• SilbaRieban

Vilka inlägg accepterar läsare i sex & Samlevnad?

Frågan har säkert varit uppe många gånger tidigare. 

Jag har inga synpunkter hur admins agerar - det gör nog varken till eller från, och det finns spaltkilometer på temat.

Däremot undrar jag hur jag du som ger tumme ner, kommenterar och kallar trådstartare för olika otrevligheter - eller insinuerar obehagliga avsikter med tråden? 

Jag startade en tråd som handlade om hur kvinnor ser på att vara modell för skisser. Givetvis finns det en erotisk aspekt av det hela. 

Men hur tänker man som anonym läsare, som väljer att läsa tråden, blir upprörd, provocerad och känner sig kränkt (det kan man ju bli), när man inte slutar läsa och gör något annat istället? 

Killar som gör såhär, känns det som om någon med oärliga metoder klampar in på ert revir och lägger an på tjejer? Tänker ni er att kvinnor är så lättlurade att ni måste försvara dem? För annars är risken stor att en trådskapare på ett av Sveriges största diskussionsforum får konatkt med en intet ont anande kvinna som tänker: "Jag lämnar ut mobilnummer, adress och bilder av mig själv meansiktet och åker iväg ensam mitt i natten till någon och hamnar i fara? 

Eller känner ni något sting av svartsjuka? Att ni inte får vara med, eftersom den verbla nivån blir lite hög? Eller rättare sagt, förmågan att uttrycka sig i skrift och formulera en intressant tanke blir ett hinder som känns orättvist? 

Kvinnor som skriver negativa och nedsättande saker, varför gör ni det? Känner ni er förtryckta av prydlighetsnormer innerst inne? Att ni egentligen vill vara frispråkikga och kunna tänka tanken på annat som ni vågar annars, och så mynnar det ut i ilska och hatfulla kommentarer? 

Den här gången tillåter jag inte anonyma kommentarer, eftersom det klagas på anonyma desperata trådstartare. 

Tacksam om du kan strukturera dina tankar, och har kontakt med dina intellektuella processer vill svara. 

Alla andra som har tankar kring det här är också välkommna att kommentera - men håll ett vårdat och trevligt språk. 

• Svar på tråden Vilka inlägg accepterar läsare i sex & Samlevnad?
  • SilbaRieban

Nu blev det en del stavfel, när jag skriver text så kommer knappar och annat från sidan ivägen, och jag ser inte vad jag skriver. Hoppas på överseende. 

• Anonym

Obs! Anonyma kommentarer ej tillåtna!

• Anonym

Varken kontaktannonser eller sexnoveller är tillåtna Karl.

• Anonym (Kaffedraken)

Män bör inte vara ärliga och skriva personligt om hans egen sexualitet. Då får han tumme ner och många äcklas.
    Man bör inte heller skriva nåt negativt om vissa kvinnors attityder, då får man tumme ner och kränker många.
    Åt andra hållet, att klanka ner på män, det går utmärkt.

• Anonym (J)

Känns som att folk gör tummen ner till allting. Jag frågade om det är ok att använda mjöl som gick ut för 10 dagar sen när jag skulle baka kokosflarn igår på Mors dag. Fick bra svar (det är ok, som jag trodde) men också en tumme ner.. Har lite svårt att förstå hur det kan vara ett ämne som gör folk upprörda hahah men tydligen ..

• Anonym
    Anonym (J) skrev 2024-05-27 17:51:53 följande:

Känns som att folk gör tummen ner till allting. Jag frågade om det är ok att använda mjöl som gick ut för 10 dagar sen när jag skulle baka kokosflarn igår på Mors dag. Fick bra svar (det är ok, som jag trodde) men också en tumme ner.. Har lite svårt att förstå hur det kan vara ett ämne som gör folk upprörda hahah men tydligen ..

Folk trodde säkert att du drev med oss. Min första reaktion också :P
  • Anonym (Kaffedraken)

Så är det. Tycker de kunde ta bort tumme-funktionen. Lite som när de tog bort att man kunde betygsätta bilder på Badoo.
  • Tow2Mater

Det kan ju finnas många anledningar att trycka tumme ner.

Exempelvis:

1. Det låter som ett skämt.

2. Det låter farligt för dina barn med en hel msk av mjölet i alla flarnen.

3. Det låter som en så dum fråga så man fattar inte hur en som har flera barn kan verka så obildad, men orkar inte skriva det.

4. Det man verkligen skulle vilja skriva kan ge en avstängning så man låter bli, och visar det på detta sätt.

5. Man håller inte med i att det ska vara mjöl i kokosflarn.

6. Det låter farligt att en (flerbarns)förälder kommer att ta ett råd på FL som sanning då det verkar handla om något hon kanske anser som olämplig föda för sina barn, istället för att kontakta t ex giftinformationscentralen.

