• Anonym (Kaffedraken)

Mäns sexualitet

Du som är kvinna, vad tycker du om att män blir kåta ibland?

Kan du känna igen dig i det här som några kvinnor säger, och att du tycker det är mer positivt när du som kvinna känner så, jämfört när män känner så?

? Jag tror att nästan samtliga upplever att de kan ta för sig, och se sina sexuella behov bättre ju äldre de blir. Det blir egentligen bättre och bättre. När man har förvärvat förmågan att ta för sig, att det kanske inte alltid behöver vara så långa förspel eller så vackert...utan tar för sig sexuellt så uttryckte flera ?jag är som en man? eller ?jag känner mig som en man?. Det sexuella begäret definieras som manligt.
    Även den vilda och glupska sexualiteten benämns av flera kvinnor som manlig, konstaterar Åsa Kalmér som önskar ett samliv fritt från både mentala och verbala stereotyper.

Äldre kvinnors sexliv ? "egentligen bara bättre" (aftonbladet.se)

• Svar på tråden Mäns sexualitet
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 12:24:09 följande:

Kan du känna igen dig i det här som några kvinnor säger, och att du tycker det är mer positivt när du som kvinna känner så, jämfört när män känner så?

Jag undrar alltså om du som kvinna tycker det är positivt när du känner så, men inte lika positivt när män känner så?
  • Anonym (Sara)

Unga män som är kåta kan vara trevligt. Lönnfeta slappa gubbar däremot? nääeh.

• Anonym (Less)

Prova att hälla isbitar i kalsongerna.

• Anonym (Gift!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 12:32:26 följande:
    Jag undrar alltså om du som kvinna tycker det är positivt när du känner så, men inte lika positivt när män känner så?
    Kaffedraken, de flesta kvinnor lever i förhållanden, är gifta, sambos, särbos eller har varit, tror du verkligen inte att vi anser att det är positivt att våra män känner som vi gör utan hela tiden som du tar upp i alla trådar anser att våra mäns sexualitet är äcklig? vi älskar våra män!
    Det är bara sorgligt för dig att du inte fått uppleva det men detta könskrig du
    skriver om i alla trådar är inte vanligt bland folk som lever i hop i förhållande och 
    tycker om varandra.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gift!) skrev 2024-05-01 14:22:32 följande:
    Kaffedraken, de flesta kvinnor lever i förhållanden, är gifta, sambos, särbos eller har varit, tror du verkligen inte att vi anser att det är positivt att våra män känner som vi gör utan hela tiden som du tar upp i alla trådar anser att våra mäns sexualitet är äcklig? vi älskar våra män!
    Det är bara sorgligt för dig att du inte fått uppleva det men detta könskrig du
    skriver om i alla trådar är inte vanligt bland folk som lever i hop i förhållande och 
    tycker om varandra.
    Anledningen till att jag frågar är för att man ofta hör kvinnor säga att män bara tänker på en sak, och tänker med en viss kroppsdel. Jag har själv erfarenhet av kvinnor som sa att de är trötta på män som bara pratar sex, och kvinnorna sa att sex kan kvitta. De var trötta på män som kollade, som försökte på dejter. Sen visade de andra sidor. De gillade att män kollade. Tre ville visa sina bröst för mig. De pratade mycket om sex, och vad de ville göra. Jag tror många gånger att kvinnor har dubbelmoral och anser att det är mer angeläget när de själva är kåta. Män däremot ska anklagas för att vara kåta, och det anses vara äckligare.
  • Anonym (Gift!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:32:10 följande:
    Anledningen till att jag frågar är för att man ofta hör kvinnor säga att män bara tänker på en sak, och tänker med en viss kroppsdel. Jag har själv erfarenhet av kvinnor som sa att de är trötta på män som bara pratar sex, och kvinnorna sa att sex kan kvitta. De var trötta på män som kollade, som försökte på dejter. Sen visade de andra sidor. De gillade att män kollade. Tre ville visa sina bröst för mig. De pratade mycket om sex, och vad de ville göra. Jag tror många gånger att kvinnor har dubbelmoral och anser att det är mer angeläget när de själva är kåta. Män däremot ska anklagas för att vara kåta, och det anses vara äckligare.
    Ja du har alla möjliga tankar om kvinnor fast du inte varit tillsammans med en kvinna och inte heller har kvinnliga vänner.
    Det spelar ingen roll hur många gånger kvinnor skriver till dig att kvinnor är olika och att du skriver inte är något du känner igen.

Du kan inte skilja på när kvinnor och män attraheras av varandra, dvs bägge vill vara tillsamman vare sig det gäller tillfälligt sex eller att dom vill vara ett par och när kvinnor får oönskade förslag ifrån män eller fulla killar som i fyllan säger och försöker saker.

Men jag vill givetvis min mans bästa och att vi är lika värdefulla och så ser också dom jag känner likadant vare sig det är kvinnor eller män och givetvis min man.
    Att jag skulle var mer viktig än min man när det gäller sex är verkligen inget jag känner eller någonsin har hört mina vänner sig att dom skulle vara, man är ju ett team där bägge är lika viktiga.

Varför skulle vi anklaga våra män för att vara kåta och äckliga? 
    Det blir absurt att du påstår det och det är faktiskt inget du kan veta om par som är tillsammans. 
    Säger dina släktingar och dejter att män är kåta och äckliga?
    Låter märkligt att många kvinnor skulle säga så om sina män, fulla män på krogen ja men om sin partner nej!

Men jag undrar faktiskt vad det är för kvinnor du har dejtat? inte vilka du gillat och frågat och fått nej utan vad är det för kvinnor du pratar sex med och dejtat?
    Dom låter inte helt normala och det är inget samtalsämne man pratar med vem som helst med det du beskriver. Det låter som lite knepiga kvinnor som är blyga och inte vågar säga till dig att dom vill ha sex men sen ändå är så kåta och skickar bilder och pratar sex. Hur kan dom både vara så blyga och sen nästa sekund prata sex och visa brösten? 
    KD det låter som kvinnor med problem eller annat.

Men det är ju bara du själv som förlorar på att sitta och ha dina tankar och bestämda åsikter om hur kvinnor är och som du retar upp dig på.
    Det är ju bara du som förlorar på det. Det drabbar ju ingen annan.

Jag har själv för en stund sen kommit tillbaka ifrån en utflykt med fika med min man och våra barn ute i solen, en härlig dag och vi lever på i vårt liv där vi är lika viktiga även i sexlivet, vad du än tänker om vad jag och andra kvinnor anser om vem som är viktig 
    i sexlivet eller om du tror att jag tycker att han är kåt och äcklig spelar ju ingen som helst roll för oss, det påverkar ju inte vårt förhållande.
    Men det är ju tråkigt för dig att du inte får uppleva hur det är att leva i ett förhållande och det är ju tråkigt för dig om kvinnor upplevt dig enbart som kåt och äcklig jag vet inte hur du uppträdde mot kvinnorna, Så upplever inte de flesta sina män dom lever tillsammans med.
Svar på tråden Mäns sexualitet