• Anonym (Janne Max)

    Omanligt och avtändande

    Vad tycker du om det här att män som inte vågar ta första steget, som är nervösa när han ska träffa en ny kvinna, som är blyga, rädda att få nej av kvinnan om han skulle våga försöka, anses vara omanliga och att det är avtändande, men att kvinnor som är likadana inte är okvinnliga och att det inte är avtändande?

  • Svar på tråden Omanligt och avtändande
  • Anonym (Den sorts kvinnor du får kontakt med)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-10 16:23:30 följande:
    Min syster, min mamma, kvinnor jag lärt känna på nätet och irl. Några av kvinnorna var det på gång att vi skulle ses, dejta. Alla kvinnor jag pratat med faktiskt sa att de tyckte att mannen ska ta första steget.
    Det är nog för att du träffar samma sorts kvinnor som du själv.
    Eftersom du är över 50 år och aldrig haft ett förhållande och är väldigt osäker
    blir det troligtvis kvinnor som är ungefär som dig du träffar.
    Det blir andra oerfarna kvinnor som precis som du inte vill ta initiativ.
    Väldigt framåt erfarna kvinnor kommer sällan ta steget till att träffa en
    osäker oerfaren 50 + man. Det är inget fel med att vara det men 
    det klickar inte med kvinnor som själva har erfarenhet och kanske
    levt ihop med en man och familj.
    Du klickar nog bättre med en försiktig kanske lite blyg kvinna som inte heller
    haft ett förhållande och är oerfaren.
    Det är inte elakt menat utan det mest troliga, om du är en snäll och omtänksam
    person kan en kvinna i samma sits som du också vara det och ni passa ihop.
    Vad tror du om en försiktig, blyg och snäll kvinna men som inte heller lyckats få hop det med en man? 
    Det verkar vara sådana kvinnor du fått kontakt med på dejtingsidor, erfarna och även framåt kvinnor svarar nog inte dig utan letar efter andra män.
  • Anonym (R)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-10 16:23:30 följande:
    Min syster, min mamma, kvinnor jag lärt känna på nätet och irl. Några av kvinnorna var det på gång att vi skulle ses, dejta. Alla kvinnor jag pratat med faktiskt sa att de tyckte att mannen ska ta första steget.
    Hur kommer det sig att era samtal alltid handlade om sånt? Jag är förvånad, för inte i några kontakter jag har knutit har vi diskuterat vem som borde ta första steget. Tråden handlade ju om blyghet/nervositet, inte vem som skulle ta första steget, men du kanske menar att samtliga kvinnor också sa att nervösa män är omanliga och avtändande?
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Den sorts kvinnor du får kontakt med) skrev 2024-05-10 16:51:33 följande:
    Det är nog för att du träffar samma sorts kvinnor som du själv.
    Eftersom du är över 50 år och aldrig haft ett förhållande och är väldigt osäker
    blir det troligtvis kvinnor som är ungefär som dig du träffar.
    Det blir andra oerfarna kvinnor som precis som du inte vill ta initiativ.
    Väldigt framåt erfarna kvinnor kommer sällan ta steget till att träffa en
    osäker oerfaren 50 + man. Det är inget fel med att vara det men 
    det klickar inte med kvinnor som själva har erfarenhet och kanske
    levt ihop med en man och familj.
    Du klickar nog bättre med en försiktig kanske lite blyg kvinna som inte heller
    haft ett förhållande och är oerfaren.
    Det är inte elakt menat utan det mest troliga, om du är en snäll och omtänksam
    person kan en kvinna i samma sits som du också vara det och ni passa ihop.
    Vad tror du om en försiktig, blyg och snäll kvinna men som inte heller lyckats få hop det med en man? 
    Det verkar vara sådana kvinnor du fått kontakt med på dejtingsidor, erfarna och även framåt kvinnor svarar nog inte dig utan letar efter andra män.
    Jag var yngre då, senaste 10 åren har jag bara varit på dejt med 2 kvinnor. Jag var mer aktiv förr. Och jag träffade olika sorters kvinnor.
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (R) skrev 2024-05-10 16:51:45 följande:
    Hur kommer det sig att era samtal alltid handlade om sånt? Jag är förvånad, för inte i några kontakter jag har knutit har vi diskuterat vem som borde ta första steget. Tråden handlade ju om blyghet/nervositet, inte vem som skulle ta första steget, men du kanske menar att samtliga kvinnor också sa att nervösa män är omanliga och avtändande?
    Vi pratade om sånt helt enkelt. Och ja, alla kvinnorna sa det.
  • Anonym (JB)

    Jag tycker inte alls det är omanligt och avtändande, det är väl bara så han är som person och det är inget fel med det. Om en kvinna är så för att man "ska" vara så, trots att det går emot hennes personlighet tycker jag att det är urbota barnsligt. 

