• Anonym (Osynk)

Du är jättekåt och vill ligga…

?men din partner saknar lust, vänder ryggen till och vill bara sova. Hur hanterar du vanligtvis situationen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du är jättekåt och vill ligga…
  • Anonym (Mannen)

Tycker det fattas ett alternativ:

Jag accepterar läget utan att bry mig och somnar istället.

• Less is more

Han får alltid ligga med mig om han vill. Jag kan ha sex även om allt inte är perfekt.

• Anonym (Benny)
    Less is more skrev 2024-08-10 00:37:29 följande:

Han får alltid ligga med mig om han vill. Jag kan ha sex även om allt inte är perfekt.

Gillar din inställning (förstås). Många kvinnor här blir upprörda över tanken på att "ställa upp", som om det skulle vara något slags våldtäkt. Men det måste väl finnas något mellan dyngkåt och frigid. Vi kan äta fast vi inte är dödshungriga, somna fast vi inte är jättetrötta. Hur jobbigt är det att ha sex fast man till en början inte var så sugen? Man kan ju göra det för att man vet att det ändå kan bli skönt eller för att ge sin partner en gåva.
  • Smecker
    Anonym (Tror jag blev kär!) skrev 2024-08-09 22:25:31 följande:
    Han skriver ju det i sista raden..
    Ja, jo. Kanske borde gjort något åt det innan det gått så långt.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Benny) skrev 2024-08-10 06:38:56 följande:
    Gillar din inställning (förstås). Många kvinnor här blir upprörda över tanken på att "ställa upp", som om det skulle vara något slags våldtäkt. Men det måste väl finnas något mellan dyngkåt och frigid. Vi kan äta fast vi inte är dödshungriga, somna fast vi inte är jättetrötta. Hur jobbigt är det att ha sex fast man till en början inte var så sugen? Man kan ju göra det för att man vet att det ändå kan bli skönt eller för att ge sin partner en gåva.
    Det finns två scenarier här, antingen vet man med sig att man blir sugen när man börjar även om man inte är det till början, eller att man inte blir det. I det senare fallet kommer det att leda till att man får mindre lust vilket är början till döden till förhållandet. Även bristen på omsorg och respekt kommer att förstöra relationen.

Om man tänker sig att det skulle handla om t ex att ge oralsex så går det ju att ge även om man inte vill, men hur upphetsande är det när man vet och märker att partnern inte är tänd? Noll för mig. Sen om man blir vidrörd själv utan att vara upphetsad, det är rent obehagligt för kvinnor, vet inte hur det funkar för män när dom inte heller är erigerade. Att koppla obehag till att göra sexuella saker med partnern, det är den dummaste idén någonsin.

I mitt fall vill jag i stort sett alltid med min partner, enda undantagen är om jag har tillräckligt ont eller är ledsen, t ex vid sorg. Det tror jag beror på den extrema attraktionen jag känner och den bibehålls/ökar eftersom det finns just omsorg och respekt.
  • Anonym (LOL)
    Less is more skrev 2024-08-10 00:37:29 följande:

Härlig pragmatisk inställning som säkerligen bidrar till ett varmare förhållande även utanför sexet 😍 Eller vad tänker du?

Att vänta på att allt ska vara perfekt är sannolikt att förvärra nåt som inte är perfekt, och över tid blir det troligen riktigt illa. Inget jag personligen finner vettigt eller attraktivt, och jag förstår inte dem som håller fast vid det. Tyvärr är min partner så, och det kommer nog leda till att vi måste gå skilda vägar så småningom. 

Om jag byter partner är det ett krav att hon har samma inställning som du. 
  • Less is more
    Anonym (LOL) skrev 2024-08-10 07:47:29 följande:
    Härlig pragmatisk inställning som säkerligen bidrar till ett varmare förhållande även utanför sexet 😍 Eller vad tänker du?

Att vänta på att allt ska vara perfekt är sannolikt att förvärra nåt som inte är perfekt, och över tid blir det troligen riktigt illa. Inget jag personligen finner vettigt eller attraktivt, och jag förstår inte dem som håller fast vid det. Tyvärr är min partner så, och det kommer nog leda till att vi måste gå skilda vägar så småningom. 

