• Anonym (jobbig)

    Kräver ni skriftliga svar från läkare eller nöjer ni er med ett samtal?

    Tänker på t.ex. blodprover och röntgenutlåtanden och dylikt som man inte kan kolla upp själv. 


    Om läkaren ringer er och säger det va bra eller det var inte bra. Kräver ni att få se utlåtanden skriftligt från t.ex labb och röntgenläkaren eller nöjer ni er med vad läkaren säger?

    Jag har supersvårt med tilliten och känner alltid en oro att läkaren sagt fel eller glömt bort någon detalj och brukar begära kopior på svar och journal via 1177.

    Denna oro trötttar dock ut mig och vill därför veta om fler gör så här eller om jag borde tagga ner.

  • Svar på tråden Kräver ni skriftliga svar från läkare eller nöjer ni er med ett samtal?
  • Anonym (E)

    Jag nöjer mig med samtal. Fortsätter problem söker jag hjälp igen och då går de ändå på vad doktorn skrivit. Om det vore frågetecken skulle jag begära ut men inte som rutin.

  • Anonym (jobbig)
    Anonym (E) skrev 2024-04-17 23:35:27 följande:

    Jag nöjer mig med samtal. Fortsätter problem söker jag hjälp igen och då går de ändå på vad doktorn skrivit. Om det vore frågetecken skulle jag begära ut men inte som rutin.


    Ja så kanske man bör göra, avvakta. De flesta måste väl ändå ha koll 
  • mammabitch

    Skulle aldrig nöja mig med "bra" Vill ha all information som finns tillgänglig, och varför skulle jag inte det?
    Det mesta verkar ändå komma in  på 1177 utan att jag behöver strida för det.

  • Anonym (Hmmm ...., ,)

    Svar på blodprov gick jag skickat hem till mig via post. Annars står det väl i din journal på 1177?!

  • Anonym (jobbig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-04-18 19:25:21 följande:

    Svar på blodprov gick jag skickat hem till mig via post. Annars står det väl i din journal på 1177?!


    Jo men andra svar syns inte på 1177 som tex blododlingar,  röntgensvar osv 
Svar på tråden Kräver ni skriftliga svar från läkare eller nöjer ni er med ett samtal?