• Anonym (Mora)

Måste man ha sex?

Om du träffar någon du gillar, ni kanske blir tillsammans, vill du ha sex då? Skriv om du är man eller kvinna, och varför du tycker att det är viktigt.
    Sex komplicerar allt. Oönskade graviditeter, obehag, smärta, ångest, press m.m.

• Svar på tråden Måste man ha sex?
  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Mora) skrev 2024-04-20 12:25:47 följande:

Ett problem med sexualitet är när kvinnor går ut, eller på sommaren när man inte har lika mycket kläder på sig. Mäns blickar uppfattas av många kvinnor som stötande och att det känns obehagligt. Män förstår inte att kvinnor inte går ut för att män ska glo. 

Ingen går väl ut för att någon ska glo vare sig kvinna eller man.
  • Anonym (Mora)
    Anonym (För mig är det viktigt) skrev 2024-04-20 13:09:34 följande:
    Min yta är en av väldigt få saker jag gillar med mig själv. Det är liksom där mitt sjävförtroende ligger. Jag är inte smart, jag är inte rolig, jag är inte bra på nåt vettigt, jag är inte en särskilt intressant människa. Han bekräftar mig på andra sätt och jag uppskattar det, men det blir inte så att jag kan ta till mig det riktigt. Jag tycker inte att han är slemmig alls. Det är det mest bekräftande som finns för mig att trots att han ser mig naken varje dag så kollar han ändå in mig.

Jag vet inte om jag har några åsikter om andra par gör samma sak. Har inte reflekterat över det. 
    Män ser ofta bara ytan och ser inte kvinnor som en person. Han är mest ute efter hennes kropp. Det här är ett stort problem när det gäller män och sex. Att män är ytliga, bara vill en sak. Män kan ofta inte lägga band på sig utan tror de har rätt att tafsa på kvinnor som klär sig lite utmanande. En kvinna måste få klä sig som hon vill utan att män tror att de har rätt att ta sig sådana friheter. Män kollar ofta in kvinnor. Kan vara överallt, och detta är ett stort problem. Det är inte bara i porr som kvinnor objektifieras och är till för männens skull.
  • Anonym (Mora)
    Anonym (Man 50+) skrev 2024-04-20 15:35:10 följande:
    Ja förväntningarna är höga och som man kanske man bara får en chans och blir det inte bra så kan man bli dissad. Nää jag tänder inte direkt på utseende utan registrerad mer om jag tycker hon är snygg. Haha jag har lite egna preferenser på vilka egenskaper hos kvinnor som tänder mig.
    Är det hårdare på det sättet för män, eller får kvinnor också bara en chans att visa att hon är bra på sex?
    Men om du ser en snygg kvinna, kan du tänka på sex då?
  • Anonym (Mora)
    Anonym (HmJ) skrev 2024-04-20 15:42:18 följande:
    Hur menar du? Det är vanligt att människor går ut på krogen eller på klubb, för att attrahera andra.
  • Anonym (Man 50+)
    Anonym (Mora) skrev 2024-04-20 15:45:57 följande:
    Är det hårdare på det sättet för män, eller får kvinnor också bara en chans att visa att hon är bra på sex?
    Men om du ser en snygg kvinna, kan du tänka på sex då?
    Ja det krävs en större prestation för en man att det ska bli bra sex. Har man lärt känna varann och kanske utvecklat känslor är det inte så farligt om det inte blir lyckat första gången. Nej jag tänker inte automatiskt på sex bara för att jag ser en i mina ögon snygg kvinna.
  • Anonym (hmm)

Men herregud TS vad fan har du för problem med att andra människor vill känna sig sexuellt attraktiv? Ta på dig en jävla burka och skit i vad andra gör

• Anonym (Helt uppenbart vem TS är)
    Anonym (hmm) skrev 2024-04-20 17:14:13 följande:

Men herregud TS vad fan har du för problem med att andra människor vill känna sig sexuellt attraktiv? Ta på dig en jävla burka och skit i vad andra gör

TS är en man och är nog inte intresserad av att bära burka, utan fortsätta älta att han blivit anklagad för att objektifiera kvinnor. Samt har åsikter om "många kvinnor" inkl. mamma och syster som "ska tala om för honom hur han ska vara".

