• Anonym (Kaffedraken)

Är män desperata?

Och sätter på vad som helst?

Jag träffade en 25 år yngre tjej. Jag är man och hade inte legat på 12 år då. 14 år, då hon 2 år senare berättade att hon velat, och att hon ändå ville ses. Hon skickade bild på sina bröst. Första gången vi sågs så hade hon urringat. Hon var söt. Jag borde ju ha kastat mig över henne. Inte ens när hon senare erbjöd sig så tackade jag ja. Covid härjade då, och jag var inte så desperat som många säger att män är, speciellt när han får chansen med unga tjejer.

• Svar på tråden Är män desperata?
  • Anonym (Pelle)

När jag var typ 25 och var på en AW så började en dam som kanske var 55 stöta stenhårt på mig och sa rent ut att hon ville ha sex med mig. Ung och kåt som jag var så tackade jag ändå nej och ljög att jag hade flickvän. 

• Anonym (/)

Är jag desperat? Har aldrig haft en relation eller ens sex så visst kan jag känna än desperation över att jag inte lyckas attrahera någon. Men skulle jag sätta på vem som helst? Nej verkligen inte, är inte intresserad av att ha sex med en kvinna som jag inte tänder på eller en kvinna som inte tänder på mig.

• Anonym (L)
    Anonym (Anonymt) skrev 2024-05-16 13:03:49 följande:
    Det finns undersökningar som länkat samman manlig inceldom med autism så.

Dessutom är det ganska logiskt om man tänker efter. Män som har problem med att attrahera kvinnor har inte detta problem för att de är så snygga och socialt charmiga precis.

Ingen rök utan eld heter det. Är man ofrivilligt singel som kille så finns det ofta en del  specifika skäl bakom detta.

Så enkelt det kan vara när man är okunnig.
    Läs tex Peter Uedas (forskare på Karolinska Institutet) artikel i Aftonbladet (eller motsvarande artikel i Modern Psykologi). Han konstaterar att det är väldigt långt ifrån bara incels som är ofrivilligt sexlösa. 

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/3EovgL/man-och-sexlos-sa-kan-du-losa-du-problemet?utm_source=iosapp&utm_medium=share

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (/) skrev 2024-05-16 13:06:29 följande:

Är jag desperat? Har aldrig haft en relation eller ens sex så visst kan jag känna än desperation över att jag inte lyckas attrahera någon. Men skulle jag sätta på vem som helst? Nej verkligen inte, är inte intresserad av att ha sex med en kvinna som jag inte tänder på eller en kvinna som inte tänder på mig.

Samma här, är sugen på män också, men även om många gillar så är det inte rätt män.
  • nordas
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-16 12:59:24 följande:
    Fick också en sån matching igår. Klart jag skrev. NOT.
    SÅ desperat är jag inte Skrattande
    Men hur ska man kunna veta om det är på riktigt eller ett bedrägeriförsök? Tur att hon inte attraherade mig, annars hade jag kunnat åka dit på något elände. E-postadressen var det som fick mig att avböja. Det här hände på match.com.
  • Anonym (Anonymt)
    Anonym (L) skrev 2024-05-16 14:13:35 följande:

Så enkelt det kan vara när man är okunnig.
    Läs tex Peter Uedas (forskare på Karolinska Institutet) artikel i Aftonbladet (eller motsvarande artikel i Modern Psykologi). Han konstaterar att det är väldigt långt ifrån bara incels som är ofrivilligt sexlösa. 

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/3EovgL/man-och-sexlos-sa-kan-du-losa-du-problemet?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Är ju snarare du som är både okunnig och med dålig läsförmåga.

Att vara ofrivilligt sexlös i en relation går inte att jämföra med en incel som inte ens får till en relation och ännu mindre nåt sex att tala om. Personer i romantiska förhållanden lyckades ju åtminstone skapa en relation och kan därmed ses som ganska mycket mer kompetenta än incelautisterna som gör mest väsen av sig.

