Vilka inlägg accepterar läsare i sex & Samlevnad?
Frågan har säkert varit uppe många gånger tidigare.
Jag har inga synpunkter hur admins agerar - det gör nog varken till eller från, och det finns spaltkilometer på temat.
Däremot undrar jag hur jag du som ger tumme ner, kommenterar och kallar trådstartare för olika otrevligheter - eller insinuerar obehagliga avsikter med tråden?
Jag startade en tråd som handlade om hur kvinnor ser på att vara modell för skisser. Givetvis finns det en erotisk aspekt av det hela.
Men hur tänker man som anonym läsare, som väljer att läsa tråden, blir upprörd, provocerad och känner sig kränkt (det kan man ju bli), när man inte slutar läsa och gör något annat istället?
Killar som gör såhär, känns det som om någon med oärliga metoder klampar in på ert revir och lägger an på tjejer? Tänker ni er att kvinnor är så lättlurade att ni måste försvara dem? För annars är risken stor att en trådskapare på ett av Sveriges största diskussionsforum får konatkt med en intet ont anande kvinna som tänker: "Jag lämnar ut mobilnummer, adress och bilder av mig själv meansiktet och åker iväg ensam mitt i natten till någon och hamnar i fara?
Eller känner ni något sting av svartsjuka? Att ni inte får vara med, eftersom den verbla nivån blir lite hög? Eller rättare sagt, förmågan att uttrycka sig i skrift och formulera en intressant tanke blir ett hinder som känns orättvist?
Kvinnor som skriver negativa och nedsättande saker, varför gör ni det? Känner ni er förtryckta av prydlighetsnormer innerst inne? Att ni egentligen vill vara frispråkikga och kunna tänka tanken på annat som ni vågar annars, och så mynnar det ut i ilska och hatfulla kommentarer?
Den här gången tillåter jag inte anonyma kommentarer, eftersom det klagas på anonyma desperata trådstartare.
Tacksam om du kan strukturera dina tankar, och har kontakt med dina intellektuella processer vill svara.
Alla andra som har tankar kring det här är också välkommna att kommentera - men håll ett vårdat och trevligt språk.