• Syskonförsök

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Hej!

Denna grupp är till för oss som främst hängt tillsammans i tråden ?För oss 35+ som försöker bli gravida? och nu äntligen väntar en bebis, alternativt fortfarande försöker men vill hålla kontakten med de som plussat. 

Vore kul om vi ger en liten bakgrund och bf datum när vi ansluter till tråden❤️

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
  • EFW
    Alvedon83 skrev 2025-05-14 10:37:12 följande:
    EFW skrev 2025-05-14 01:15:57 följande:
    I vecka 38+1 kom lillebror ❤️ 50 cm och 3755 g. 
    Han jobba klart och fick en ledig dag 😂 Jar aldrig fött före bf innan så blev minst sagt förvånad 😅
    Grattis❤️❤️❤️

Tack!! ❤️❤️❤️
  • EFW
    Idaho1989 skrev 2025-05-14 12:32:03 följande:
    Grattis ❤️
    Tack!! ❤️
  • EFW
    DidoAeneis skrev 2025-05-14 13:12:56 följande:
    Yeey! Grattis, EFW! Haha sa ju det, du fick jobba ända in i kaklet! Men skönt att föda lite före, jag kände stor frustration mot slutet denna gång, trots att jag födde före BF, men ändå senare än mina förra gravvar. Hoppas ni får njuta av bebisbubbla och en härlig, lite lagom långsam sommar nu.

Hahaha Jag vet 😂 Jag som skulle tvätta fönster och annat nu innan. Jag är fortfarande förvånad själv att han redan är här. 

Som vi njuter! ❤️ Bästa känslan i världen 🥰🥰

• Bunny s
    EFW skrev 2025-05-14 01:15:57 följande:
    I vecka 38+1 kom lillebror ❤️ 50 cm och 3755 g. 
    Han jobba klart och fick en ledig dag 😂 Jar aldrig fött före bf innan så blev minst sagt förvånad 😅
    Grattis!! Sån söt liten killen 😍 
  • Bunny s

Kvällens test. Håll tummarna för mig! Är så supertidigt.  Bim -4 eller -5. Men har anat något. Har haft molvärk fram och tillbaka varje dag sen äl+2, liknande som med de andra barnen 💛💛 och så blödde jag efter sex på äl+4/5. Det brukar jag inte göra. Så spännande. Hoppas att den vill stanna.
  • Anonym (Äntligen syskon)

Hej! 

jag hängde en del i den andra gruppen under smeknamnet, ?längtan efter barn nummer 2?. 

nu är jag i vecka 31. SÅ tacksam och glad för graviditeten som jag nu fått behålla efter 1 års försök och två missfall. Vi vände oss till IVF privat till sist. Jag ser fram emot att träffa lillasyster om två månader :) 

nåväl, jag är som sagt väldigt tacksam. Men lik som förra graviditeten med min dotter så tycker jag inte jättemkt om att vara just gravid. Även om jag älskar resultatet av det. 

jag har mått ok hela tiden, inget illamående etc men en grym migrän till och från och nu har jag fått rätt mkt problem med ryggen så att jag knappt kan sova om nätterna. jag längtar till den här graviditeten är över! Dessuom gillar jag inte direkt vad jag ser i spegeln. Har hittills gått upp ca 10 kg så det är väl helt ok så här långt, men att kroppen förändras så mkt, känna mig orörlig och orkeslös etc är jobbigt. Jag längtar efter min icke-gravida kropp och att kunna träna obehindrat igen. 

Är det någon mer som kan känna igen sig i detta? Att det inte bara är rosa skimmer? 

