• Anonym (TS)

    Tips mot tandvärk

    Ska dra ut en tand på tisdag , det är inte så mycket kvar av tanden men jag har inte haft riktigt ont förrän nu. Och jag kan inte göra något i helgen så måste stå ut .

    Har tagit Alvedon .. Tror jag har ipren hemma  också. Jag ammar litegrann också fast barnet är stort (2 år), lite osäker på om man får ta Ipren då? 


    Nån som har nått annat tips? Vadsomhelst.. tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Tips mot tandvärk
  • Oknudå

    2 tabletter Ipren+ 1 Alvedon är magi mot den värsta smärtan.  Men då får nog amning vänta gissar jag på   

  • Anonym (TS)
    Oknudå skrev 2024-04-26 23:26:55 följande:

    2 tabletter Ipren+ 1 Alvedon är magi mot den värsta smärtan.  Men då får nog amning vänta gissar jag på   


    Tack för svar! Ska försöka läsa om hur det är med Ipren och amning , kan ju vara så att det är ok om man väntar och inte ammar på länge ., hoppas bara jag har ipren hemma , tror det 
  • Maac

    Håller helt med, galet vilken skillnad det gör att ta Ipren och Alvedon tillsammans, mycket bättre än var för sig. 

  • Anonym (TS)
    Maac skrev 2024-04-26 23:34:16 följande:

    Håller helt med, galet vilken skillnad det gör att ta Ipren och Alvedon tillsammans, mycket bättre än var för sig. 


    Tack , nu måste jag leta igenom medicinskåpet men är ganska säker på att jag har det.. annars får jag köpa imorn 
  • Anonym (TS)
    Oknudå skrev 2024-04-26 23:26:55 följande:

    2 tabletter Ipren+ 1 Alvedon är magi mot den värsta smärtan.  Men då får nog amning vänta gissar jag på   


    Läste nu att det är ok när man ammar men man ska rådgöra med läkare vid mer än tillfälligt bruk 
  • Anonym (TS)

    Tack! Tog två Alvedon och en Ipren och just nu har det gått över iallafall så jag kan sova. Får ta det när det gör som mest ont tills på tisdag när tanden äntligen ska bort. 

  • Anonym (Tandsköterska)

    2st alvedon och 1 Ipren är ju standard smärtlindring och går bra att ta trots amning. Däremot om du har så pass ont att du inte kan hantera värken längre så behöver du inte vänta till tisdag. Du kan söka dig akut till tandläkarklinik som har jour (hittar du via 1177). Om det inte är käkkirurg du ska till och om den inte är allt för knepigt att dra ut så kan de dra ut den på akuttid. Åtminstone så kan de i alla fall lätta på trycket för att värken ska lugna ner sig i några dagar. Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Tips mot tandvärk