• Anonym (Tvålpump)

    Pumptvål i duschen???

    Alltså jag blir knäpp i huvet på detta - hur gör man får att det inta ska läcka in vatten från duschen i tvålen, om man har en pumptvål i duschen???? Nån som har några bra tips? Är så in i helvete trött på att behöva slänga tvålen när man bara använt kanske hälften, bara för att den är full med vatten! Svinäckligt dessutom ju.

    Hoppas nån har nån smart lösning!

  • Svar på tråden Pumptvål i duschen???
  • Anonym (Tvålpump)
    Anonym (U) skrev 2024-05-18 01:26:40 följande:
    Och vilken höjd är det? knähöjd då och typ under dig eftersom sköljvattnet hamnar där?
    Typ midjehöjd för mig och lägre för sönerna (17-åriga tvillingar som är typ fem meter långa 😆). Så allt sköljvatten från midjan och upp på mig och kanske lårhöjd lr nåt för sönerna spolar ju liksom över pumpen och så stänker det ju och så också, även om man försöker att inte låta det spola direkt över pumpen.
  • LFF
    Anonym (Tvålpump) skrev 2024-05-20 05:40:22 följande:
    Typ midjehöjd för mig och lägre för sönerna (17-åriga tvillingar som är typ fem meter långa 😆). Så allt sköljvatten från midjan och upp på mig och kanske lårhöjd lr nåt för sönerna spolar ju liksom över pumpen och så stänker det ju och så också, även om man försöker att inte låta det spola direkt över pumpen.
    Aldrig varit med om problemet ens när jag hade sakerna ståendes på golvet i duschen.
  • Anonym (??)
    Anonym (Tvålpump) skrev 2024-05-03 22:11:12 följande:
    Pumptvål i duschen???

    Alltså jag blir knäpp i huvet på detta - hur gör man får att det inta ska läcka in vatten från duschen i tvålen, om man har en pumptvål i duschen???? Nån som har några bra tips? Är så in i helvete trött på att behöva slänga tvålen när man bara använt kanske hälften, bara för att den är full med vatten! Svinäckligt dessutom ju.

    Hoppas nån har nån smart lösning!


    Fattar inte - hur läcker det in vatten i pumptvålen?
  • Anonym (Tvålpump)
    Anonym (E) skrev 2024-05-20 06:14:43 följande:

    Skaffa en högre hylla att ha den på


    Se #28
  • Anonym (Tvålpump)
    Anonym (??) skrev 2024-05-20 14:20:43 följande:
    Fattar inte - hur läcker det in vatten i pumptvålen?
    Se #20
  • Anonym (?)

    Inte läst hela tråden men -
    Hur skulle pumptvålen kunna suga i sig vatten?
    Vem idag stänger inte av vattnet när man tvålar in sig?
    Var är miljötänket i det?
    Finns inte mycket som är dyrare än att värma upp vatten?

  • Anonym (f)
    Anonym (Tvålpump) skrev 2024-05-14 04:14:26 följande:
    Anonym (Tvålpump) skrev 2024-05-14 04:09:39 följande:
    Vanlig... är duschtvålpumpar annorlunda alltså?? Och hur menar du med att jag stänger? Kan man stänga dem igen efter man har öppnat dem? Haha det har jag aldrig ens tänkt på, men det måste jag ju kolla!! Tack!!!
    Kollade nu när jag ändå fotade den och jaaaaaa det funkar ju att stänga den!!!! Hahaha att jag aldrig tänkt på det!

    Skönt att det löste sig, ibland är lösningen så enkel men man kommer inte på det :P
  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2024-05-20 21:37:13 följande:

    Inte läst hela tråden men -
    Hur skulle pumptvålen kunna suga i sig vatten?
    Vem idag stänger inte av vattnet när man tvålar in sig?
    Var är miljötänket i det?
    Finns inte mycket som är dyrare än att värma upp vatten?


    Glömde - använder enbart blocktvål då flytande är i princip omöjligt att skölja bort och tvålresterna riskerar att torka u huden.
    Dessutom är det svårare att få bort flytande tvål från väggar och golv och om man har hårt vatten ökar risken för kalk-tvål om inte allt spolas bort ordentligt.
    Balsam ger liknande problem, först tvättar du håret och sedan återfettar du det med balsam.
    Därför är det ofta skitigare på damernas duschar än på herrarnas.
  • Anonym (Man)
    Anonym (?) skrev 2024-05-20 21:37:13 följande:

    Inte läst hela tråden men -
    Hur skulle pumptvålen kunna suga i sig vatten?
    Vem idag stänger inte av vattnet när man tvålar in sig?
    Var är miljötänket i det?
    Finns inte mycket som är dyrare än att värma upp vatten?


    Hahaha du skojar? Jag har en jävla massa poster i min utgiftslista på fasta kostnader som överstiger kostnaden för vattenförbrukningen... Bolånen, maten, bilen, bränslet, klädkontot, streamingtjänster, blancolån etc.

    Och då har jag ändå 3 barn och en hustru som ofta vintertid duschar 30-45min om dagen... sitter ofta och spolar varmvatten på sig 30min på morgonen för att vakna och borstar tänderna i duschen gör hon...

  • Anonym (Tvålpump)
    Anonym (?) skrev 2024-05-20 21:37:13 följande:

    Inte läst hela tråden men -
    Hur skulle pumptvålen kunna suga i sig vatten?
    Vem idag stänger inte av vattnet när man tvålar in sig?
    Var är miljötänket i det?
    Finns inte mycket som är dyrare än att värma upp vatten?


    Och en annan fråga man kan ställa sig är varför man i en tråd drar egna slutsatser och uttalar sig om dessa i stället för att faktiskt läsa tråden... jag fattar helt att man inte alltid har tid att läsa en hel tråd, men då bör man ju inte heller uttala sig om annat än det man faktsikt har läst. 
  • Anonym (Tvålpump)
    Anonym (f) skrev 2024-05-20 21:42:02 följande:
    Skönt att det löste sig, ibland är lösningen så enkel men man kommer inte på det :P
    Haha ja 😊
Svar på tråden Pumptvål i duschen???