• Anonym (Mora)

Förväntar du dig sex

om du blir tillsammans med någon? Skriv om du är man eller kvinna.

• Svar på tråden Förväntar du dig sex
  • Anonym (Mora)
    Anonym (Kvinna, 48) skrev 2024-04-18 11:49:54 följande:
    Du fick ganska många svar i din andra tråd. 

Svar ja, jag förväntar mig sex om jag träffar någon och blir tillsammans med denne. Jag tar för givet att den som blir tillsammans med mig tänder på mig och vill ha sex med mig. 

Jag är kvinna. 
    Är det ett inlärt beteende? Att du fått mycket bekräftelse från män och att det gör att du förväntar dig att han tänder på dig?
  • Anonym (Patricia)

Sex för mig (kvinna)  ingår i ett förhållande. I mina förväntningar kring ett förhållande ingår ett sexliv.  
    Finns det ingen vilja eller lust att ha sex då är det fel person och vi kommer inte ha en relation.  

• Anonym (Maria)

I ett förhållande tycker jag nog att sex ska ingå. Kanske inte om man är väldigt gammal eller sjuk eller så.

Eller kanske snarare sexlusten är vad man förväntar sig. Finns inte den så är det ju något fel. Om den uteblir väldigt länge alltså och inte bara tillfälligt och av orsaker som man kan förstå.

• Anonym (Kvinna, 48)
    Anonym (Mora) skrev 2024-04-18 12:02:48 följande:
    Är det ett inlärt beteende? Att du fått mycket bekräftelse från män och att det gör att du förväntar dig att han tänder på dig?
    Nepp. Ett naturligt beteende, en drift och ett behov som får mig att vibrera av vällust. 

Klart att jag fått bekräftelse från män men inte förväntar jag mig att alla män ska tända på mig. Jag tänder verkligen inte på alla män jag träffar. 
  • Anonym (Johnny)

Det känns som om man blir tillsammans med någon och ömsesidig attraktion finns så är sex ganska givet. Det ska ju gälla att båda är sugna på varandra. 

• Anonym (maneater)

Du kommer redan att ha haft sex med mig när vi har något man kan kalla en relation.

• Meddelande borttaget
  • Smecker

Jag blir inte tillsammans med någon som jag inte har haft sex med.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lite lustigt)

Många förväntar sig sex men långt ifrån alla gör något aktivt för att hålla sig sexuellt åtråvärda.

Fula ölmagar borde inte vänta sig sex då de inte gjort något för att förtjäna det.

• Florali

Ja, det gör jag. För mig ingår sex i en romantisk relation.
    Men självklart kan lusten påverkas både upp och ner inom relationen av inre och yttre anledningar.
    Man får ju ha en dialog och god kommunikation om detta så går det bra. 

• Anonym (Larry)

Kan man tänka sig ett förhållande där den ena parten...
    ...vägrar äta tillsammans med den andre?
    ...inte vill ha semester samtidigt som den andre?
    ...inte delar på hushållssysslorna?
    ...är ointresserad av vad den andre berättar?
    ...inte tröstar?
    ...inte vill ha närhet?
    ...inte vill ha sex?

• Anonym (JB)

Nja, man kan ju inte förvänta sig att få ha sex med folk hur som helst. Men jag vill ha sex i en relation så om mannen inte vill det kan vi inte fortsätta relationen. 

Kvinna, 35+

• Anonym (Slipped)

Jag förväntar mig sex i ett förhållande. Ett sexlöst förhållande om man blir tillsammans med någon tillhör nog det avvikande och behöver kanske avhandlas innan förhållandet kommer till skott.

Tar inte det för givet att bara för att jag har lust så behöver inte min partner ha det. Betyder också att sex inte är en rättighet i ett förhållande. Kanske viktigt att poängtera.

• Anonym (Nyskild)

Man, 50.

Förväntar sig... snarare att man har en förhoppning. Dvs, blir jag fysiskt och mentalt attraherad av en kvinna, och att dessa känslor besvaras av samma kvinna. Ja, då har jag givetvis en förhoppning om att vi kommer att ha sex. Om inte "nu", så efter en tid. Ibland går den tiden fortare ibland kan det ta längre tid...

Och, som en del tidigare skrivit. Jag skulle aldrig betrakta mig att vara "tillsammans med" någon om vi inte redan haft sex en eller flera gånger.

Blir man sedan "tillsammans" ja, då förväntar (!), jag mig att man gemensamt tar ansvar för, initiativ till, och gemensamt utvecklar ett hälsosamt sex-och samliv. Som båda trivs med och som känns tillfredsställande.

Skulle aldrig lägga någon större tid på en kvinna som inte uppvisar ett intresse för sex och intimitet. Eller som tydligt visar att det är "ointressant"...

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Ännu en KD-tråd)
    Anonym (Mora) skrev 2024-04-18 12:02:48 följande:
    Det är helt normalt att förvänta sig att den man är tillsammans med tänder på en. Det normala är att man har sex innan man beslutar sig för att bli ett par, så attraktionen är redan fastslagen när man blir tillsammans.
  • Anonym (Mia)

TS, varför ställer du frågan?

• Anonym (Klasse)
    Anonym (Larry) skrev 2024-04-19 11:53:10 följande:

Kan man tänka sig ett förhållande där den ena parten...
    ...vägrar äta tillsammans med den andre?
    ...inte vill ha semester samtidigt som den andre?
    ...inte delar på hushållssysslorna?
    ...är ointresserad av vad den andre berättar?
    ...inte tröstar?
    ...inte vill ha närhet?
    ...inte vill ha sex?

Instämmer!

/man

• Anonym (S)

Kvinna

Nej jag förväntar mig inte sex men blir jag tillsammans med någon så vill jag ha sex med denna person och kommer att framföra detta.
    Och sex kommer vara en viktig del i huruvida jag vill vara kvar i relationen eller ej...

Svar på tråden Förväntar du dig sex