Om jag byter partner är det ett krav att hon har samma inställning som du. 
    Jag har behöver närhet och har rätt mycket lust i mig själv. Men så klart att jag inte riktigt kan ligga med vem som helst. Jag måste ändå känna tillräcklig attraktion för min partner. 

I övrigt är det sant att män blir så oerhört mycket mer tillfreds och gladare om de får sex regelbundet. De blir mycket enklare att leva med. De lättare att göra nöjda:)
    Sex känns inte som någon uppoffring för mig.
  • Anonym (LOL)
    Less is more skrev 2024-08-10 08:05:10 följande:
    Jag har behöver närhet och har rätt mycket lust i mig själv. Men så klart att jag inte riktigt kan ligga med vem som helst. Jag måste ändå känna tillräcklig attraktion för min partner. 

I övrigt är det sant att män blir så oerhört mycket mer tillfreds och gladare om de får sex regelbundet. De blir mycket enklare att leva med. De lättare att göra nöjda:)
    Sex känns inte som någon uppoffring för mig.
    Det där rimmar även mig mig, även om jag är man. Jag ligger inte heller med vem som helst och attraktionen ska vara där. 

Min partner, kvinna, blir också mer tillfreds och enklare att leva med när vi har sex regelbundet. Även när hon försöker slingra sig för att hennes manier kring det perfekta inte är uppfyllda. Och hon njuter enormt varje gång och får alltid vaginal orgasm. 

Ändå ska hon krångla och vara manisk över hennes orealistiska strävan efter den utopi hon tycker är good enough. Det är skitdeprimerande som partner, till slut vill man bara spy och fly 😥

Du har en mycket bra inställning, jag avundas din partner. 
  • Less is more
    Anonym (LOL) skrev 2024-08-10 08:45:25 följande:
    Det där rimmar även mig mig, även om jag är man. Jag ligger inte heller med vem som helst och attraktionen ska vara där. 

Min partner, kvinna, blir också mer tillfreds och enklare att leva med när vi har sex regelbundet. Även när hon försöker slingra sig för att hennes manier kring det perfekta inte är uppfyllda. Och hon njuter enormt varje gång och får alltid vaginal orgasm. 

Ändå ska hon krångla och vara manisk över hennes orealistiska strävan efter den utopi hon tycker är good enough. Det är skitdeprimerande som partner, till slut vill man bara spy och fly 😥

Du har en mycket bra inställning, jag avundas din partner. 
    Jag har inte ens som krav att få orgasm varje gång. Men det spelar inte jättestor roll för mig. att alltid få.det tillsammans. 

Jag tänker att du och din fru/,flickvän har det rätt bra ihop egentligen  och att man får kompromissa. Periodvis kanske man har mindre sex och sen mer igen.

Under småbarnsåren tog det emot. Jag hade svårt att växla mellan gullig småbarnsmamma ena sekunden till kåt kvinna andra sekunden. Det var väldigt splittrande mentalt och jag var mest gullig mamma. Helt hopplös.

Men sen fick jag skärpa mig och insåg att det är som med träning. Man måste börja ligga för att komma igång igen Även om man inte är jättetaggad. 

Till slut kom lusten tillbaka och nu känner jag inget behov av att säga nej längre. Känns som jag alltid är redo:) Har varit så i flera år nu och klimakteriet är inget hinder.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lolita)

Jag skulle tycka att det var jobbigt om min partner inte vill ha sex en dag. Hittills har vi sex säkert 2/3 dagar och nekar inte varandra eftersom vi är så attraherade. Jag hoppas det håller i sig.

• Anonym (Lolita)

Jag skulle tycka att det var jobbigt om min partner inte vill ha sex en dag. Hittills har vi sex säkert 2/3 dagar och nekar inte varandra eftersom vi är så attraherade. Jag hoppas det håller i sig.

• Kirenaj68

Rent teoretiskt skulle jag kunna knulla min fru varje dag. Vi matchar varandra perfekt i sängen och hittills har hon inte sagt nej. Men jag känner henne så pass väl att jag vet när hon är trött och hellre vill sova. Hon jobbar rätt långa dagar. Så då får jag hålla mig hel enkelt. Men då blir det bara ännu skönare nästa gångSkrattande.

En riktig go sommar är att se en fin Harley dåna förbi vid ett övergångsställe med en miljöpartist fastlimmad på asfalten.
Svar på tråden Du är jättekåt och vill ligga…