• Syskonförsök

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Hej!

Denna grupp är till för oss som främst hängt tillsammans i tråden ?För oss 35+ som försöker bli gravida? och nu äntligen väntar en bebis, alternativt fortfarande försöker men vill hålla kontakten med de som plussat. 

Vore kul om vi ger en liten bakgrund och bf datum när vi ansluter till tråden❤️

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
  • Alvedon83

Det blir nog en kemisk igen, samma som förra gången (över ett år sedan). Testet idag var jättesvagt och alla symptom är borta😓 Skit också!

• Idaho1989
    Alvedon83 skrev 2025-04-05 06:23:27 följande:

Det blir nog en kemisk igen, samma som förra gången (över ett år sedan). Testet idag var jättesvagt och alla symptom är borta😓 Skit också!

Men nä, håller tummarna att det vänder åt rätt håll istället 👎
  • Alvedon83
    Idaho1989 skrev 2025-04-05 15:01:24 följande:
    Men nä, håller tummarna att det vänder åt rätt håll istället 👎
    Tack, bara vänta och se nu🥲
  • Alvedon83

Nu kom blodet😓😓😓 ingen bebis 2025 då, hade det på känn men såklart fanns ju hoppet ändå. Så sorgligt, tänk om det tar ett år till innan nästa plus😭

• Idaho1989
    Alvedon83 skrev 2025-04-07 04:32:34 följande:

Nu kom blodet😓😓😓 ingen bebis 2025 då, hade det på känn men såklart fanns ju hoppet ändå. Så sorgligt, tänk om det tar ett år till innan nästa plus😭

Fy så tråkigt,  beklagar verkligen! Hoppas du snart får ett plus som håller i sig!
  • DidoAeneis

Fy fan, vilken skit! Det är så vidrigt när man knappt hinner vara glad innan det rycks ifrån en. Samtidigt som man så småningom blir tacksam över att man iaf inte behövde gå i veckor eller månader om det ändå inte skulle bli något. Väldigt tudelat.

Jag hoppas att ni snabbt får ett nytt plus som håller i sig. Du får gärna skriva här framöver om du känner att det är här stödet finns.
  • Alvedon83
    DidoAeneis skrev 2025-04-07 09:06:16 följande:
    Fy fan, vilken skit! Det är så vidrigt när man knappt hinner vara glad innan det rycks ifrån en. Samtidigt som man så småningom blir tacksam över att man iaf inte behövde gå i veckor eller månader om det ändå inte skulle bli något. Väldigt tudelat.

Jag hoppas att ni snabbt får ett nytt plus som håller i sig. Du får gärna skriva här framöver om du känner att det är här stödet finns.
    Tack, det kommer jag nog göra❤️ känner ju ingen i försöka bli gravidtråden längre så har slutat skriva där.
    Som du säger är det nog värre att hinna gå flera veckor innan det skiter sig. Den här gången gick det till äl + 16 förra gången till äl + 15. Nästa ägglossning blir runt påskhelgen. 
  • GladBanan
    Alvedon83 skrev 2025-04-04 08:18:08 följande:
    Både temp och symptom kan ju gå upp och ned, behöver inte vara kört❤️ har också haft missfall tidigare tog över 1år att få detta plus. Håller tummarna för dig!
    Tack för peppen, ingen blödning här och symptomen är tillbaka med besked 🙏 nu slutar jag kolla min temp och hoppas det leder till lite mindre noja? 

