• Anonym (Polypar)

Öppet förhållande några år senare

Jag är mannen i ett par som lever i öppet förhållande. Vi var swingers före vi öppnade upp på min frus önskan då hon alltid velat leva i ett sånt förhållande. Jag var tveksam i början men gillade iden och efter ett tag gick jag med på det. 
    Erfarenheterna hittills är att jag kan faktiskt inte rekommendera någon man att gå med på ett öppet förhållande om de inte uppfyller något av följande.

1. Är väldigt snygg, charmig osv och alltid har haft lätt för att få kvinnor.
    2. Tänder på att frun är med andra fast du blir utan själv. (Hotwife/cuckold)
    3. Inte bryr dig så länge er relation inte påverkas negativt hemma.
    4. Tycker det är kul för hennes skull men klarar dig utan någon extra själv.

Kan du inte till 100% instämma på minst en av de punkterna så rekommenderar jag att totalvägra.
    Jag är väldigt öppen och tolerant normalt men för mig har det lett till svartsjuka, dåligt självförtroende, depression osv. Positiva är att jag genom KBT-terapi, psykologsamtal mm lärt mig mycket om mig själv och faktiskt kommit igenom det här och vi är fortfarande lyckligt gifta. 
    Jag har pratat med flera andra män i öppna förhållanden och de kan instämma i hur det är. 

• Svar på tråden Öppet förhållande några år senare
  • Anonym (Frihet123)

Det du bakar in i punkt 1 går att jobba mycket på.
    Jag är mannen i ett förhållande som vi öppnade upp för bara ett par månader sedan och jag har haft sex med 3 tjejer på egen hand sedan dess. Det är nästan chockerande att se hur det bara vräker in likes till tjejen på dejtingappar medan min verklighet är något helt annat såklart.

Jag har fått mina napp på BC och darkside där jag haft rätt stor utdelning tidigare med. Jag är vältränad, har bra foton och har lagt ned energi på en intressant presentationstext. Om jag skulle sluta träna, gå upp i vikt, ha en presentation som inte alls sticker ut hade det nog varit helt omöjlig där, men det är upp till en själv.

Sedan finns ju krogen, stranden och alla möjliga andra ställen att träffa tjejer speciellt nu på sommaren, och övning ger färdighet! Så upp med hakan och ut och snacka med tjejer vetja:)

• HrSam

En nyfiken fråga till er båda som kanske inte helt har med trådstartens frågeställning att göra men :

Hur många timmar i veckan skulle ni säga att ni lägger på att söka andra parters? Med profiluppdateringar, bilder, scrolla andras profiler mm?

• Anonym (Frihet123)
    HrSam skrev 2024-05-27 21:36:30 följande:

En nyfiken fråga till er båda som kanske inte helt har med trådstartens frågeställning att göra men :

Hur många timmar i veckan skulle ni säga att ni lägger på att söka andra parters? Med profiluppdateringar, bilder, scrolla andras profiler mm?

Bra fråga. Visst blir det en del swajpande och scrollande på fikaraster på jobbet framförallt. Men andra sitter ju och kollar på meningslösa tiktok-klipp som inte leder någonstans irl.
    Men jag försöker att vara effektiv och satsar på att få till träffar i verkliga livet på ett tidigt stadium istället för ändlöst textande. Sedan vill jag inte sitta stirrandes i mobilen utan kunna ge mitt fokus till tjejen på kvällarna. Och hon visar mig samma respekt tillbaka. Så det här behöver inte alls vara någon större tidstjuv som det till viss del var för mig när jag var singel.
  • Anonym (Polypar)
    HrSam skrev 2024-05-27 21:36:30 följande:

Till att börja med var det många timmar varje dag. Vi satt ibland båda samtidigt men det slutade vi med. Hon överöstes med likes och meddelanden medan jag satt och stirrade på en tom inkorg och inga likes dag efter dag. 
    Det har blivit allt mindre och nu öppnar jag inte ens någon av apparna varje dag längre. Mitt liv har varit extremt inrutat så har inte funnits några möjligheter att träffa kvinnor irl men det börjar lätta nu så börjar ta kontakt då tillfälle ges. Har funnits intresse tillbaka så med lite tid kommer det ge sig. Tror sannolikheten är större irl än vi typ Tinder och Badoo att lyckas. Ska kolla in Darkside, den har jag hört talas om så ska ge det ett seriöst försök. 
    Tränar gör jag och blir allt mer vältränad, fast det började jag med innan jag började sök extra sexpartner. 
  • LostNLate

Vi swingar som par och vi har en överenskommelse om att hon får träffa kvinnor själv. Där emot att ta steget och öppna upp för att vi skall få träffa personer av motsatt kön själva känns främmande. 

Svar på tråden Öppet förhållande några år senare