• Anonym (TS)

Mitt barns pappa berättade att han hade sex med en 17-åring när han var 24

Nu är vi båda ungefär i 35-årsåldern, jag är 3 år äldre än han. Vi pratade om en kändis som hade blivit anklagad för att hålla på med tonåringar och då sa han det. Fast han sa att hon ljög om sin ålder och sa att hon var 20 , såg mycket äldre ut, var lika lång som han (konstigt när han är över 185) och att han slutade träffa henne när hon sa hur gammal hon var.. är inte 100% säker på att jag tror på det.. Och samtidigt verkade han inte tycka det var så farligt eftersom han var ung. Men en 24-åring är ändå en vuxen man och en 17-åring är inte vuxen. 

Vet att det är lagligt i Sverige iallafall men jag blir äcklad och önskar jag inte hade vetat om det. Har själv en dotter från ett tidigare förhållande i den åldern. Och när jag själv var 17 låg jag med en 23-åring som hade supit ner mig på nån fest, mådde ganska dåligt efteråt. Har för mig att han hade ljugit om sin ålder men jag fick syn på hans leg. 

Det har varit ganska skakigt mellan oss pga andra saker och jag känner nästan att jag vill göra slut på grund av det här men det kanske är överdrivet? Som att det var spiken i kistan ungefär .. Vi har ett litet barn tillsammans .. Hur tänker ni? Överreagerar jag? Eller hur hade ni känt? 

Han har träffat en del ganska mycket yngre tjejer innan mig också (men vuxna så det är ju inget fel egentligen) och han har varit med jämngamla och äldre också. 

• Svar på tråden Mitt barns pappa berättade att han hade sex med en 17-åring när han var 24
  • Anonym (Ja)

Tror inte ett smack på din kille, det låter som önsketänkande i mina öron. Osäkerhet och att han behöver hävda sig...jag dejtade en sådan man en gång i tiden. 

Anonym (TS) skrev 2024-05-06 21:17:01 följande:

Ja det har du rätt i , tyvärr är det inte hans starka sida att avgöra vad man kanske kan hålla för sig själv eller prata med sina killkompisar om istället ..Det har varit annat också typ detaljer om gamla ligg eller ex fast jag har sagt till honom att jag inte vill veta. Det här hade han gärna fått hålla tyst om också. Man måste inte berätta allt man nånsin har gjort och varenda person man har legat med. 

Ett exempel: När jag var på restaurang ganska sent med två tjejkompisar när jag var gravid klagade han på att jag var ute på krogen, jag sa att det är en restaurang med massa barnfamiljer som jag har varit på med mina barn flera gånger , då sa han att det visst är en bar för han hade supit där och haft sex med en tjej på toaletten.. Hade kunnat leva hela mitt liv utan att veta att han har haft sex på en restaurang där jag brukar äta med barnen. Men sån är han tyvärr , han berättar mycket som man inte vill höra. 

• Anonym (Ja)

Sorry såg nu att tråden var gammal :)
    Grattis till en liten knodd, och hoppas att du slipper höra fler historier ☺️

• Ezmeraldah

Men snälla. 24-åring och 17-åring hade sex för tio år sen. Jaha och? Om hon varit 18 och han 25 hade det varit en heeelt annan sak eller? Nej, det är inte optimalt men knappast nån big deal. Jag hade sex med en 18-åring när jag var 23 - borde jag spärras in? Jag var ihop med en 23-åring när jag var 17 (drygt 20 år sen nu). Mina föräldrar hade inga problem med det. De kommenterade inte ens åldersskillnaden. Det gjorde ingen annan heller. 

• Anonym (Prinsessan på ärten)
    Ezmeraldah skrev 2026-02-06 13:32:03 följande:

Men snälla. 24-åring och 17-åring hade sex för tio år sen. Jaha och? Om hon varit 18 och han 25 hade det varit en heeelt annan sak eller? Nej, det är inte optimalt men knappast nån big deal. Jag hade sex med en 18-åring när jag var 23 - borde jag spärras in? Jag var ihop med en 23-åring när jag var 17 (drygt 20 år sen nu). Mina föräldrar hade inga problem med det. De kommenterade inte ens åldersskillnaden. Det gjorde ingen annan heller. 

Nja.

Alltså du har helt rätt såklart. Men här på FL så har vi för vana att förfära oss och skapa drama över även ganska obetydliga åldersskillnader. Det sker särskilt när det finns en brist på mer saftigt kärringskvaller material , typ 60-årig man hade sex med 21-årig tjej. Trots att detta är en helt laglig och en helt naturlig konstellation så måste det skrivas in hur förfärligt och fel det är. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Prinsessan på ärten) skrev 2026-02-06 15:01:29 följande:

Nja.

Alltså du har helt rätt såklart. Men här på FL så har vi för vana att förfära oss och skapa drama över även ganska obetydliga åldersskillnader. Det sker särskilt när det finns en brist på mer saftigt kärringskvaller material , typ 60-årig man hade sex med 21-årig tjej. Trots att detta är en helt laglig och en helt naturlig konstellation så måste det skrivas in hur förfärligt och fel det är. 

Jag tycker att det är större skillnad på 60 och 21 än vad det är mellan 17 och 24. Tycker också att det finns annat än ålder som kan spela in, som hur man lever osv. Det finns en liknande tråd om ett sambopar i 30-årsåldern som har barn och när de hade separerat tillfälligt hade mannen sex med en 17-åring. Jag tycker att det är skillnad på en 24-årig singelkille utan barn som festar med polarna och lever som en tonåring, jämfört med en 30-årig småbarnspappa. I mina ögon har det också betydelse hur man träffas, till exempel om den ena är lärare eller arbetsgivare och den andre elev eller anställd, då kan det vara olämpligt även om åldersskillnaden inte är så stor. En 22-årig gymnasielärare bör inte ha sex med en 18-årig elev. Men om en 18-åring och en 22-åring hade träffats på krogen tror jag inte att nån hade reagerat. Jag tror inte att det finns nåt enkelt svar på exakt var gränsen går. 
  • Anonym (Prinsessan på ärten)
    Ezmeraldah skrev 2026-02-06 16:26:56 följande:
    .... Jag tror inte att det finns nåt enkelt svar på exakt var gränsen går. 
    Precis, det är för att det inte finns någon gräns 
    (Barn undantagna såklart)
  • Anonym (TS)
    Ezmeraldah skrev 2026-02-06 13:32:03 följande:

Tråden är från maj 2024 så det var längesen nu, det bråket är glömt sen länge , vi är fortfarande tillsammans och har fått ett till barn :)

Jag kanske överreagerade lite.. Men problemet är kanske mer att han berättade det än att gjorde det. Min äldsta dotter var 17 när jag skrev tråden också så det kändes väl extra fel på grund av det. Han har som jag skrev tidigare berättat annat som man inte vill veta också. Jag tycker inte man behöver berätta alla detaljer om gamla ligg för sin partner om inte partnern har frågat. Sånt kan han prata med sina killkompisar om. 

Jag kan ju känna att det är skillnad på 17 och 18, spontant iallafall så hade det känts mer ok om det var en 18-åring. Men det är ju bara ett års skillnad så jag vet inte. När jag var i den åldern så blev man faktiskt lite av killar i 25-årsåldern som dejtade tonåringar , inte så att man tycker det borde vara olagligt eller så men att det kändes som att något inte var helt som det ska. Är båda över 20 år det såklart skillnad känner jag. 

• Anonym (Överreagerar)

Nä tycker du överreagerar rätt mycket. 

Träffade min man och pappan till mina barn när jag var 17, han var 27. I år blir vi 30 och 40. 

Vet inte varför många hakar upp sig på att man måste vara så jämngamla. Vet knappt om jag kan kalla en 24årig kille vuxen heller.

• Anonym (TS)
    Anonym (Överreagerar) skrev 2026-02-06 23:15:54 följande:

Nä tycker du överreagerar rätt mycket. 

Träffade min man och pappan till mina barn när jag var 17, han var 27. I år blir vi 30 och 40. 

Vet inte varför många hakar upp sig på att man måste vara så jämngamla. Vet knappt om jag kan kalla en 24årig kille vuxen heller.

Tråden är snart 2 år gammal haha. Någon svarade häromdan så den kom upp på senaste igen. 

Det är långt ifrån perfekt mellan oss men det bråket är glömt sen länge iallafall 😅 Vi gjorde inte slut och jag blev gravid med vårt andra gemensamma barn några veckor efter att jag skrev tråden. 

Jag överreagerade nog , som jag redan har skrivit så är det nog ett större problem att han berättade det än att han gjorde det, han är ganska bra på att berätta lite för mycket detaljer om saker som man helst inte vill höra. Om han inte visste hur gammal hon var så gjorde han ju inte fel. Men jag önskar ändå att jag inte hade vetat om det. 

Men jag skulle fortfarande inte vilja att någon av mina döttrar drar hem en kille i 25-årsåldern när de är under 18. Det tror jag inte min sambo skulle vilja heller , nu när han har en dotter också (vårt andra gemensamma barn).

Jag tycker stor ålderskillnad inte alls behöver vara något fel så länge båda är vuxna. Har en nära vän som är 40 och dejtar en 60-åring. Jag dejtade en kille som var 48 när jag var 26. Men då var jag vuxen, en 17-åring är ju inte vuxen. 17 och 27 som du och din man var skulle jag faktiskt inte tyckt var ok om det gällde mina döttrar, det kan jag nästan garantera att deras pappor (mitt ex och min sambo) inte skulle tyckt heller. Då skulle jag sagt att de får vänta med att dejta just den killen tills de är över 18 och bestämmer själva. Men jag är ju inte din mamma så jag bestämmer inte vad du gör eller gjorde.  

• Anonym (TS)
    Anonym (Ja) skrev 2026-02-06 09:30:54 följande:

Sorry såg nu att tråden var gammal :)
    Grattis till en liten knodd, och hoppas att du slipper höra fler historier ☺️

Anonym (Ja) skrev 2026-02-06 09:28:52 följande:

Tror inte ett smack på din kille, det låter som önsketänkande i mina öron. Osäkerhet och att han behöver hävda sig...jag dejtade en sådan man en gång i tiden. 

Tack :) Jo en del av hans historier (inte det där med 17-åringen) känns kanske lite lite överdrivna. De kanske är helt sanna ,  han har festat mycket och hade nog inga problem att få tjejer .. men varför han berättar dom för mig är väl kanske för att hävda sig , jag vet inte. 

Vi har pratat om det någon gång , jag har sagt att jag inte vill höra så mycket detaljer om hans erövringar innan vi träffades. Vi träffades ju när vi var i 30-årsåldern och jag har två barn sen innan, ingen av oss var oskuld. Men man behöver liksom inte höra alla detaljer.

Han sa att det är samma sak när jag har berättat historier från när jag dansade (strippklubb och svensexor och sånt ) när jag var yngre och jag har väl tagit till mig det. Eftersom det inte handlar om någon som jag har legat med har jag inte sett det som samma sak men tydligen gör han det och då får jag respektera det. 

• Ezmeraldah
    Anonym (TS) skrev 2026-02-06 17:40:28 följande:

Jag kan ju känna att det är skillnad på 17 och 18, spontant iallafall så hade det känts mer ok om det var en 18-åring. Men det är ju bara ett års skillnad så jag vet inte. När jag var i den åldern så blev man faktiskt lite av killar i 25-årsåldern som dejtade tonåringar , inte så att man tycker det borde vara olagligt eller så men att det kändes som att något inte var helt som det ska. Är båda över 20 år det såklart skillnad känner jag. 

18-åringen jag hade sex med när jag var 23 hade fyllt 18 några veckor tidigare. Vi träffades för första gången dagen innan han fyllde 18 men det "hände" inget då. Om jag hade träffat den här killen några veckor tidigare så hade han ju varit 17. Hade jag varit en våldtäktsman eller en pedofil då? Eller vad hade du tyckt om mig då? Jag är kanske inte helt som jag ska? 
  • Anonym (TS)
    Ezmeraldah skrev 2026-02-07 00:50:06 följande:
    18-åringen jag hade sex med när jag var 23 hade fyllt 18 några veckor tidigare. Vi träffades för första gången dagen innan han fyllde 18 men det "hände" inget då. Om jag hade träffat den här killen några veckor tidigare så hade han ju varit 17. Hade jag varit en våldtäktsman eller en pedofil då? Eller vad hade du tyckt om mig då? Jag är kanske inte helt som jag ska? 

Våldtäktsman eller pedofil har jag inte sagt ett ord om. Nu söker du ju bara tjafs tror jag. 

Det finns ingen exakt gräns för när det är ok eller inte utan det beror på situation och ålder på både den äldre och yngre.. 20 och 17 till exempel känns ju mer ok (enligt mig) än 30 och 18. Men när jag pratar om mina döttrar så bestämmer jag och deras andra förälder vad de gör (inom vissa gränser såklart) tills dagen de fyller 18, efter det bestämmer inte jag längre vem de ska dejta men jag kan såklart ha åsikter om det. 

Jag kände personligen när jag var i 25-åråldern att jag inte skulle vilja dejta en kille i min ålder eller äldre som brukade ligga med eller dejta tonåringar , det kändes som att det var något som inte var helt som det skulle då, att han var lite creepy. Det är hur jag kände och alla måste inte känna på samma sätt. Det är inte olagligt (om inte tjejen är under 15) och jag har som sagt inte kallat någon för våldtäktsman eller pedofil. 

• Ezmeraldah
    Anonym (TS) skrev 2026-02-07 04:13:08 följande:

Våldtäktsman eller pedofil har jag inte sagt ett ord om. Nu söker du ju bara tjafs tror jag. 

Det finns ingen exakt gräns för när det är ok eller inte utan det beror på situation och ålder på både den äldre och yngre.. 20 och 17 till exempel känns ju mer ok (enligt mig) än 30 och 18. Men när jag pratar om mina döttrar så bestämmer jag och deras andra förälder vad de gör (inom vissa gränser såklart) tills dagen de fyller 18, efter det bestämmer inte jag längre vem de ska dejta men jag kan såklart ha åsikter om det. 

Jag kände personligen när jag var i 25-åråldern att jag inte skulle vilja dejta en kille i min ålder eller äldre som brukade ligga med eller dejta tonåringar , det kändes som att det var något som inte var helt som det skulle då, att han var lite creepy. Det är hur jag kände och alla måste inte känna på samma sätt. Det är inte olagligt (om inte tjejen är under 15) och jag har som sagt inte kallat någon för våldtäktsman eller pedofil. 

Jag söker inte tjafs. Det var en upptiktig undran. Jag tar absolut inte illa upp för det är inte känsligt för mig. Jag vill faktiskt veta! Men då vet jag att jag är lite creepy alltså. Intressant. Ja, jag är inte precis stolt över den händelsen. Nu var det inte så att jag brukade ligga med tonåringar utan det hände en gång. Han hade som sagt fyllt 18 och jag var 23. Och vi dejtade inte utan det var ett one night stand.

Jag är kvinna förresten. Apropå att du uttrycker dig som om det är självklart att tjejen är yngre. 

• Anonym (TS)
    Ezmeraldah skrev 2026-02-07 05:50:01 följande:
    Jag söker inte tjafs. Det var en upptiktig undran. Jag tar absolut inte illa upp för det är inte känsligt för mig. Jag vill faktiskt veta! Men då vet jag att jag är lite creepy alltså. Intressant. Ja, jag är inte precis stolt över den händelsen. Nu var det inte så att jag brukade ligga med tonåringar utan det hände en gång. Han hade som sagt fyllt 18 och jag var 23. Och vi dejtade inte utan det var ett one night stand.

Jag är kvinna förresten. Apropå att du uttrycker dig som om det är självklart att tjejen är yngre. 

Jag förstod att du är kvinna och jag tycker inte direkt det är någon skillnad. Nu skrev jag ju att jag tyckte att killar i 25-årsåldern som brukade ligga med eller dejta tonåringar var lite creepy. Det är inte så att jag tycker det borde vara förbjudet , bara att jag tyckte det var en dealbreaker när det handlade om någon som var intresserad av att ligga med eller dejta mig. Hade någon legat med en 18-åring en enda när han var 23 hade jag kanske inte tyckt det, det vet jag inte. 

Jag har absolut inte uttryckt mig som att det är självklart att tjejen är yngre. Varför jag skrev om killar är för att jag är kvinna och mest dejtade killar (skulle säga att jag är typ 90% straight) så jag reflekterade inte så mycket över om jag skulle kunna dejta en tjej i 25-årsåldern som ligger med killar i tonåren. Förmodligen skulle jag se på det ungefär likadant. 

Förresten är jag ju som sagt en fyrabarnsmamma i övre 30-årsåldern nu, jag är i ett förhållande sen många år tillbaks med en man och jag föredrar att dejta män.  Om jag eventuellt inte skulle velat dejta dig när du var 23 för att du har låg med en 18-åring då känns inte som att det har så stor betydelse? 😅 Det här handlar ju om just mina preferenser , alla behöver inte känna likadant. Och tråden handlade från början om att jag blev äcklad av vad min sambo hade gjort. Vad andra människor gör bryr jag mig inte så mycket om så länge det inte skadar någon. 

• Ezmeraldah
    Anonym (TS) skrev 2026-02-07 06:14:40 följande:

Jag förstod att du är kvinna och jag tycker inte direkt det är någon skillnad. Nu skrev jag ju att jag tyckte att killar i 25-årsåldern som brukade ligga med eller dejta tonåringar var lite creepy. Det är inte så att jag tycker det borde vara förbjudet , bara att jag tyckte det var en dealbreaker när det handlade om någon som var intresserad av att ligga med eller dejta mig. Hade någon legat med en 18-åring en enda när han var 23 hade jag kanske inte tyckt det, det vet jag inte. 

Jag har absolut inte uttryckt mig som att det är självklart att tjejen är yngre. Varför jag skrev om killar är för att jag är kvinna och mest dejtade killar (skulle säga att jag är typ 90% straight) så jag reflekterade inte så mycket över om jag skulle kunna dejta en tjej i 25-årsåldern som ligger med killar i tonåren. Förmodligen skulle jag se på det ungefär likadant. 

Förresten är jag ju som sagt en fyrabarnsmamma i övre 30-årsåldern nu, jag är i ett förhållande sen många år tillbaks med en man och jag föredrar att dejta män.  Om jag eventuellt inte skulle velat dejta dig när du var 23 för att du har låg med en 18-åring då känns inte som att det har så stor betydelse? 😅 Det här handlar ju om just mina preferenser , alla behöver inte känna likadant. Och tråden handlade från början om att jag blev äcklad av vad min sambo hade gjort. Vad andra människor gör bryr jag mig inte så mycket om så länge det inte skadar någon. 

Du behöver inte försvara dig. Jag ville bara veta vad du tycker. Du har ju ändå startat den här tråden så du verkar ju tycka att det är en stor grej med den åldersskillnaden. Jag tar som sagt inte illa upp. Jag är medelålders, hetero och i relation med en man som är ca 15 år äldre än jag. Så nej, jag blir inte ledsen om en främmande kvinna på nätet inte vill dejta mig. Jag tycker att det är ett intressant ämne bara. Ingen annan har liksom reagerat när jag har erkänt mitt brott. Folk bara skrattar och tycker att 18 och 23 är same same. Så jag blev lite intresserad (på ett positivt sätt) av hur du tänker. 