7. Man råkar trycka fel, menar egentligen att trycka tumme upp.

8. Man gillar inte kokosflarn.

9. Det är dumt att gå och handla med trotsiga barn.

10. Det var idiotiskt att inte kolla mjölet innan man går till affären utan gör det precis när man kommer hem.

12. Ogillar att det postas en fråga om mjöl under dubbelanonym signatur.

etc etc

• Anonym (Tänk efter före)
    Anonym skrev 2024-05-27 17:46:33 följande:

Varken kontaktannonser eller sexnoveller är tillåtna Karl.

Inte heller att stjäla bilder eller länkar till bilder på kvinnors kroppar då dessa tjejer ej gett sin tillåtelse till detta. Bilder som dessa manliga bildtjuvar sen sitter och kommenterar negativt kring. Detta är ett respektlöst och misogynt mobbarbeteende som jag både tummar ner och anmäler. Något alla borde göra.

Sen är det emot reglerna att spamma forumet med trådar som har identiskt innehåll. Något som vissa personer härinne gjort i många år och jag förstår de medlemmar som tröttnat på deras tvångsmässiga trams. Forumet är till för diskussioner och inte att ventilera sin egen frustration på. 

Sexnoveller med grovt obscent språkbruk är också förbjudet. Det verkar många gånger som att vissa typer härinne glömmer att detta är ett familjeinriktat forum och inte en OnlyFans eller liknande sexsidor.

Apropå detta så är det heller ej tillåtet att göra reklam för diverse produkter eller för sig själv för den delen. Tänker särskilt på prostituerade kvinnor som gör reklam för just O.F. vilket helt enkelt inte hör hemma på ett sånt här forum. 

Följ de regler som finns och var anständiga istället för misogyna. Detta leder sen också till färre anmälningar och tummar som pekar mer mot himlen än ner i dyngan. 
  • Anonym (J)
    Tow2Mater skrev 2024-05-27 18:58:58 följande:

Det kan ju finnas många anledningar att trycka tumme ner.

Exempelvis:

1. Det låter som ett skämt.

2. Det låter farligt för dina barn med en hel msk av mjölet i alla flarnen.

3. Det låter som en så dum fråga så man fattar inte hur en som har flera barn kan verka så obildad, men orkar inte skriva det.

4. Det man verkligen skulle vilja skriva kan ge en avstängning så man låter bli, och visar det på detta sätt.

5. Man håller inte med i att det ska vara mjöl i kokosflarn.

6. Det låter farligt att en (flerbarns)förälder kommer att ta ett råd på FL som sanning då det verkar handla om något hon kanske anser som olämplig föda för sina barn, istället för att kontakta t ex giftinformationscentralen.

7. Man råkar trycka fel, menar egentligen att trycka tumme upp.

8. Man gillar inte kokosflarn.

9. Det är dumt att gå och handla med trotsiga barn.

10. Det var idiotiskt att inte kolla mjölet innan man går till affären utan gör det precis när man kommer hem.

12. Ogillar att det postas en fråga om mjöl under dubbelanonym signatur.

etc etc

Skriver nästan alltid anonymt eftersom jag var dum och valde mitt namn och mellannamn som användarnamn , samma som jag har på instagram osv, man känner igen vem jag är på en gång ..Har skrivit till FL och försökt ändra utan svar och inte orkat göra en ny sida. 
    Och eftersom det finns skumma folk överallt som precis som du skriver alltid kan hitta anledningar att störa sig vill man gärna inte heta sitt riktiga namn även om det är något väldigt oskyldigt man frågar om   :) Vem vet , jag kanske hade fått en socanmälan av nån av anledningarna som du skriver ..
  • Anonym (M)

Vad som accepteras varierar från läsare till läsare.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (M) skrev 2024-05-28 08:30:00 följande:

Ja, nån tyckte inte att man ska skriva om sex i sexforumet. Det har inget med Familjeliv att göra.
  • MickeN1973

Jag ställer min fråga.

Och läser vad folk tycker.

Och någon blir kränkt struntar jag i

• MickeN1973
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-28 08:35:29 följande:
    Ja, nån tyckte inte att man ska skriva om sex i sexforumet. Det har inget med Familjeliv att göra.
    Ja sista idioten är inte född
  • Anonym (Tänk efter före)
    Anonym (M) skrev 2024-05-28 08:30:00 följande:

Snarare upp till moderatorerna att bedöma och de brukar vara ense med mig.
Svar på tråden Vilka inlägg accepterar läsare i sex & Samlevnad?