• fancyr

    BF Januari 2025

    Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari. 

    Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt Glad{#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF Januari 2025
  • Kazi2
    Anonym4848 skrev 2024-06-03 19:33:48 följande:
    Inget vidare..börjat blöda lite igen här. Kom lite på pappret förut men verkar ha avtagit igen för stunden. Vill bara att det ska bli fredag nu då jag kan få det bekräftat. Gråter

    Är riktigt orolig nu över att åka till jobbet imorrn..tänk om man börjar störtblöda plötsligt (vilket jag läst att många gör). Jag har ingen tillgång till toalett och sjukt mycket ansvar = kan inte ens föreställa mig hur jag löser den situationen isf. Men kan ju inte vara hemma hela veckan ifall det skulle börja heller?!

    Borde väl lämna tråden egentligen, men hänger kvar till mitt vul på fredag om ok..Hjärta

    Så klart de är okej att stanna kvar ❤️ 

    men vad är de för jobb du har? Ingen tillgång till toa Förvånad det måste man ha! 


    hur har det gått hittills? Har det avstannat? Håller tummarna för det! ❤️

  • Anonym4848
    Kazi2 skrev 2024-06-05 05:09:09 följande:

    Så klart de är okej att stanna kvar ❤️ 

    men vad är de för jobb du har? Ingen tillgång till toa Förvånad det måste man ha! 


    hur har det gått hittills? Har det avstannat? Håller tummarna för det! ❤️


    Tack ❤️

    Jo har tillgång till toa på rasten. Är lokförare så "sitter ju fast" i upp till 5 timmar i taget. Vid kris kan man ju såklart stanna men inte så jättekul att behöva säga till alla att nu stannar vi här för att det är blodbad här fram..

    Det blev bara några droppar denna gången med, fattar inte varför det inte börjar bara? 
  • smulis85
    Anonym4848 skrev 2024-06-05 09:33:54 följande:
    Tack ❤️

    Jo har tillgång till toa på rasten. Är lokförare så "sitter ju fast" i upp till 5 timmar i taget. Vid kris kan man ju såklart stanna men inte så jättekul att behöva säga till alla att nu stannar vi här för att det är blodbad här fram..

    Det blev bara några droppar denna gången med, fattar inte varför det inte börjar bara? 

    Så klart du får stanna kvar här vi hoppas fortfarande på de bästa! Har pratat med många av mina vänner och typ alla har faktiskt fått en blödning nån gång under graviditeten. Eftersom dina test var svaga ibörjan kanske du faktiskt inte är så långt gången som du tror. Håller fortfarande tummarna för dig! Hjärta


    vad Jobbigt med de jobbet förstår att de inte är jättekul om man börjar blöda då stackare. 

  • Anonym (trean)

    Hej! Idag var det dags för ultraljud och allt såg bra ut, fostret mätte 7+6 som appen sa. Hjärtat slog och nu kan jag andas ut, litegrann iallafall! 😁

  • smulis85
    Kazi2 skrev 2024-06-04 07:38:24 följande:

    Ja än så länge har det inte kommit tillbaka. Har inte bokat något vul på grund av det. Fick på posten ett prov om TUL den 25/7. ska träffa BM den 9/7 och när denna veckan är över så har jag kommit längre än sista graviditeten så jag har lite delmål att komma över längs med vägen! 


    jag är också extremt trött. Slutat med mitt kära kaffe och mår illa varje morgon så jag har en lång startsträcka på mornarn. ❤️


    Va bra hoppas de håller sig bort a nu ❤️ Jag har de jobbigt på både mornana och kvällen men nu känns de inte som jag mår illa av hormonerna längre utan att de är att jag är så trög i magen i alla fall på kvällarna 😂😅

    jag ska på KUB den 1/7 och till BM nästa vecka för inskrivning. 
  • Islo85

    Hej. 


    nu har jag fått ljusrosa och lite röda flytningar under 2 dagar. Det är inte varje gång jag går på toa men lite till och från. Jag har inte ont någonstans men blir ju så orolig så jag knappt kan jobba idag. Oroar jag mig i onödan tror ni eller hade ni sökt upp barnmorska. ? 

    jag har googlat lite och ja det är ju tidigt, inte någon kraftig blödning och det är den här tidpunkten jag brukar ha min mens om jag skulle ha de.  Så det verkar ju fullt normalt ?  men som sagt man blir så nojig. ????

  • Anonym4848
    smulis85 skrev 2024-06-05 10:20:13 följande:

    Så klart du får stanna kvar här vi hoppas fortfarande på de bästa! Har pratat med många av mina vänner och typ alla har faktiskt fått en blödning nån gång under graviditeten. Eftersom dina test var svaga ibörjan kanske du faktiskt inte är så långt gången som du tror. Håller fortfarande tummarna för dig! Hjärta


    vad Jobbigt med de jobbet förstår att de inte är jättekul om man börjar blöda då stackare. 


