Preventivmedel och långtidsamning u
Ammar fortfarande min 1,5-åring , har kört avbrutet hittills och det har funkat. Det är faktiskt mest sambon som inte vill ha ett till barn. Jag tänkte sätta in kopparspiral men det ville han för hans ex hade haft det och han fick ont av trådarna. Jag har haft det en gång för väldigt längesen innan jag var tillsammans med honom.
Jag har aldrig gillat avbrutet , tycker det förstör ganska mycket. Men är inte riktigt redo att sluta amma än. Är lite rädd för preventivmedel med hormoner när jag ammar, vill inte att sonen ska få i sig det.. även minipiller även om BM sa att det är ok. Det här kanske låter konstigt men jag tycker det känns lite jobbigt att bli påmind varje gång vi har sex om att han inte vill göra mig gravid , hellre att jag har ett preventivmedel som man liksom slipper tänka på just när vi har sex.
Då är det ju kopparspiral men problemet är att sambon inte vill det, han sa till och med att han inte tänker ha sex med mig mer om jag har det.. och så sa en barnmorska att det inte är så bra eftersom jag har fått rikligare mens efter jag fick yngsta barnet.
Någon som har något förslag? Har någon använt preventivmedel med hormoner när ni ammar? Kondom varje gång? Jag tycker det är bättre än avbrutet men det tycker nog inte sambon. Eller borde jag sätta in spiral iallafall och så får han acceptera det? Det är ju ändå mest han som inte vill ha barn.
Och säg helst inte att jag ska sluta amma för jag vill inte det riktigt än som sagt :)