Såg att det inte blev så för dig, jättetråkigt 😔
  • EFW
    Alvedon83 skrev 2025-04-03 06:15:56 följande:

Godmorgon! Fick det här idag😭❤️❤️❤️

Men så tråkigt! Jag har inte varit här på ett tag och blev så glad för din skull ❤️ Skit att det inte ville sig helt! Skickar massa styrkekramar ❤️
  • Bunny s
    EFW skrev 2025-04-09 19:37:20 följande:

Men så tråkigt! Jag har inte varit här på ett tag och blev så glad för din skull ❤️ Skit att det inte ville sig helt! Skickar massa styrkekramar ❤️
    Vad tråkigt för sig 😟 hoppas på nästa gång!
  • Bunny s

Får be om ursäkt för att jag skrev som jag gjorde. Jag trodde det var din mens som kom. Scrollade vidare uppåt efteråt och inser att det var ett tidigt missfall du fått och att du försökt länge. Förlåt! 
    Beklagar verkligen ditt missfall. Så ledsamt 😪
  • Bunny s
    EFW skrev 2025-03-27 07:07:35 följande:
    Hej och vad kul att se dig här!! Jag håller tummarna för att ni kommer igång snart ❤️

Jag är nu i vecka 32 och känns fortfarande lite overkligt att göra detta igen 41 år gammal. Men oj vad vi båda längtar efter våran lilla nu 😍
    Hej igen! 😍😍
    Wow vad roligt att du lyckades och kommit så långt! Hur lång tid tog det för dig att bli gravid? 
    Jag kommer att sluta med ppiller 30 april (nåste planera detta väl för mannen ska börja jobba borta i Norge så jag inte ordnar så att äl blir när han är där 😅😅 stress!). 
    Hur långt gången är du nu? 
    Förstår att det känns overkligt! Känner samma sak 😍
  • Bunny s
    DidoAeneis skrev 2025-03-23 15:40:30 följande:
    Jag förstår! Det är så svårt det där med vad man "borde" göra och det man vill göra. Jag har svårt att släppa tanken på att jag aldrig kommer att bära ett barn igen eller få träffa en helt ny liten avkomma, men samtidigt vet jag att det räcker nu 😅  Det var ändå skönt att under hela graviditeten veta att det här är sista gången jag gör allt det här - då fick jag ett tydligt closure. Sen att allt gick så bra till slut efter en helvetisk graviditet var ju bara det en stor lycka - att få avsluta på topp, liksom.

Svårt det där med att det är mest för den enas skull. Jag tror säkert att jag skulle kunna få min partner att ändra på sig, men jag tycker redan att han har offrat rätt mycket för att vi ska få två barn ihop (hans stora barn är 13 och 11, så han var ju nästan "klar", plus att han är 44 nu, så lite till åren kommen), så jag vill liksom inte be om mer. Också en rädsla för hur det skulle kännas för mig om barnet visade sig inte vara friskt på nåt sätt. Så nej, jag tänker inte begära mer. Men samtidigt vet jag hur det känns när kroppen bara skriiiiker efter att bli gravid, det går liksom inte att logiskt tänka bort det. Supersvårt! Men jag hoppas att det går snabbt för er när ni börjar försöka.

Jag är 36 nu (35 när jag blev gravid) och mina barn sen tidigare är 6 och 2. Det tog runt ett halvår att bli gravid, hade två tidiga mf under tiden. Aldrig haft mf förut, men ammade ff lite i början av försöken, vilket kanske gjorde att hormonerna var lite kajko.
    Hej!! Jag glömde svara dig här. Kul att höra ifrån dig 😊
    Vad svårt med känslorna du beskriver. Att acceptera tanken på att det blir inga fler gånger. Vet inte alls hur det där kommer att kännas för mig. Säkert sentimentalt för jag blir lätt sån 😅 när jag väntade mitt andra och senaste barn för 10 år sen så tänkte inte jag att det var det sista då vi hade tänkt oss 3. Men sen kom liksom ingen längtan tillbaka igen (förrän nu). Så det var först något år efteråt som jag insåg att han var min sista gång men då var det inte alls sentimentalt  för jag var mitt inne i småbarnsåren och kände mig så nöjd och klar med mina två killar tätt i ålder. 
    Nu kommer det säkert kännas annorlunda. Särskilt då man börjar bli lite äldre också. 