  • Anonym (Den sorts kvinnor du får kontakt med)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-10 16:53:28 följande:
    Jag var yngre då, senaste 10 åren har jag bara varit på dejt med 2 kvinnor. Jag var mer aktiv förr. Och jag träffade olika sorters kvinnor.
    Fast det stämmer ju inte om du säger att alla kvinnor inte velat ta första steget och varit blyga osv då har du ju inte träffat erfarna framåt kvinnor utan dras till en sorts kvinnor.
    Då har du ju mest träffat på kvinnor som anser att mannen ska vara framåt och ta första steget annars är han inte manlig. Som inte vågar precis som du själv.
    Då har du ju inte träffat på kvinnor som är framåt och tagit första steget till dig
    eller så är det inte dom kvinnorna som blir attraherade av dig.
    Det verkar ju som att blyga kvinnor som inte vågar vara framåt dras till dig och du
    till dom, ni dras till varandra för att ni är lika helt enkelt.
    Vill du inte ha en försiktig, lite blyg och kanske lite osäker men snäll kvinna som är som du ungefär? är det något fel på dom kvinnorna?
    Låter som om du inte gillar riktigt att dom är som du eller missuppfattar jag dig?
  • Anonym (Känner igen det där)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-10 13:09:35 följande:
    Omanligt och avtändande

    Vad tycker du om det här att män som inte vågar ta första steget, som är nervösa när han ska träffa en ny kvinna, som är blyga, rädda att få nej av kvinnan om han skulle våga försöka, anses vara omanliga och att det är avtändande, men att kvinnor som är likadana inte är okvinnliga och att det inte är avtändande?


    Ja, jävligt oattraktivt personlighetsdrag. 
    Min kille gick rakt fram till mig som en stormvind.
    Så självsäker, men så är han inte född i Sverige och det har ni nog räknat ut.
  • Anonym (Avtändande)
    Anonym (Mon gooo) skrev 2024-05-10 16:15:56 följande:
    Jag tror inte att någon kvinna, utbränd eller inte bryr sig om huruvida det du finner det avtändande. De är nog snarare tacksamma att du inte får för dig att ta kontakt. 
    Du är otrevlig. 

    Jag frågade dessutom om kvinnor hade tyckt det var okej om män i allmänhet skulle påstå exempelvis att kvinnor som är utbrända är avtändande. 
  • Anonym (Avtändande)
    Anonym (Mon gooo) skrev 2024-05-10 16:15:56 följande:
    Jag tror inte att någon kvinna, utbränd eller inte bryr sig om huruvida det du finner det avtändande. De är nog snarare tacksamma att du inte får för dig att ta kontakt. 
    Du tycker tydligen det är inte okej att säga det egentligen 
  • Anonym (Avtändande)
    Anonym (Mon gooo) skrev 2024-05-10 16:15:56 följande:
    Jag tror inte att någon kvinna, utbränd eller inte bryr sig om huruvida det du finner det avtändande. De är nog snarare tacksamma att du inte får för dig att ta kontakt. 
    Det är tydligen socialt accepterat att vara otrevlig bara för det handlar om sex och män. 
  • Anonym (Avtändande)
    Anonym (Mon gooo) skrev 2024-05-10 16:15:56 följande:
    Jag tror inte att någon kvinna, utbränd eller inte bryr sig om huruvida det du finner det avtändande. De är nog snarare tacksamma att du inte får för dig att ta kontakt. 
    Men du tycker det är fel om andra män säger det?
  • Anonym (Mon gooo)
    Anonym (Avtändande) skrev 2024-05-10 18:33:42 följande:
    Det är tydligen socialt accepterat att vara otrevlig bara för det handlar om sex och män. 
    Har du 3 eller fler personligheter? Eller har du en begynnande demens som gör att du svarar på samma inlägg 3 gånger istället för en? 
  • Anonym (Mon gooo)
    Anonym (Avtändande) skrev 2024-05-10 18:36:58 följande:
    Men du tycker det är fel om andra män säger det?
    Men snälla du, jag kunde inte bry mig mindre om vad män anser avtändande eller inte. 
Svar på tråden Omanligt och avtändande