +/- 1,238 (range 1,915 to 5,494). Accounting for the bilaterality of the DNP, the mean total number of axons innervating the human glans penis was 7,688 +/- 1,762.

    2024, Journal of Sexual Medicine:

    academic.oup.com/jsm/article/21/Supplement_1/qdae001.063/7600778


    Vad intressant! Kul att du gick igång så på frågan

    att ollonet innehåller likartad uppsättning nerver gäller alltså fortfarande?
  • XDX

    Oavsett om antalet nervtrådar är konstant så ger ett större ollon mer stimuli. Jag har rejält ollon, har bra koll på hur det används bäst, och frugan kommer vaginalt varje gång utan större ansträngning eller tid. Och då kör vi ändå i lugnt mysigt tempo. 

  • Anonym (T)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-04-14 06:57:19 följande:
    Vad intressant! Kul att du gick igång så på frågan

    att ollonet innehåller likartad uppsättning nerver gäller alltså fortfarande?
    Ja, fast stora känns mycket bättre när den blir sugen djupt i henne ;)
  • Anonym (Blomman)
    XDX skrev 2024-04-14 10:18:19 följande:

    Oavsett om antalet nervtrådar är konstant så ger ett större ollon mer stimuli. Jag har rejält ollon, har bra koll på hur det används bäst, och frugan kommer vaginalt varje gång utan större ansträngning eller tid. Och då kör vi ändå i lugnt mysigt tempo. 


    Och vad sjutton har det med saken att göra?
  • Anonym (JF)

    jag har läst att man med STOR kuk har längre till orgasm, och det pga att nervtrådarna ( som är samma antal om man har liten ) är glesare,,,

  • Anonym (!)
    Anonym (JF) skrev 2024-04-15 15:13:09 följande:

    jag har läst att man med STOR kuk har längre till orgasm, och det pga att nervtrådarna ( som är samma antal om man har liten ) är glesare,,,


    Och jag har läst att STOR KUK ger klen tröst i fattigt hem. Snurrigt detta!
  • Anonym (Mindre)
    Anonym (JF) skrev 2024-04-15 15:13:09 följande:

    jag har läst att man med STOR kuk har längre till orgasm, och det pga att nervtrådarna ( som är samma antal om man har liten ) är glesare,,,


    Jag har en mindre kuk och har hela livet haft lite svårare att få orgasm. Kräver lite kraftigare stimulans, så det är svårare att komma vid samlag.
  • Anonym (HmJ)
    Anonym (!) skrev 2024-04-15 17:26:17 följande:
    Och jag har läst att STOR KUK ger klen tröst i fattigt hem. Snurrigt detta!
    Jo, det är snurrigt
Svar på tråden Stor klitta/stort ollon, mer njutning?