• DidoAeneis
    Anonym (Äntligen syskon) skrev 2025-06-05 19:25:39 följande:

Hej! 

jag hängde en del i den andra gruppen under smeknamnet, ?längtan efter barn nummer 2?. 

nu är jag i vecka 31. SÅ tacksam och glad för graviditeten som jag nu fått behålla efter 1 års försök och två missfall. Vi vände oss till IVF privat till sist. Jag ser fram emot att träffa lillasyster om två månader :) 

nåväl, jag är som sagt väldigt tacksam. Men lik som förra graviditeten med min dotter så tycker jag inte jättemkt om att vara just gravid. Även om jag älskar resultatet av det. 

jag har mått ok hela tiden, inget illamående etc men en grym migrän till och från och nu har jag fått rätt mkt problem med ryggen så att jag knappt kan sova om nätterna. jag längtar till den här graviditeten är över! Dessuom gillar jag inte direkt vad jag ser i spegeln. Har hittills gått upp ca 10 kg så det är väl helt ok så här långt, men att kroppen förändras så mkt, känna mig orörlig och orkeslös etc är jobbigt. Jag längtar efter min icke-gravida kropp och att kunna träna obehindrat igen. 

Är det någon mer som kan känna igen sig i detta? Att det inte bara är rosa skimmer? 

Vad skönt att allt har gått bra och kul att höra från dig! Minns dig från andra gruppen ☺️

Denna min tredje graviditet var rätt fruktansvärd. Först illamående i 25+ veckor, sen mykoplasma med lunginflammation och brutna revben och rätt kasst mående fram till förlossningen. Det var verkligen ingen barnlek denna gång. Gick också upp 30 kg. Jag, som inte ville annat än att vara gravid ett år tidigare, gick och längtade tills allt skulle vara över. Och det ÄR ju inte gravid man vill vara egentligen. Man vill ju ha barn. Jag har aldrig njutit särskilt mycket under mina graviditeter. Alla är olika - vissa är jättebra på att vara gravida och mår toppen, andra, som jag, ser det bara som ett sätt att nå sitt mål. Visst är det mysigt med bebissparkar, men för min del väger det inte upp för hur jag mådde mot slutet denna gång. Mkt psykiskt och fysiskt påfrestande.

Kämpa på! Snart är du i mål!
    DidoAeneis skrev 2025-06-05 21:50:49 följande:
    Vad skönt att allt har gått bra och kul att höra från dig! Minns dig från andra gruppen ☺️

Denna min tredje graviditet var rätt fruktansvärd. Först illamående i 25+ veckor, sen mykoplasma med lunginflammation och brutna revben och rätt kasst mående fram till förlossningen. Det var verkligen ingen barnlek denna gång. Gick också upp 30 kg. Jag, som inte ville annat än att vara gravid ett år tidigare, gick och längtade tills allt skulle vara över. Och det ÄR ju inte gravid man vill vara egentligen. Man vill ju ha barn. Jag har aldrig njutit särskilt mycket under mina graviditeter. Alla är olika - vissa är jättebra på att vara gravida och mår toppen, andra, som jag, ser det bara som ett sätt att nå sitt mål. Visst är det mysigt med bebissparkar, men för min del väger det inte upp för hur jag mådde mot slutet denna gång. Mkt psykiskt och fysiskt påfrestande.

Kämpa på! Snart är du i mål!

Tack För igenkänningen och icke-dömandet. Som du skriver så är det ju barnet man längtar efter. Inte själva graviditeten. 

minns dig också :)  grattis! När kom bebis? 

ja alltså nu hör jag att du haft det sju resor värre än mig. Och ibland känner jag mig dum som klagar. Men det är verkligen inte kul stundtals 🤦🏻?♀️ de sura uppstötningarna dök upp igår som ett brev på posten också och det är liksom som att man aldrig bara kan få vara och så känns allt bra. Inte ont eller obekvämt någonstans etc?. Längtar. Min återhämtning sist var relativt snabb och jag hoppas på det den här gången också. Kommer likt den gången sätta igång med hallonbladste och nattljusolja i vecka 36 (har jag för mig). kanske placebo men värt ändå, haha

• Startingover
    Anonym (Äntligen syskon) skrev 2025-06-05 22:12:51 följande:

Tack För igenkänningen och icke-dömandet. Som du skriver så är det ju barnet man längtar efter. Inte själva graviditeten. 