Jo, just det. Jag kände 18-åringens storebror som var i 25-30-årsåldern och jag frågade faktiskt honom om det var okej att jag hade sex med hans lillebror. Han skrattade bara och sa "äh vadå, så mycket äldre är du ju inte, han är ju jätteintresserad av dig så kör!". Så han (18-åringen) sov över hos mig, efter att vi sagt godnatt till storebrorsan. Men han dumpade mig nästa morgon. Han ville bara bli av med oskulden med nån "erfaren". Det var ju förstås lite deppigt och sådär men äh, det fanns ju andra killar... 
  • Anonym (Bla)
    Anonym (TS) skrev 2024-05-06 16:23:36 följande:
    Mitt barns pappa berättade att han hade sex med en 17-åring när han var 24

Nu är vi båda ungefär i 35-årsåldern, jag är 3 år äldre än han. Vi pratade om en kändis som hade blivit anklagad för att hålla på med tonåringar och då sa han det. Fast han sa att hon ljög om sin ålder och sa att hon var 20 , såg mycket äldre ut, var lika lång som han (konstigt när han är över 185) och att han slutade träffa henne när hon sa hur gammal hon var.. är inte 100% säker på att jag tror på det.. Och samtidigt verkade han inte tycka det var så farligt eftersom han var ung. Men en 24-åring är ändå en vuxen man och en 17-åring är inte vuxen. 

Vet att det är lagligt i Sverige iallafall men jag blir äcklad och önskar jag inte hade vetat om det. Har själv en dotter från ett tidigare förhållande i den åldern. Och när jag själv var 17 låg jag med en 23-åring som hade supit ner mig på nån fest, mådde ganska dåligt efteråt. Har för mig att han hade ljugit om sin ålder men jag fick syn på hans leg. 

Det har varit ganska skakigt mellan oss pga andra saker och jag känner nästan att jag vill göra slut på grund av det här men det kanske är överdrivet? Som att det var spiken i kistan ungefär .. Vi har ett litet barn tillsammans .. Hur tänker ni? Överreagerar jag? Eller hur hade ni känt? 

Han har träffat en del ganska mycket yngre tjejer innan mig också (men vuxna så det är ju inget fel egentligen) och han har varit med jämngamla och äldre också. 

Min man hade sex med en 27 åring, när hsn va 16. Va på hans initiativ, han flörtade med henne osv. Men tycker hon borde vetat bättre, är ju ändå pedofili liksom Sen vet jag inte om hon fattade han va under 18, han va 180 lång o väldigt muskulös, hade skägg o sånt. Sett bilder o tonåringar då ser ju ut som fullt vuxna jämfört med dagens tonåringar tycker jag; förutom tjejjer, dom ser äldre ut i dagens samhälle, en 12 åring kan lätt misstas för en 18 åring med allt smink o pushup bh som dom har....
  • Anonym (TS)
    Ezmeraldah skrev 2026-02-07 10:41:29 följande:
    Du behöver inte försvara dig. Jag ville bara veta vad du tycker. Du har ju ändå startat den här tråden så du verkar ju tycka att det är en stor grej med den åldersskillnaden. Jag tar som sagt inte illa upp. Jag är medelålders, hetero och i relation med en man som är ca 15 år äldre än jag. Så nej, jag blir inte ledsen om en främmande kvinna på nätet inte vill dejta mig. Jag tycker att det är ett intressant ämne bara. Ingen annan har liksom reagerat när jag har erkänt mitt brott. Folk bara skrattar och tycker att 18 och 23 är same same. Så jag blev lite intresserad (på ett positivt sätt) av hur du tänker. 

Jo, just det. Jag kände 18-åringens storebror som var i 25-30-årsåldern och jag frågade faktiskt honom om det var okej att jag hade sex med hans lillebror. Han skrattade bara och sa "äh vadå, så mycket äldre är du ju inte, han är ju jätteintresserad av dig så kör!". Så han (18-åringen) sov över hos mig, efter att vi sagt godnatt till storebrorsan. Men han dumpade mig nästa morgon. Han ville bara bli av med oskulden med nån "erfaren". Det var ju förstås lite deppigt och sådär men äh, det fanns ju andra killar... 

Jag förstår , det är absolut intressant att diskutera och alla har ju rätt att tycka olika. Jag tycker det är skillnad på 18 och 23 och 17 och 24, bara något år gör stor skillnad i den åldern. Sen tycker jag väl inte att det är fel på den nivån att jag blir upprörd över att det händer överhuvudtaget bara att jag som sagt blir lite äcklad om det är en kille jag är tillsammans med eller dejtar som brukar göra det. 

Och nu får jag säkert en miljon tummen ner men det kanske ofta är snäppet värre om killen är den äldre. Just eftersom tjejer ofta är i en lite mer utsatt situation på grund av att killar ofta är fysiskt större och starkare. Jag blev själv våldtagen av en kille som var 19 (skulle fylla 20) när jag nyss hade fyllt 23. Inget gränsfall utan han tvingade sig in hemma hos mig och höll fast mig (det var en person jag kände). Han var nog närmare 25 cm längre än jag och mycket större. En kille är ju ofta större och starkare än en tjej även om han är yngre. 

Men nu generaliserar jag kanske , det finns såklart situationer där killar blir övertalade och utnyttjade också. Det finns ingen exakt gräns för vad som är ok eller inte (om båda är över den lagliga gränsen såklart). Men jag tror de flesta skulle hålla med om att till exempel en 60-åring och 16-åring inte känns ok. Så någon slags gräns har väl alla när man tycker det känns fel. Det beror också på situation tycker jag. 

Och om vi tar exemplet med en 18-åring och 23-åring så tycker jag det är en sak om det har hänt någon gång eller om 23-åringen råkade bli kär i en person som är 18. Och en annan sak om det är något personen gör hela tiden, är det en 23-åring som i princip bara brukar dejta och ligga med 18-åringar hade jag känt spontant att det inte känns helt 100. 

• Anonym (Ärten?)
    Anonym (Prinsessan på ärten) skrev 2026-02-06 15:01:29 följande:

Nja.

Det finns acceptabla åldersskillnader, tveksamma ålderskillnader, sådant som är på gränsen och oacceptabla åldersskillnader. 10 års åldersskillnad kan vara ok i en del fall, 15 är verkligen på gränsen och 20 år är oaccetbalelt i de flestas ögon.

FL utgör nog ett tvärsnitt av hur folk i gemen tycker och tänker, då det är ett stort forum.
  • Ezmeraldah
    Anonym (TS) skrev 2024-05-06 16:23:36 följande:
    Och när jag själv var 17 låg jag med en 23-åring som hade supit ner mig på nån fest, mådde ganska dåligt efteråt. Har för mig att han hade ljugit om sin ålder men jag fick syn på hans leg. 
    Hade du mått bättre om du varit 18 när det hände?

Har själv varit med om mycket skit men tror inte att det  alltid är åldern som är det centrala.
  • Anonym (TS)
    Ezmeraldah skrev 2026-02-07 14:01:02 följande:
    Hade du mått bättre om du varit 18 när det hände?

Har själv varit med om mycket skit men tror inte att det  alltid är åldern som är det centrala.

Svårt att svara på, det var precis när jag hade fyllt 17. Så om det hade hänt när jag var 18 hade jag varit ett helt år äldre. Det skulle nog inte ha kunnat hända då eftersom jag var förlovad (med en jämnårig pojkvän) och gravid någon månad efter jag fyllde 18.  Men om vi säger att jag hade varit singel då så ja, ett år gör ganska stor skillnad i den åldern så det är väl möjligt att jag hade mått bättre, eller haft lättare att säga nej så att det aldrig hade hänt. Dessutom var det ju inte riktigt lika lockande att hänga med äldre killar som bjöd på alkohol när man själv fick gå ut på krogen. 

Men handlar det om någon som fyller 18 om en vecka jämfört med någon som precis har fyllt 18 är det kanske inte någon jätteskillnad. 

Svar på tråden Mitt barns pappa berättade att han hade sex med en 17-åring när han var 24