• Anonym (Ts)

Vaxa benen på salong...

Säkert konstiga frågor och funderingar, men jag är helt ny på detta. Har under en längre tid funderat på att boka tid för att  vaxa benen men har en del tankar kring det och söker tips och svar från er som gör/har gjort, både positiva och negativa. 
    Vad ska man tänka på innan? Självklart inte raka benen precis innan man går dit, men nåt mer?
    Finns det nån mini/maxlängd på håret för bästa resultat?
    Hur ont gör det egentligen? 
    Är det värt dom pengarna? Kostar ju ändå en del... 

Jag har testat själv hemma, men får inte till den rätta tekniken.. 

• Svar på tråden Vaxa benen på salong...
  • Anonym (Vax)

Raka inte benen på 3-4 veckor kanske. Ska du raka halva (smalbenen) eller hela benen. Tycker det är mer värt med bara smalbenen, låren rakar jag ju ändå inte. Eller smalbenen o bikinilinjen kanske?
    Brukar hålla sig bra 2-3 veckor innan det börjar växa ut. Jag skulle vänta tills det blev lite varmare o man vill gå barbent, annars känns det inte riktigt värt det. 
    Det gör inte speciellt ont, tycker jag. Dom är duktiga o vet vad dom gör. I slutet brukar dom sitta med pincett o sån där lampa med förstoringsglas i o rycka dom hårstrån som överlevt vaxningen. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Vax) skrev 2024-05-10 06:16:19 följande:

Raka inte benen på 3-4 veckor kanske. Ska du raka halva (smalbenen) eller hela benen. Tycker det är mer värt med bara smalbenen, låren rakar jag ju ändå inte. Eller smalbenen o bikinilinjen kanske?
    Brukar hålla sig bra 2-3 veckor innan det börjar växa ut. Jag skulle vänta tills det blev lite varmare o man vill gå barbent, annars känns det inte riktigt värt det. 
    Det gör inte speciellt ont, tycker jag. Dom är duktiga o vet vad dom gör. I slutet brukar dom sitta med pincett o sån där lampa med förstoringsglas i o rycka dom hårstrån som överlevt vaxningen. 

Jag tillhör tyvärr den kategorin kvinnor som har kraftig behåring även på låren så jag tänkte vaxa lår och bikinilinjen, till smalbenen brukar jag använda epileringmaskinen hemma, men den gör förbannat ont ju längre upp på benen man kommer :) 
  • Anonym (S)

Det fungerar säkert för vissa men har man känslig hud kan jag inte rekommendera det. Huden blev väldigt irriterad och det tog tid innan det gick bort. Fick även en del brustna blodkärl och det är dyrt att ta bort dem. Benen blev heller inte lena som de blir av rakning utan det känns ändå lite hårigt även om det mesta försvann.

• Anonym (Ts)
    Anonym (S) skrev 2024-05-10 07:32:45 följande:

Det fungerar säkert för vissa men har man känslig hud kan jag inte rekommendera det. Huden blev väldigt irriterad och det tog tid innan det gick bort. Fick även en del brustna blodkärl och det är dyrt att ta bort dem. Benen blev heller inte lena som de blir av rakning utan det känns ändå lite hårigt även om det mesta försvann.

Det är irritationen jag är lite orolig över med, är väldigt känslig i huden. Blir irriterad av bara rakning, men vill bli av med skiten eftersom jag är blek och sen svarta hårstrån så det syns ju mycket. 
  • Anonym (Vax)
    Anonym (Ts) skrev 2024-05-10 07:23:38 följande:
    Jag tillhör tyvärr den kategorin kvinnor som har kraftig behåring även på låren så jag tänkte vaxa lår och bikinilinjen, till smalbenen brukar jag använda epileringmaskinen hemma, men den gör förbannat ont ju längre upp på benen man kommer :) 
    Då förstår  jag om du vill ta hela benen. Klarar du epileringsmaskin borde vaxning inte vara problem,  gör mindre ont tycker jag 
Svar på tråden Vaxa benen på salong...