ja alltså nu hör jag att du haft det sju resor värre än mig. Och ibland känner jag mig dum som klagar. Men det är verkligen inte kul stundtals 🤦🏻?♀️ de sura uppstötningarna dök upp igår som ett brev på posten också och det är liksom som att man aldrig bara kan få vara och så känns allt bra. Inte ont eller obekvämt någonstans etc?. Längtar. Min återhämtning sist var relativt snabb och jag hoppas på det den här gången också. Kommer likt den gången sätta igång med hallonbladste och nattljusolja i vecka 36 (har jag för mig). kanske placebo men värt ändå, haha

Känner igen mig i det du skriver! I mina andra graviditeter så har jag mått toppen och svävat på rosa moln, denna gången var det hemskt. Hade massor av krämpor och väldigt mycket hjärnspöken och oro. Det hjälpte inte att det var en högriskgraviditet och att jag gick på kontroller varje vecka... men nu är min lille kille 6 månader, och den jobbiga graviditeten känns redan långt borta. jag har kämpat sjukt hårt för att bli av med alla gravidkilon och jag känner mig stark och pigg. Bebis är världens lättaste bebis och det är så himla mysigt att vara föräldraledig så det var så värt allt som hände från att vi bestämde oss för att skaffa ett syskon tills där vi är idag. 
  • DidoAeneis
    Anonym (Äntligen syskon) skrev 2025-06-05 22:12:51 följande:

Bebisen kom den 11 mars, så han blir tre månader idag! Den här tiden går så extremt fort. Men jag har inte glömt alla plågor under graviditeten. Jag hade också halsbränna från dag ett till förlossning denna gång. Vi-drigt.

Jag kände också det där med att det aldrig fick vara bra. Var mycket frustrerad mot slutet, kände att den där veka klagaren hade blivit JAG. Tappat bort mig själv helt. Nu är det SÅ skönt att känna sig frisk igen, liksom! Sen har jag väl inte hittat mig själv helt, bebisen upptar mig ännu till mångt och mycket konstant, men nu mår jag iaf bra ❤️ Så det blir bättre snabbt. Just det - extrem nästäpps hade jag också, haha. Fyfan, nä, den där gravven glömmer jag aldrig.
  • Idaho1989

TTillbaka här inne igen tydligen. Plussade i fredags, tog sig på första "riktiga" försöket efter senaste missfallet. Är just nu i v5+5, försöker att inte noja för mycket utan bara ta en dag i taget. Har fått tid hos barnmorska imorgon för provtagning och lite rådgivning så det känns ändå bra 👍 
  • DidoAeneis
    Idaho1989 skrev 2025-07-23 20:18:47 följande:

TTillbaka här inne igen tydligen. Plussade i fredags, tog sig på första "riktiga" försöket efter senaste missfallet. Är just nu i v5+5, försöker att inte noja för mycket utan bara ta en dag i taget. Har fått tid hos barnmorska imorgon för provtagning och lite rådgivning så det känns ändå bra 👍 
    Grattis, Idaho! Så roligt, även om jag förstår att det känns läskigt och osäkert också. Jag hoppas VERKLIGEN att guldembryot är här för att stanna nu. Minns det där, mitt tredje plus efter två mf, att jag tänkte "varför skulle det här bli nåt". Jag fick påminna mig om att man MÅSTE få ett plus för att det ska gå vägen. Och det gjorde det ju också till slut. Ska du på något tidigt ul?
  • Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2025-07-24 12:30:33 följande:
    Grattis, Idaho! Så roligt, även om jag förstår att det känns läskigt och osäkert också. Jag hoppas VERKLIGEN att guldembryot är här för att stanna nu. Minns det där, mitt tredje plus efter två mf, att jag tänkte "varför skulle det här bli nåt". Jag fick påminna mig om att man MÅSTE få ett plus för att det ska gå vägen. Och det gjorde det ju också till slut. Ska du på något tidigt ul?
    Tack, hoppas på att den här bestämmer sig för att stanna 🤦?♀️ Ska försöka boka tidigt UL, BM skulle skicka remiss idag, men tyckte jag kunde testa ringa och ligga på gyn lite grann 

STORT Grattis! 

nu håller vi tummarna!

Idaho1989 skrev 2025-07-23 20:18:47 följande:

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning