• Anonym (orättvist)

Är meningen med livet att ha sex?

Är sex vad som skiljer lyckliga människor från olyckliga människor?

Kan man undvika att bli deprimerad när man inte har sex?

Finns det någon mening att fortsätta leva utan sex?

• Svar på tråden Är meningen med livet att ha sex?
  • Anonym (Psscchh)
    fultextad användarhandbok skrev 2024-04-21 18:01:48 följande:
    Ingen aning, jag har inte sett någon som uttryckt sin vilja att förbjuda åsikter här, men har du gjort det får du rikta frågan till den personen istället för svar.
    Varför gnäller du då?
  • fultextad användarhandbok
    Anonym (Psscchh) skrev 2024-04-21 19:10:51 följande:
    Varför gnäller du då?
    Inte gör jag. Påhittade påståenden, men vill du absolut ha rätt, så var så god, du får gärna vara av den åsikten att jag har gnällt. Det gör mig varken till eller från.
    ...

Till den som startade kedjan. Att acceptera något eller att kämpa emot kan vara två olika sidor av samma mynt. Det är något man får avgöra från situation till annan, vad som lönar sig. Att acceptera att någon annan inte vill det samma som man själv vill är nog lönsammare än att kämpa emot. Kan en konstruktiv förändring uppnås genom att kämpa emot? Eller rentav genom att acceptera och kämpa för förändring? Det ena behöver inte utesluta det andra. Sedan ännu det här med mening, jag tycker absolut att du ska fortsätta att leva, genom det kan du hitta och skapa nya meningar och kanske även hitta det du saknar för att utröna om mening uppstår. 
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (L) skrev 2024-04-21 19:04:23 följande:
    Synd att ett vettigt inlägg blir helt ignorerat. 
    Kan hålla med. Meningen med livet är att hitta någon som man också vill ha sex med och som vill ha det tillbaka. Sedan är sex inte allt. Somna tillsammans, vakna tillsammans och ha lite "vardagshångel" piffar ju också upp och leder kanske till sex det också.
    Inte bara kroppen knullar, hjärnan gör det också!
  • Anonym (orättvist)
    Anonym (Psscchh) skrev 2024-04-21 17:00:25 följande:
    För att det är din inställning som är problemet. 
    Hur kan du veta det när du inte har provat att leva utan sex?
  • Anonym (orättvist)
    Anonym (Lilla My) skrev 2024-04-21 17:46:15 följande:

Tänker att när TS  talar om sexbrist så är det egentligen saknaden efter en känslomässig relation med en i detta fall en kvinna. 

Frågan är om sex utan känslomässig relation kan avhjälpa detta?

Det talas om ofrivillig ensamhet kontra frivillig ensamhet här i tråden, tycker nog inte att det är samma sak. 

TS problem ligger i någon sorts oförmåga att skapa relationer. 

Det är att föredra, men en känslomässig relation med en kvinna som inte är sexuell skulle inte förändra något.

Tittar man ut finns det massor av män som är i relationer som det går bra för och män som har sex ibland som det går bra för. Det finns nästan inga män alls som inte har sex alls och kombinerar det med ett fungerande liv.
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (orättvist) skrev 2024-04-21 20:37:59 följande:
    Det är att föredra, men en känslomässig relation med en kvinna som inte är sexuell skulle inte förändra något.

Tittar man ut finns det massor av män som är i relationer som det går bra för och män som har sex ibland som det går bra för. Det finns nästan inga män alls som inte har sex alls och kombinerar det med ett fungerande liv.
    Gäller det bara män?
  • Anonym (Tv)

Sex är inte allt, jag och frun har inte sex ofta
    När vi har yngre så ja det knullades dagligen 

Nu barn mellan 14-4 år , vet inte hur många gånger jag har fejkat orgasm bara för att få sova 😂
    Hon bryr sig inte om vi har sex eller ej tar aldrig intiativ 
    kan va jag typ varan månad 

• Anonym (orättvist)
    Anonym (Yepp) skrev 2024-04-21 20:47:04 följande:
    Gäller det bara män?
    Det får andra svara på.
  • Anonym (Eh?)
    Tecum skrev 2024-04-21 15:13:47 följande:
    Det är TS som använder uttrycket orättvist, du och jag citerar bara honom. TS upplever att han saknar något som (nästan) alla andra har och därför mår han dåligt. Att kalla det orättvist är subjektivt, precis som rättvist.
    Många vänstermänniskor springer runt och säger att det är orättvist att vissa tjänar mer/har mer pengar än andra. Men är det rättvist att ta pengar från de som har och ge till de som inte har lika mycket? Eller är det orättvist att ta det de ärligt förtjänat? Så därför måste inte det som någon ser som orättvist motsvaras av något rättvist. Det är bara subjektiva värderingar.

Däremot kallar jag det orättvist att vissa är funktionshindrade. Men du kan lika gärna säga otur, eller hemskt eller tråkigt. För även i detta fall motsvaras inte orättvist av något rättvist. 

Det är bra att du och andra backar från att TS måste acceptera att han är och förblir sexlös. För så är det inte, han behöver inte leva sexlös som ni säger som vill att han ska ha andra intressen som kompensation för uteblivet sex. Mindre bra är att ni försöker låtsas att ni menade "acceptera det som varit". För det är inte det förflutna som skrämmer TS utan framtiden, tanken på att aldrig få vara intim med en kvinna.
    och du med andra berättigar känslan av orättvist, ni befäster rollen som offer hos ts. Hur hjälper det? Hur mycket tror du ts vill ändras om det faktiskt är orättvist, och att det är synd om honom? Förstår inte poängen med att blanda in rättvisa eller orättvisa när det inte finns något sådant inom sex, samlevnad och relationer.

jämför du pengar och yrken med att knulla nu? Vad har det för korrelation? Noll och ingen va? sex är inte en fördelningsfråga som ska fördelas från de med mycket sex till de med lite sex. Eller är det vad du vill förespråka? eller vad har det för relevans? Ingen.

om ts är rädd för att förbli sexlös: ändra sig. att upprepa samma mönster som lett till sexlöshet = sexlösheten fortsätter. Eller hur? Eller hur uppstår sex magiskt? är det via den där fördelningen? Så om ts vill ha ett annat utfall, får hans input förändras. och vem kan ändra på ts input? Du? Jag? Eller ts själv? Så vem är det som behöver göra något? jo ts.

ts väljer att vara ett offer, ts väljer att vara sexlös. Och ts väljer att fortsätta vara sexlös genom att kalla det orättvist. och att du du sympatiserar med denna så kallade orättvisa kommer få ts ännu längre bort från sex, för det kommer berättiga hans känsla av orättvisa. att det är synd om ts som förvägras något som alla andra har. 
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (Eh?) skrev 2024-04-21 21:32:39 följande:
    och du med andra berättigar känslan av orättvist, ni befäster rollen som offer hos ts. Hur hjälper det? Hur mycket tror du ts vill ändras om det faktiskt är orättvist, och att det är synd om honom? Förstår inte poängen med att blanda in rättvisa eller orättvisa när det inte finns något sådant inom sex, samlevnad och relationer.

jämför du pengar och yrken med att knulla nu? Vad har det för korrelation? Noll och ingen va? sex är inte en fördelningsfråga som ska fördelas från de med mycket sex till de med lite sex. Eller är det vad du vill förespråka? eller vad har det för relevans? Ingen.

om ts är rädd för att förbli sexlös: ändra sig. att upprepa samma mönster som lett till sexlöshet = sexlösheten fortsätter. Eller hur? Eller hur uppstår sex magiskt? är det via den där fördelningen? Så om ts vill ha ett annat utfall, får hans input förändras. och vem kan ändra på ts input? Du? Jag? Eller ts själv? Så vem är det som behöver göra något? jo ts.

