Är meningen med livet att ha sex?
Är sex vad som skiljer lyckliga människor från olyckliga människor?
Kan man undvika att bli deprimerad när man inte har sex?
Finns det någon mening att fortsätta leva utan sex?
Tänker att när TS talar om sexbrist så är det egentligen saknaden efter en känslomässig relation med en i detta fall en kvinna.
Frågan är om sex utan känslomässig relation kan avhjälpa detta?
Det talas om ofrivillig ensamhet kontra frivillig ensamhet här i tråden, tycker nog inte att det är samma sak.
TS problem ligger i någon sorts oförmåga att skapa relationer.
Sex är inte allt, jag och frun har inte sex ofta
När vi har yngre så ja det knullades dagligen
Nu barn mellan 14-4 år , vet inte hur många gånger jag har fejkat orgasm bara för att få sova 😂
Hon bryr sig inte om vi har sex eller ej tar aldrig intiativ
kan va jag typ varan månad
Tack L, jag är medveten om att en del kvinnor är väl oförstående och ibland uttrycker sig osympatiskt.
Att det inte handlar om att kvinnor ska ställa upp, utan att män som mår dåligt måste få skriva av sig, precis som kvinnor som mår dåligt.
Man läser ju liksom aldrig:
Kvinna 1: Jag har inga vänner.
Kvinna 2: Man kan faktiskt inte kräva en vän! Ingen är skyldig att vara din vän!
Så skulle ingen skriva. Men så fort det handlar om män och brist på sex, blir tonen en annan.
Men jag tror att problemet är att många män enbart fokuserar på sexbristen när de beklagar sig. Då blir det som att kvinnor bara är intressanta för sex, fast ofrivilligt ensamma mäns problem även handlar om så mycket annat. Jag säger inte att sex är oviktigt, utan att man måste se helheten.
I skuggan av detta finns också många kvinnors erfarenhet av sexuellt våld eller sexuellt tvång. Allt från tafsande till våldtäkt. Detta färgar ibland deras syn på ett olyckligt sätt. Samma sak finns inte när det gäller vänskap. Vi har inte ett stort samhällsproblem med kvinnor som tvingar andra kvinnor att umgås med dem.
I reproduktionssyfte ja, men gäller inte för stora flertalet när jordens resurser är kraftigt begränsade.
Sex eller kyskhet gör ingen skiljelinje mellan lyckliga och olyckliga människor. Tyvärr uppfattar företrädesvis män helt felaktigt att det ligger till på det viset. Har omvänt sett exempel på lyckliga nunnor och munkar som svurit kyskhetseder och omvänt promiskuösa män med många sexpartners som verkligen mått mentalt pyton.
Ja du kan minska risken i falla ned i genom att träffa likasinnade i klostermiljö eller bland kompisar som är öppet ärliga. Och ja det finns massor av meningar att leva utan sex, ät karaktärsdanande exempelvis,,