• Anonym (Sorkaaa)

Samhällets brister och förändringar..

Hej! detta blir min första tråd här.  27 år kille.

min vision är gammelviset. ärlig och rak å glad ,min mormor hade också en tavla som ingick i den visionen väldigt  bra, följ livets gåta , älska glöma å förlåta.  det alla fruktar idagens samhälle är ärlighet, varför har det blivit så att man böjer sig för det som är rätt och följer det som är fel? när slutade man va ärlig?  varför har ingen respekt i mot varandra längre? varför bryr alla bara om sig själv? varför har älska och hata blivit meningslösa ord? 
    varför kör man bara förbi den som har punka? varför antar man bara och dömer direkt istället för söka djupare? person kanske känner  har någon som har dött, kanske dålig dag osv . förlovar sig för sakens skull? man kör illusioner istället för fakta? helt ärligt, det är grejer som inte funkar i fysiken ,som alla vet men det är moralist rätt att säga i den meningen helt annorlunda, men inte sanningen. vad händer med allihop, lämnar in barnen extra länge  på förskola för att vara ''ledig'' när sluta man vilja vara med sina barn? när sluta man vilja umgås med dom och bara kasta en padda i ansiktet på dom? 
    vart fan är heder och samvete?
    när jag växte upp på 2000 talet inte allt för länge sedan ,det man kommer ihåg, känns det inte som man kan mäta sig imot samhället som va då vs nu? är det sociala medier som gjort oss blåsta?. något är fel det är inte många som gör rätt för sig. 
    äre bara jag som tänker så här?

• Svar på tråden Samhällets brister och förändringar..
  • Python

Du ingår i och formar "samhället" så var den du vill att samhället ska vara. Mer än så kan du inte göra. Men visst hade man önskat lite mer mognad hos folk... Det hade inte skadat. 

Svar på tråden Samhällets brister och förändringar..