ts väljer att vara ett offer, ts väljer att vara sexlös. Och ts väljer att fortsätta vara sexlös genom att kalla det orättvist. och att du du sympatiserar med denna så kallade orättvisa kommer få ts ännu längre bort från sex, för det kommer berättiga hans känsla av orättvisa. att det är synd om ts som förvägras något som alla andra har. 
    Blir ju lättare att läsa en sådan text om du använder punkt, stor bokstav i början på en mening ... just saying. Ska du skriva långt - skriv rätt.
    Alla tappar intresset långt innan du skrivit klart.
  • Anonym (Vår)
    Anonym (L) skrev 2024-04-21 19:04:23 följande:
    Synd att ett vettigt inlägg blir helt ignorerat. 
    Ja, det tycker jag också.
  • Anonym (Psscchh)
    Anonym (orättvist) skrev 2024-04-21 20:29:07 följande:
    Hur kan du veta det när du inte har provat att leva utan sex?
    Du vet ingenting om mig. Tycka sex handlar om orättvisa är en orimlig uppfattning. (Hur kan du ens tänka på det sättet? Det är fruktansvärt stötande. Jag menar, finns andra känslor du kan ha såsom sorg eller annat)

vilket också innebär att du befinner dig i en fullt rimlig situation där ditt bästa alternativ är att lära dig acceptera den.
  • Anonym (anonym)
    fornminne skrev 2024-04-17 09:48:08 följande:

Tack L, jag är medveten om att en del kvinnor är väl oförstående och ibland uttrycker sig osympatiskt. 

Att det inte handlar om att kvinnor ska ställa upp, utan att män som mår dåligt måste få skriva av sig, precis som kvinnor som mår dåligt.

Man läser ju liksom aldrig:

Kvinna 1: Jag har inga vänner.

Kvinna 2: Man kan faktiskt inte kräva en vän! Ingen är skyldig att vara din vän! 

Så skulle ingen skriva. Men så fort det handlar om män och brist på sex, blir tonen en annan. 

Men jag tror att problemet är att många män enbart fokuserar på sexbristen när de beklagar sig. Då blir det som att kvinnor bara är intressanta för sex, fast ofrivilligt ensamma mäns problem även handlar om så mycket annat. Jag säger inte att sex är oviktigt, utan att man måste se helheten. 

I skuggan av detta finns också många kvinnors erfarenhet av sexuellt våld eller sexuellt tvång. Allt från tafsande till våldtäkt. Detta färgar ibland deras syn på ett olyckligt sätt. Samma sak finns inte när det gäller vänskap. Vi har inte ett stort samhällsproblem med kvinnor som tvingar andra kvinnor att umgås med dem.

Huvudet på spiken. Ofta i trådar som handlar om personer som lever ofrivilligt utan sex, antingen i eller utanför förhållanden, kommer det anklagelser om att den som beklagar sig och de som uttrycker sympati för denne förespråkar våldtäkt/vill tvinga sin partner till sex, även om ingen i tråden uttryckt några som helst åsikter åt det hållet.

Visserligen är säkert en del som uttrycker sig på det sättet färgade av egna erfarenheter av övergrepp, men det är ingen ursäkt för att misstänkliggöra någon som saknar sexuell närhet. Förutsatt att det inte handlar om den typ av personer som anser att det är kvinnors skyldighet att ställa upp på sex med män.
  • Anonym (Z)
    Anonym (orättvist) skrev 2024-04-16 18:34:46 följande:
    Är meningen med livet att ha sex?

Är sex vad som skiljer lyckliga människor från olyckliga människor?

Kan man undvika att bli deprimerad när man inte har sex?

Finns det någon mening att fortsätta leva utan sex?

I reproduktionssyfte ja, men gäller inte för stora flertalet när jordens resurser är kraftigt begränsade. 

Sex eller kyskhet gör ingen skiljelinje mellan lyckliga och olyckliga människor. Tyvärr uppfattar företrädesvis män helt felaktigt att det ligger till på det viset. Har omvänt sett exempel på lyckliga nunnor och munkar som svurit kyskhetseder och omvänt promiskuösa män med många sexpartners som verkligen mått mentalt pyton. 

Ja du kan minska risken i falla ned i genom att träffa likasinnade i klostermiljö eller bland kompisar som är öppet ärliga. Och ja det finns massor av meningar att leva utan sex, ät karaktärsdanande exempelvis,,

Svar på tråden Är meningen med livet att ha sex?