• Anonym (deppig)

Gått ner 11 kg och mitt skinn vill inte dra ihop sig

Jag är över 50 år och har gått ner 11 kg på 3 månader. Nu är mitt skinn slappt och rynkigt. Tränar lite styrketräning och går ca 2-3 mil per vecka. 
    Kommer huden att dra tillbaka sig utan kirurgi? Känns deppigt att gå ner i vikt men man är skinny fat med slapp hud. Kan tillägga att jag äter strikt efter viktväktarna och har nått min målvikt. 

• Svar på tråden Gått ner 11 kg och mitt skinn vill inte dra ihop sig
  • Anonym (Nope)

Nej, det kommer inte att dra ihop sig.

• Anonym (deppig)

🥲🥲

• Anonym (Mimmi)

Jo, det kan faktiskt dra ihop sig om du har tur och kanske bra gener.
    Jag gick ned 18 kilo på 3 månader och vart rynkig och slapp i huden efteråt men det drog ihop sig fint över magen främst som tog 1 år.
    Armarna är ännu hängiga men nu bryr jag mig inte över det, får anpassa kläderna efter kroppen istället och en operation är inget jag vill göra så jag accepterar min kropp som den ser ut nu.

• Anonym (Mike)

Tyvärr blir huden mindre elastisk med åldern. Att bygga muskler som fyller upp är ett tips. Operation är annars det som gäller. 

• Anonym (Ena)

Jag har samma problem, har bokat in operation av de två värsta områdena, brösten och magen. Rumpan hade behövt nåt med, men tänker att den går att träna.

• Anonym (Bibbi)

Jag skulle ge det ett år och styrketräna under tiden för att fylla ut huden. 

Normalt sett brukar inte en så pass liten viktnedgång ge lös hud, men jag antar att det kan vara genetiskt hur mjuk hud man har. 

Svar på tråden Gått ner 11 kg och mitt skinn vill inte dra ihop sig