Samma tjat, ny tråd.
  • Anonym (Mora)

Varför är alla så sexfixerade? Hur stor procent av vår vakna tid ägnar vi oss åt sexuella aktiviteter? Mesta tiden går ju åt till jobb, ev. studier. På fritiden? Tror mesta tiden går åt till annat än att ha sex.
    Män får ju nobben för att de är oskulder. Det är det viktigaste, att han har haft sex. Det är viktigare än att han är snäll och respekterar andra människor. Har han inte haft sex så har han inget värde. För att folk är sexfixerade.
    Kvinnor kan inte klä sig som de vill, utan att män ska glo. För att folk är sexfixerade. Man ser det överallt i samhället, att folk är sexfixerade.

• Anonym (Mille)
    Anonym (Mora) skrev 2024-04-21 10:33:51 följande:

Varför är alla så sexfixerade? Hur stor procent av vår vakna tid ägnar vi oss åt sexuella aktiviteter? Mesta tiden går ju åt till jobb, ev. studier. På fritiden? Tror mesta tiden går åt till annat än att ha sex.
    Män får ju nobben för att de är oskulder. Det är det viktigaste, att han har haft sex. Det är viktigare än att han är snäll och respekterar andra människor. Har han inte haft sex så har han inget värde. För att folk är sexfixerade.
    Kvinnor kan inte klä sig som de vill, utan att män ska glo. För att folk är sexfixerade. Man ser det överallt i samhället, att folk är sexfixerade.

De som är mest sexfixerade är de män som inte får sex. 

För de flesta andra är sex ett naturligt inslag i en relation. Att ha sex med sin partner eller någon annan betyder inte att man är sexfixerad. 

Men att aldrig eller sällan haft sex och sitta och starta trådar på nätet om det, det är sexfixerat. Och denna sexfixering är det som stöter bort kvinnor. 

• Core
    Anonym (Helt uppenbart vem TS är) skrev 2024-04-21 01:25:59 följande:
    TS är en man och är nog inte intresserad av att bära burka, utan fortsätta älta att han blivit anklagad för att objektifiera kvinnor. Samt har åsikter om "många kvinnor" inkl. mamma och syster som "ska tala om för honom hur han ska vara".

Samma tjat, ny tråd.
    Jag känner också lukten av mother issues här, med syrran på en kant. Man får lite Ed Gein vibbar, en människa som kan slå runt och bli farlig för sin omgivning.
  • Anonym (Mora)
    Anonym (Mille) skrev 2024-04-21 10:41:04 följande:

De som är mest sexfixerade är de män som inte får sex. 

Ja, kvinnor tycker inte att sex är så viktigt. Man hör sällan om kvinnor som är missnöjda med att de får för lite sex, eller inget sex alls.
  • Anonym (Mora)
    Anonym (Mille) skrev 2024-04-21 10:41:04 följande:

För de flesta andra är sex ett naturligt inslag i en relation. Att ha sex med sin partner eller någon annan betyder inte att man är sexfixerad. 

Jag tror tvärtom att de som är kåta är väldigt sexfixerade. De tycker det är angeläget att de får sex. Det här gäller även kvinnor. 
    Naturligt med sex. Javisst, men mest för att människosläktet ska leva vidare. Men om man inte tänkt skaffa barn, måste man ha sex då? Eller är det nåt som vi har fått lära oss? Blivit påverkade sen vi var unga och upptäckte porr för första gången? Hörde äldre prata om sånt?
  • Anonym (Mora)
    ANONYM (HMJ) SKREV 2024-04-20 15:42:18 FÖLJANDE:
    Hur menar du? Det är vanligt att människor går ut på krogen eller på klubb, för att attrahera andra.

Nån här som gjort det? Klätt sig för att få uppmärksamhet för ditt utseende, och sen gått ut på t ex krogen, klubb? 
Svar på tråden Måste man ha sex?