• mmp

Utebliven mens när man äter Pergo?

Hej!

Jag undrar om det är vanligt att man inte får mens som vanligt när man äter Pergo? Jag har ätit två omgångar och borde ha fått mensen för 6 dagar sedan, men inget har hänt. Gjorde ett grav. test i måndags (4 dagar efter jag borde fått mensen), men det var negativt =(

Har fösökt i 2,5 år nu och försöker att inte hoppas, men det går ju inte. Speciellt nu när mensen inte kommer. Dessutom tycker jag ju att jag mår lite illa å tycker att jag har en massa andra grav. symptom (inbillning?)

Pratade med gyn och de sa jag skulle vänta 2 veckor till innan jag gör ett andra grav test. 2 VECKOR!!! Det är ju jättelänge =(

Är det någon annan som känner igen sig? Har några tips/idéer?

• Svar på tråden Utebliven mens när man äter Pergo?
  • Nettan N

Det kan ju vara så att du faktiskt är garvid och att det inte visat sig än på testet bara.

Lr så kan det vara så att du fick äl senare än du trodde denna månad??

Lr så har du inte fått nån äl på denna pergokur.

Kollas du inte upp med vul och progesteronprov?? Har du gjort vul så såg man säkert om det var nån blåsa som växte. Lr om du tagit progesteronprov så ser de ju on du har haft äl lr inte.

Min sista pergokur jag tog så var mensen en vecka försenad.

• mmp

Jag kollas inte upp alls. Inga prover eller något.

Jag hade ÄL "känslan/symtom" två gånger denna månad. Men, man kan väl inte ha det 2 ggr på en period?

Hoppas, hoppas att jag är gravid!

Hur går det för dig? Har du lyckats ännu?

• Nettan N

Be din läkare att h*n kollar dig antingen med ett vul strax innan äl lr iaf att du får ta ett progesteronprov en vecka efter ägglossning för att verkligen se att du svarar på pergotime.

Man kan ha äl två gånger på en månad men det är väääldigt ovanligt!!!

Håller tummarna för att du får ett plus!!

Nä jag e inte gravid än Pergotime funkade inte på mig så jag tar sprutor ist.

Ring din läkare och säg att du verkligen vill ta ett progesteronprov ifortsättningen så du VET om du får äl och isf hur svag/stark. Har du för svag slka ju dosen ökas. Eftersom du inte kollas är det inte säkert du får rätt dos.

• Rhonda Breeze

Hej!

Mensen kan bli några dagar försenad om man äter Pergo. Men det låter ju jättejobbigt att behöha vänta två veckor....

Lycka till

• ellet

Hejsan,
    jag fick förskjuten mens ca en vecka med Pergo!!

Hoppas att så inte är fallet hos dig utan att du får en liten i din mage!!

• mmp

Nettan N:
    Ja, jag ska nog ringa min läkare och be att få göra progesterontest i fortsättningen. Som du säger, annars vet jag ju inte att det är rätt dos jag äter. (Konstigt att det inte verkar vara rutin på att göra sådana uppföljningar hos min dr.)
    Hoppas sprutorna funkar för dig! Jag håller tummarna för er!

Det känns lite skönt att höra att flera har fått förskjuten mens. Fast, samtidigt hoppas jag ju verkligen att det inte är "förskjuten mens" utan ngt helt annat =)
    Slutar aldrig hoppas och tro, fast jag verkligen försöker att inte tänka för mycket på det. Det blir ju så jobbigt när mensen kommer =(

Svar på tråden Utebliven mens när man äter Pergo?