• Gelas1

Attackerad av två svarta fåglar

Blev precis jagad och attackerad av två svarta aggressiva fåglar när jag gick hem från jobbet?Började blöda från huvudet och det slet av mitt hår och hacka med sina fula näbbar.. :(
    Är detta normalt?? Aldrig varit med om tidigare? De gapa och gick till attack efter attack trotts att jag försökte skydda med händer, fortsatte att jaga mig när jag sprang.. Är det normalt??? Känner mig sjukt rädd för fåglar nu..:(

• Svar på tråden Attackerad av två svarta fåglar
  • Gelas1
    Anonym (B) skrev 2024-05-23 21:05:13 följande:
    Åh men fy. Tycker du ska ringa 1177 och rådfråga om du behöver kolla upp det? Tänker så du inte smittats av något. 
    Gelas1 skrev 2024-05-23 20:52:34 följande:
    I hårbotten dom attackera mig i huvudet bakifrån, usch var så äckligt.. Jag vet inte exakt om det var klorna eller hack från näbben men gissar att det var näbben. Ja känner mig chockad samtidigt som jag sprang och skrek till så gick två killar förbi?. Sa att två fåglar jaga mig och de skratta till :( Måste  sett så dumt ut haha :(❤️

Vad elakt att skratta! ❤️ förstår att du känner dig chockad, hade jag också känt.
    Joooo men dom såg inte riktigt attackerna såg när jag sprang och skrek, så dom såg chockade ut först för de kanske trodde jag blev jagad av nån man.. och då peka jag på fåglarna som skrek och sa ?det är fåglarna som jagar mig!!:(? medans jag sprang så dom tänkte väl att jag var nån fånig brud typ? Tack för du visar sån medkänsla❤️
  • Anonym (ABC)

Usch, vad obehagligt.

• Anonym (Fågelskådare)

Usch vad obehagligt! Stackars dig! Jag tycker också att du ska ringa 1177. Har du tvättat såren? 

Måsar gör ju sådär, men koltrastar eller kajor (som jag antar att det var) har jag aldrig hört talas om attackerar sådär. Men det satt förmodligen en unge eller ett bo precis där. 

• Gelas1
    Anonym (Fågelskådare) skrev 2024-05-23 21:13:56 följande:

Usch vad obehagligt! Stackars dig! Jag tycker också att du ska ringa 1177. Har du tvättat såren? 

Måsar gör ju sådär, men koltrastar eller kajor (som jag antar att det var) har jag aldrig hört talas om attackerar sådär. Men det satt förmodligen en unge eller ett bo precis där. 

Tack snälla för omtanke.
    Ja. har aldrig brytt mig om fåglar innan, mer än att vara rädd för att kanske få fågelskit på huvudet.., Trodde det var dom som var rädda för oss.. :(
    Nej tänkte tvätta håret.. Jag har väldigt långt och tjockt hår, så vet inte om jag ska gå in med schampo innan det blivit en liten ?hinna? över.. Eller borde jag göra det innan när såret är öppet? Skäms
  • Gelas1
    Anonym (ABC) skrev 2024-05-23 21:13:05 följande:

Usch, vad obehagligt.

Jaaaaa!!! Skräckfilm? Speciellt med två svarta korpar kändes som nått straff.. och de gav sig inte jaga mig kog 500 meterGråter
  • Gelas1
    Gelas1 skrev 2024-05-23 22:02:56 följande:
    Jaaaaa!!! Skräckfilm? Speciellt med två svarta korpar kändes som nått straff.. och de gav sig inte jaga mig kog 500 meterGråter
    Nog*
  • Gelas1
    Anonym (Fågelskådare) skrev 2024-05-23 21:13:56 följande:

Du som är fågelskådare, är fåglar färgblinda?? Vet inte om det hade med mitt hår att göra, har vinrött hår nyfärgat och det var andra människor omkring, men kändes som dom vara besatta i mig och ville åt just mig.. Slog mig kanske min färg på håret såg ut som nån mat?? Jag vet inte, försöker bara förstå..Gråter

• Anonym (Resident)
    Gelas1 skrev 2024-05-23 22:02:56 följande:
    Evil Förvånad
  • Anonym (EjLars)

Bergis vildvittror. Hade dom tudorna framme?

• Gelas1
    Anonym (EjLars) skrev 2024-05-23 22:18:44 följande:

Bergis vildvittror. Hade dom tudorna framme?

Haha, jaaa känns ju nästan så?.:(
  • Anonym (T)

Fy vad obehagligtk..!! Hoppas du är ok nu? Kom och tänka på Hitchcocks Fåglarna. Det är en riktigt läskig film.

• Gelas1
    Anonym (T) skrev 2024-05-23 22:29:09 följande:

Fy vad obehagligtk..!! Hoppas du är ok nu? Kom och tänka på Hitchcocks Fåglarna. Det är en riktigt läskig film.

Verkligen, har aldrig i mina 26 år varit med om liknande.. :( Jagmår bra smärtan har lagt sig.aich gaf såklart varit med om värre sake. Men känner mig mer bara så sjukt chockad och rädd för fåglar nu. Kommer undvika dom så mycket jag kan. precis kändes som en skräckis och nått budskap får andra människor gick förbi, skrapa ju upp knäna med för ramla till marken blev ju så chockad när de attackera mig bakifrån? Kändes som nått mörkt budskap om man ska vara lite spooky..:(Hjärta
  • Anonym (Fågelskådare)

Hoppas att du sovit bra inatt. 

Sår ska man alltid tvätta så snart som möjligt med tvål och vatten. 

Fåglar ser färger på annat sätt än vi, de ser tex färger som vi inte kan se. Min gissning är ändå att du hade otur och kom för nära ett bo eller en unge som satt på marken. Kanske hade någon annan nyss varit där och stört så att de redan var uppretade. 

Något jag har erfarenhet av är att jobba bort rädsla genom att utsätta sig för det man är rädd för. Var där det finns fåglar så att du vänjer dig. Det blir skitjobbigt för dig om du utvecklar rädsla för fåglar. Sätt dig någonstans där det finns fåglar och titta på hur de beter sig och vad de gör. Kråkor är de roligaste fåglarna, tycker jag. 

Svar på tråden Attackerad av två svarta fåglar