    Ja 0,1% chans finns det väl än? Tack snälla snälla ❤️

    Nä precis, det vore ju katastrof verkligen. Har packat med extra kläder, Våtservetter osv. 
  • Anonym4848
    Islo85 skrev 2024-06-05 10:55:16 följande:

    Hej. 


    nu har jag fått ljusrosa och lite röda flytningar under 2 dagar. Det är inte varje gång jag går på toa men lite till och från. Jag har inte ont någonstans men blir ju så orolig så jag knappt kan jobba idag. Oroar jag mig i onödan tror ni eller hade ni sökt upp barnmorska. ? 

    jag har googlat lite och ja det är ju tidigt, inte någon kraftig blödning och det är den här tidpunkten jag brukar ha min mens om jag skulle ha de.  Så det verkar ju fullt normalt ?  men som sagt man blir så nojig. ????


    Alltså, det verkar ju rätt vanligt med lite småblödningar så har du inte ont är det ju ingen panik. 

    Hur var det, har du gjort något ultraljud? Det är väl det de säger, att om man vet att graviditeten sitter i livmodern är det ju ingen fara med blödningar (för ens egen skull alltså), men blir det mer kan det ju vara bra att utesluta utomkveds..?
  • Islo85
    Anonym4848 skrev 2024-06-05 11:13:24 följande:
    Alltså, det verkar ju rätt vanligt med lite småblödningar så har du inte ont är det ju ingen panik. 

    Hur var det, har du gjort något ultraljud? Det är väl det de säger, att om man vet att graviditeten sitter i livmodern är det ju ingen fara med blödningar (för ens egen skull alltså), men blir det mer kan det ju vara bra att utesluta utomkveds..?
     Nej det har jag inte. Har tid på måndag. Så antar att jag ändå inte får någon koll innan dess.  Jag håller tummarna att de bara är som det ska och får jag ont får jag kontakta dem. 
  • Anonym4848
    Islo85 skrev 2024-06-05 11:21:03 följande:
     Nej det har jag inte. Har tid på måndag. Så antar att jag ändå inte får någon koll innan dess.  Jag håller tummarna att de bara är som det ska och får jag ont får jag kontakta dem. 
    Ja men precis, det låter klokt. Håller alla tummar! ❤️
  • smulis85
    Islo85 skrev 2024-06-05 10:55:16 följande:

    Hej. 


    nu har jag fått ljusrosa och lite röda flytningar under 2 dagar. Det är inte varje gång jag går på toa men lite till och från. Jag har inte ont någonstans men blir ju så orolig så jag knappt kan jobba idag. Oroar jag mig i onödan tror ni eller hade ni sökt upp barnmorska. ? 

    jag har googlat lite och ja det är ju tidigt, inte någon kraftig blödning och det är den här tidpunkten jag brukar ha min mens om jag skulle ha de.  Så det verkar ju fullt normalt ?  men som sagt man blir så nojig. ????


    Tror nog inte de är nån fara är Ju då det är vanligt att man får lite blödningar för att kroppen. Inte riktigt fattat än. Ring barnmorskan du, de kan vara tryggande att höra från dem också att det är normalt. Hjärta
  • Kattis93

    Åh herregud vad dåligt jag mår. Hur ska man ta sig igenom första tiden utan att berätta för någon när man mår s dåligt? Mådde inte dåligt alls under min första graviditet men nu! Nu jävlar! Dygnet runt av illamående, känner mig rutten inombords! och trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna 😣 med första barnet fick jag den ?ruttna? känslan vid vecka 18 då jag trodde jag hade fått mögel och munnen men tandläkaren sa att det var graviditeten och hormonerna, men detta känner jag redan nu ???? ultraljud igår med ett tickande hjärta I vecka 6+6. Hur mår ni andra? Någon med tips? 🌸

  • Anonym4848
    Idag var ju då äntligen den vidriga väntan över..men det sjukaste?

    DE VET FORTFARANDE INTE! 😩

    Hinnsäcken hade vuxit mycket och nu finns det en fosterstruktur som de tycker har hjärt-eko. Läkaren kallade in en till läkare till och med, och de båda kollade länge och väl. Absolut inte v. 8 (enligt senaste mens v. 8+5 idag), utan 6+nånting och "det är så svårt att se såhär tidigt". Jo men jag kan ju inte vara i v. 6+nånting?! Men ändå har det växt adekvat mot förra besöket? Vad ska jag tänka nu?

    Visst, borde väl vara glad att det inte är kört men det är väl helt omöjligt att detta kan vara nåt friskt? Läkarna sa "vi ser det heeela tiden, att man är kortare gången än man tror". Jo men kanske inte när man har klockren cykel och ligger på schema? Man kan ju inte heller få positivt gravtest hur tidigt som helst?

    Nytt besök om 1 vecka, som kommer kännas som 1 år.
  • smulis85
    Anonym4848 skrev 2024-06-07 12:30:39 följande:
    Idag var ju då äntligen den vidriga väntan över..men det sjukaste?

    DE VET FORTFARANDE INTE! 

