• Anonym (Kaffedraken)

Sex och hur vi dömer varann

Kvinnor som gillar sex, kanske ligger med flera olika, döms ut som... ska inte skriva de orden här, men slut-shaming är ett uttryck.

Män som vill ha sex, tänder på kvinnor, döms också. Vi vill bara en sak. Å andra sidan så är vi karlakarlar om vi lätt får ligg. Vi män ger varann high five om vi fått till det med en kvinna. Enligt fördomarna i alla fall.

Varför är vi såhär?

• Svar på tråden Sex och hur vi dömer varann
  • Anonym (fdPåJakt)

Mmm... generalisering... "vi" är inte alla sådana. Jag dömer inte en sexuellt frigjord kvinna, tvärtom.

Kanske det är så att det är väldigt gamla normer och traditioner som genomsyrar och finns kvar i samhället, och som fortfarande anammas av en del personer... medvetet eller omedvetet.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-05-24 09:48:13 följande:

Mmm... generalisering... "vi" är inte alla sådana. Jag dömer inte en sexuellt frigjord kvinna, tvärtom.

Kanske det är så att det är väldigt gamla normer och traditioner som genomsyrar och finns kvar i samhället, och som fortfarande anammas av en del personer... medvetet eller omedvetet.

Det gör inte jag heller. Men vi människor dömer varann, och generellt så ser det ut såhär.
Svar på tråden Sex och hur vi dömer varann