• Bunny s

35+ och förösker bli med barn

Hej! 
    Finns det någon som vill hänga med och skriva och dela resan? 

Vi har precis börjat föröska med ett tredje barn. 
    Blir 37 år det här året 😊 

• Svar på tråden 35+ och förösker bli med barn
  • Mammaa44
    Eluthien skrev 2025-02-03 20:38:08 följande:

Hej hoppar in här med! 
    Jag fyller 37 år o sambo 32 år, vi försöker med vårt första gemensamma (jag har 2 barn sedan innan). 
    Sedan jag tog ur spiralen har jag haft en MA o sedan cykeln efter fick jag missfall.
    Har precis haft ägglossning så får se hur de går denna gång. Om de blir missfall igen vet jag inte om jag orkar så mycket mer. Men är ändå väldigt inställd på en till bebis 

Hej! 

beklagar MA och MF ❤️ hur länge sen var det du tog ut din spiral? 

Jag hade kopparspiral i 10 år men tog ut sista för ett år sedan, inte för att försöka få barn men för att inte blöda så mycket. Funderar på om den kan vara anledning till mitt tidiga MF..

• Maskros88
    Mammaa44 skrev 2025-02-03 20:10:59 följande:
    Jo appen förutspår ÄL utifrån temp men även första cykeldag.. mitt MF blev skevt loggat då jag inte kunde lägga in det ordentligt så appen räknar min första cykeldag som dagen jag testade negativt.. en Förskjutning på två dagar? appen rekommenderar att jag ska börja med ÄL test 6/2.. jag undrar om jag ska vänta tills dess eller börja imorgon 4/2 så jag inte missar?
    Jag vet hur målinriktad man blir när man verkligen vill detta så jag hade testat så ofta jag kunnat för säkerhetsskull. Väntan mellan ägglossningarna känns ju evighetslånga.
  • Maskros88
    Maskros88 skrev 2025-02-04 11:55:48 följande:
    Jag vet hur målinriktad man blir när man verkligen vill detta så jag hade testat så ofta jag kunnat för säkerhetsskull. Väntan mellan ägglossningarna känns ju evighetslånga.
    Jag är ingen expert så men jag brukar  köra med clearblue och med morgonurin,det funkar för mig. Slipper sitta och gissa sig till om det är positivt eller ej.
  • Mammaa44
    Maskros88 skrev 2025-02-04 11:55:48 följande:
    Jag har ju aldrig provat innan att aktivt försöka bli gravid så har noll koll, är just nu också extra nervös och vill att kroppen ska komma igång igen efter MF..

tack och lov så ska min 15åriga dotter tävla i EM i Brasiliansk Jiu Jitsu i maj så har fått en hel annat att tänka på också ❤️
  • Mammaa44
    Maskros88 skrev 2025-02-04 12:03:17 följande:
    Svagt men bara äl+9-10 nånting.
    Håller alla timmarna och några extra för ett plus snart ❤️
  • Maskros88
    Mammaa44 skrev 2025-02-04 12:11:09 följande:
    Jag har ju aldrig provat innan att aktivt försöka bli gravid så har noll koll, är just nu också extra nervös och vill att kroppen ska komma igång igen efter MF..

tack och lov så ska min 15åriga dotter tävla i EM i Brasiliansk Jiu Jitsu i maj så har fått en hel annat att tänka på också ❤️
    Jag förstår. 
    Nej men har du möjlighet så kör loss på ältesterna. Dem och tempen ger ju en ganska bra hint om hur man ligger till. 
    Åh,det lät ju sjukt intressant. Rolig aktivitet!
    Bra att hon håller mamman sysselsatt 😊
  • Maskros88
    Mammaa44 skrev 2025-02-04 12:12:12 följande:
    Håller alla timmarna och några extra för ett plus snart ❤️
    Tack ♡
  • Maskros88
    Maskros88 skrev 2025-02-04 15:08:16 följande:
    Tack ♡
    Ska givetvis önska desamma tillbaka också❤️
  • Bunny s
    Maskros88 skrev 2025-02-04 12:02:15 följande:
    Oj så spännande. Nog ser man ett svagt plus 😀 
  • Bunny s
    Mammaa44 skrev 2025-01-22 21:14:30 följande:

Testade negativt idag så det är konstaterat MF tyvärr.. var helt färdig fram till det där plusset.. då hände nåt. 

planen är att prova igen direkt ❤️

Tråkigt att du fick missfall. Ordet tråkigt.låter dock så lamt. För man kan bli brutalt ledsen av ett 😞
    Hur mår du?

Jag hade ett innan första barnet och jag var förkrossad rent ut sagt. Hade föröskt ett tag och precis fått veta att jag hade pco:s, en hprmonrubbning, som kunde göra det svårt. Så det var extra jobbigt pga det. Vet inte hur det kommer kännas idag om jag får ett. Jag räknar med det på ett helt annat sätt med tanke på att man blir 38 i år. Risken ökar ju tyvärr. 

Det tråkiga här är att jag sitter i dessa trådar för att få tiden att gå. Min man vill inte börja förrän i sommar, i slutet av maj är han klar med sin utbildning och räknar med/hoppa spå att få ett jobb under sommaren. Jag skulle verkligen vilja börja nu dock.. 😅
  • Eluthien
    Mammaa44 skrev 2025-02-04 08:12:07 följande:

Hej! 

beklagar MA och MF ❤️ hur länge sen var det du tog ut din spiral? 

Jag hade kopparspiral i 10 år men tog ut sista för ett år sedan, inte för att försöka få barn men för att inte blöda så mycket. Funderar på om den kan vara anledning till mitt tidiga MF..

Tack 🌸
    Jag tog ur den i höstas så har inte haft någon mens efter den utan blivit gravid varje gång. Så jag verkar ha lätt med det, fast jag är äldre o lite högre bmi med 

Den ska inte påverka på det sättet, MF är så vanligt så försök o inte tänka så mycket även om det är svårt 
  • Maskros88
    Bunny s skrev 2025-02-04 15:48:30 följande:
    Oj så spännande. Nog ser man ett svagt plus 😀 
    Återstår att se om det blir nåt eller inte,men det både känns och syns på test. 
  • Bunny s
    Maskros88 skrev 2025-02-04 18:28:30 följande:
    Återstår att se om det blir nåt eller inte,men det både känns och syns på test. 
    Hej! 
    Hur går det för dig? 🥰
  • Mammaa44
    Eluthien skrev 2025-02-04 17:50:38 följande:
    Tack 🌸
    Jag tog ur den i höstas så har inte haft någon mens efter den utan blivit gravid varje gång. Så jag verkar ha lätt med det, fast jag är äldre o lite högre bmi med 

Den ska inte påverka på det sättet, MF är så vanligt så försök o inte tänka så mycket även om det är svårt 
    Tack för ditt fina svar ❤️

jag väntar nu på BIM och försöker att inte överanalysera allt som händer i kroppen 🤯
  • Bunny s
    Mammaa44 skrev 2025-02-16 17:22:34 följande:
    Tack för ditt fina svar ❤️

jag väntar nu på BIM och försöker att inte överanalysera allt som händer i kroppen 🤯
    Hej! Hur går det för dig? 😊
Svar på tråden 35+ och förösker bli med barn