    Hinnsäcken hade vuxit mycket och nu finns det en fosterstruktur som de tycker har hjärt-eko. Läkaren kallade in en till läkare till och med, och de båda kollade länge och väl. Absolut inte v. 8 (enligt senaste mens v. 8+5 idag), utan 6+nånting och "det är så svårt att se såhär tidigt". Jo men jag kan ju inte vara i v. 6+nånting?! Men ändå har det växt adekvat mot förra besöket? Vad ska jag tänka nu?

    Visst, borde väl vara glad att det inte är kört men det är väl helt omöjligt att detta kan vara nåt friskt? Läkarna sa "vi ser det heeela tiden, att man är kortare gången än man tror". Jo men kanske inte när man har klockren cykel och ligger på schema? Man kan ju inte heller få positivt gravtest hur tidigt som helst?

    Nytt besök om 1 vecka, som kommer kännas som 1 år.
    Men allas cykel kan ju ändras så de är ju absolut inte omöjligt. När fick du + på testet? om jag räknar med mitt ultraljud så kände jag mig redan gravid äl+7 och fick plus redan äl+9 väldigt tidigt tycker jag men de är ju ingen omöjlighet. Håller tummarna för dig Hjärta
  • smulis85
    Kattis93 skrev 2024-06-06 19:06:05 följande:

    Åh herregud vad dåligt jag mår. Hur ska man ta sig igenom första tiden utan att berätta för någon när man mår s dåligt? Mådde inte dåligt alls under min första graviditet men nu! Nu jävlar! Dygnet runt av illamående, känner mig rutten inombords! och trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna 😣 med första barnet fick jag den ?ruttna? känslan vid vecka 18 då jag trodde jag hade fått mögel och munnen men tandläkaren sa att det var graviditeten och hormonerna, men detta känner jag redan nu ???? ultraljud igår med ett tickande hjärta I vecka 6+6. Hur mår ni andra? Någon med tips? 🌸


    Mår precis som dig fy bubblan va illamående jag är hela tiden. va kul med ultraljud :) nä har faktiskt inga tips tycker jag försöker med allt själv men inget som dämpar illamåendet längre. Ser dess utom ut som jag skulle vara i v30 eller nått på magen så uppsvullen. så alla undrar ju så klart fått berätta för några redan. Obestämd
  • Anonym4848
    smulis85 skrev 2024-06-07 16:28:19 följande:
    Men allas cykel kan ju ändras så de är ju absolut inte omöjligt. När fick du + på testet? om jag räknar med mitt ultraljud så kände jag mig redan gravid äl+7 och fick plus redan äl+9 väldigt tidigt tycker jag men de är ju ingen omöjlighet. Håller tummarna för dig Hjärta
    Men inte så mycket..enligt deras räkning skulle jag ha plussat på dag 2+0, som man väl isf skulle räkna som ägglossningsdagen.

    Vi låg sista gången på min beräknade ÄL-dag CD13 och testade jättesvagt positivt 14 dagar efter det, på CD28. Så helt normsl cykel?

    Tack Hjärta
  • EmmyLO
    Kattis93 skrev 2024-06-06 19:06:05 följande:

    Åh herregud vad dåligt jag mår. Hur ska man ta sig igenom första tiden utan att berätta för någon när man mår s dåligt? Mådde inte dåligt alls under min första graviditet men nu! Nu jävlar! Dygnet runt av illamående, känner mig rutten inombords! och trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna 😣 med första barnet fick jag den ?ruttna? känslan vid vecka 18 då jag trodde jag hade fått mögel och munnen men tandläkaren sa att det var graviditeten och hormonerna, men detta känner jag redan nu ???? ultraljud igår med ett tickande hjärta I vecka 6+6. Hur mår ni andra? Någon med tips? 🌸


    Grattis till det lilla tickande hjärtat!

    Det är samma här... konstant illamående, mer eller mindre (oftast mer) och har svårt att få i mig mat, framförallt på eftermiddagen/kvällen när illamåendet är som värst. Är i vecka 8+6 idag och har mått illa sedan några veckor tillbaka, men den här veckan (9) slog det till ordentligt! Klarar inte av att äta lunch med kollegorna (om någon skulle välja en maträtt som jag inte klarar av att se eller känna doften av) eller i matsalen eftersom matos gör mig spyfärdig. På lediga dagar sover jag mellan 4-6 timmar dagtid, utöver nattsömnen.

    Vi har varit på ett tidigt ultraljud för exakt en vecka sen, 7+6, med en liten parvel på 15 mm och hjärtslag. Läkaren sa att det såg jättefint ut men vi hade ändå planerat att vänta med att berätta till efter KUB den 28 juni. Men nu har jag bestämt mig för att i vart fall berätta för min chef nästa vecka för att, förhoppningsvis, få lite avlastning.

    Utöver alla vanliga tips, som att äta mindre portioner och mer frekvent, har jag hört att vitamin B6 ska hjälpa mot illamående. Kanske inte helt och hållet men i vart fall lite grann. Jag har beställt hem, tänker att det i vart fall är värt att prova.

    Hoppas både du och jag ska få bättre snart!
Svar på tråden BF Januari 2025