• Anonym (L)
    Anonym (Anonymt) skrev 2024-05-16 21:31:06 följande:

Är ju snarare du som är både okunnig och med dålig läsförmåga.

Att vara ofrivilligt sexlös i en relation går inte att jämföra med en incel som inte ens får till en relation och ännu mindre nåt sex att tala om. Personer i romantiska förhållanden lyckades ju åtminstone skapa en relation och kan därmed ses som ganska mycket mer kompetenta än incelautisterna som gör mest väsen av sig.

Fel! Och förmodligen avsiktligt. Många av hans artiklar handlar just om män som inte lyckas få relationer , inte om män som inte får sex i relationer.
  • Anonym (Kaffedraken)
    nordas skrev 2024-05-16 18:20:10 följande:
    Men hur ska man kunna veta om det är på riktigt eller ett bedrägeriförsök? Tur att hon inte attraherade mig, annars hade jag kunnat åka dit på något elände. E-postadressen var det som fick mig att avböja. Det här hände på match.com.
    Vissa ser man direkt att de är fejk, som de mycket yngre tjejerna som ser ut som modeller. Hon som skrev igår var äldre än mig och såg bra ut, men bilderna kändes ändå hyfsat "vanliga". Jag skulle ändå aldrig skriva till nån som bifogar sin mejladress i första meddelandet.
  • Anonym (Anonymt)
    Anonym (L) skrev 2024-05-16 21:35:12 följande:
    Fel! Och förmodligen avsiktligt. Många av hans artiklar handlar just om män som inte lyckas få relationer , inte om män som inte får sex i relationer.
    Män som inte får relationer är vad jag har pratat om hela tiden - incels 
  • Anonym (Men?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-16 21:48:59 följande:
    Vissa ser man direkt att de är fejk, som de mycket yngre tjejerna som ser ut som modeller. Hon som skrev igår var äldre än mig och såg bra ut, men bilderna kändes ändå hyfsat "vanliga". Jag skulle ändå aldrig skriva till nån som bifogar sin mejladress i första meddelandet.
    Inte det heller ... Du har verkligen valt att vara ensam, desperat och underlig.
    Med tanke på vad och hur du skriver - vem skulle svara dig på något sätt som ens skulle vara i närheten av seriöst??
    Du måste ju vara den mest desperata och kontakt-törstande skrivaren på hela denna sidan.
    Dessutom går di i skov., kan vara borta några dagar för att sedan posta ett gäng trådar per dag. Tycker du att alla andra ska ta dig på allvar?
    Det kapitalet har du förbrukat för läääänge sedan.
  • Anonym (L)
    Anonym (Anonymt) skrev 2024-05-16 21:53:53 följande:
    Män som inte får relationer är vad jag har pratat om hela tiden - incels 
    Incels är de misogyna män som anammat den  incelkulturen. Många av dessa lider av autism eller andra störningar. Det Peter Ueda konstaterar är att dessa är i minoritet av alla män som inte lyckas få relationer. Män som inte är autistiska eller lider av andra diagnoser. Detta väljer du avsiktligt att bortse från när du utmålar män som inte kan få relationer som autistiska. Oklart om det är av politiska skäl eller andra skäl som du väljer detta.
  • Anonym (Anonymt)
    Anonym (L) skrev 2024-05-16 22:14:09 följande:
    Incels är de misogyna män som anammat den  incelkulturen. Många av dessa lider av autism eller andra störningar. Det Peter Ueda konstaterar är att dessa är i minoritet av alla män som inte lyckas få relationer. Män som inte är autistiska eller lider av andra diagnoser. Detta väljer du avsiktligt att bortse från när du utmålar män som inte kan få relationer som autistiska. Oklart om det är av politiska skäl eller andra skäl som du väljer detta.
    Jag drar en logisk koppling mellan män med ett medfött socialt handikapp och inceldom ja. Inget konstigt i detta.

Nej, incels är ett begrepp som omfattar alla personer som är ofrivilligt sex och relationslösa. Oavsett om de är hatiska mot kvinnor eller ej. 
Svar på tråden Är män desperata?