Jag förstår dina tankar kring er situation, om att du inte vill be om mer än du redan gjort. 
    Jag vet inte om jag kommer att ha möjlighet till att be om mer sen heller då han knappt vill det här 😅 
    Antingen blir det tväääärnej för att det här blev alldeles lagom för mycket eller så glider han in i småbarnlivsstilen igen och tycker sladdisen ska ha ett syskon? 
    Vi får väl se 😊 jag vet inte om jag själv skulle vilja det heller. Jag är så nojig för att paja kroppen också. Så vi får börja med att se hur mycket stryk den tar nu och sen hur det känns att börja om igen. 
    Hur tycker du att det känns hittills? Du som har en 2-åring också. Fullt ös där hemma 😃🥰

Vad jobbigt med missfallen du hade. Håller tummarna för att jag slipper men jag är fullt inställd på att det ska komma samt att det kommer att ta tid. Jag blir ju 38 i sommar. Hae haft ett missfall i vecka 10 innan första barnet. Det tar verkligen på en 😪 skönt att ni lyckades ganska snabbt ändå.

Nu har min man fått jobb 😍 ..  I Norge! Oh. Blir så nervös. Det här kan skapa problem då jag inte är helt regelbunden i min cykel 😅😅
    Men nu kastar jag ppillrena sista april. Håll tummarna för mig framöver nu 😍😍

Om gruppen lever kvar så kan jag uppdatera här 😃
  • Bunny s
    Javas skrev 2025-04-02 09:06:57 följande:

Kanske jag vågar tro att det ska funka den här gången. Plussade i förgår med våran sladdis, har en son på 11 och en dotter på 8. Själv blev jag nyss 37 och min man blir 44. Har gått igenom några tidiga mf, så det känns orimligt att det ska funka nu. Hoppas ändå! 

Grattis! Vad spännande för er med ett plus och en blivande sladdis 😍
    Hur går det för dig?
  • Javas

Det går så bra, är nu i vecka 7+6, så det verkar ju funka. Mår bra, inga större krämpor och njuter av varje dag.

• Bunny s
    Javas skrev 2025-04-26 06:54:42 följande:

Det går så bra, är nu i vecka 7+6, så det verkar ju funka. Mår bra, inga större krämpor och njuter av varje dag.

Jag förstår att du njuter. Varje vecka mot 12 fulla är ett steg i sig. Hur länge har ni fått försöka? 
  • Javas

Vi har försökt ordentligt i cirka 5 år, hade tänkt att det var sista försöket nu, så tänk hur det kan bli! Vi har under dessa år hunnit med ett antal tidiga missfall av olika slag. 
    Vi har aldrig sökt hjälp, inte orkat ge oss in i den karusellen utan tänkt att vi får vara nöjda med de två stjärnor vi redan har, nu blir det en tredje ändå. 

• Idaho1989

Det gick åt pipsvängen den här gången också. Hade tidigt rutinultraljud idag, men fostret hade slutat utvecklas omkring 8+3. Säcken hade dock fortsatt växa så har fått en tablett idag och kommer bli inlagd på torsdag och få cytotec på plats. 

Känner mig bara tom och frustrerad just nu. Som att min egen kropp bara jävlas med mig.

• EFW
    Idaho1989 skrev 2025-04-29 15:55:20 följande:

Det gick åt pipsvängen den här gången också. Hade tidigt rutinultraljud idag, men fostret hade slutat utvecklas omkring 8+3. Säcken hade dock fortsatt växa så har fått en tablett idag och kommer bli inlagd på torsdag och få cytotec på plats. 

Känner mig bara tom och frustrerad just nu. Som att min egen kropp bara jävlas med mig.

Men nej, så ledsen för din skull!! ❤️?????
  • DidoAeneis
    Idaho1989 skrev 2025-04-29 15:55:20 följande:

Nämen fyfan vad hemskt! Extremt jobbigt och påfrestande, särskilt när du kommit så långt den här gången. Inte för att missfall och MA nånsin är kul, men det är ju ännu värre när man hinner börja tänka att det faktiskt verkar gå vägen! Och för mig kändes det såååå frustrerande med all tid som gått till spillo också! Fy fy fy, hade inte unnat dig något annat än lycka, Idaho, med din historia. Jag är så ledsen för din skull.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning