• Anonym (Hon)

Tatuera det man fruktar?

Jag har inga och efter att till slut lyckats bli fri efter många år i misshandelsförhållande överväger jag att skaffa min första. Ett djur som jag mår fysiskt och psykiskt dåligt av att öht se på bild. Det har han utnyttjat mot mig många gånger.

Min tanke är att helt enkelt ta makten över min fruktan.

Någon som gjort liknande?

• Svar på tråden Tatuera det man fruktar?
  • Anonym (Hon)
    Reclaimyourself skrev 2024-05-28 21:06:02 följande:
    Jag blir så nyfiken.. Vilket djur är det? Min första tanke var spindel men det är nog för att jag själv har kraftig araknofobi, samt att jag hade ett ex som skrämde mig och psykade mig med spindlar. Jag har själv tänkt tanken att man kanske skulle gå och skaffa en tarantella att ha i akvarium hemma, bara för att få bort fobin! Men jag kan lova att det stannar vid tanken! Jag skulle nog kunna få en hjärtattack och dö om jag blev instängd tillsammans med stora spindlar, hujamig fy bövelen vad spindlar väcker skräck i mig!! 
    Skorpion
  • Anonym (?)
    Anonym (Tatuera något du blir glad av) skrev 2024-05-28 21:10:56 följande:

Jag har ofta funderat på tatueringar med betydelse som skall representera något viktigt. Men har tänkt att jag vill inte bli påmind om svårigheter i livet när jag tittar på mig själv så jag har bara fåniga/roliga.

Ett hjärta på stjärten för att någon jag skulle vilja se ut som har det.

En stor över svanken  (för att det är ute och så tidigt 2000-tal. Jag är född-92)

Sedan blommor och mönster som inte betyder något på andra ställen. Revben, armar, ankel. Jag funderar på "här skulle det stått något coolt genomtänkt citat, kanske en bibelvers eller så, men jag kom inte på något bra" i någon skrivstil på andra revbenssidan.

Ursäkta men .. låter rätt billigt.
    Men man har ju något att kolla på när man knullar bakifrån brukat det ju  sägas....
    Många tatueringar har rätt taskiga ursprung .... barn som fortfarande lever, olycklig kärlek, (vilket man som ny man är mindre imponerad av). eller något som verkade skithäftigt för 20 - 30 år sedan-
    Tänk efter före!
  • Hjelm

Eller så lägger du de pengarna på terapi istället...

• Anonym (?)
    Hjelm skrev 2024-05-28 21:51:22 följande:

Eller så lägger du de pengarna på terapi istället...

Tatta något man är rädd för låter ju inte så begåvat?
    Dessutom ett djur som  man inte ens har någon promilles möjlighet att stöta på.
    Är ju som att tatuera in ett ryskt kärnvapen bara för att man är rädd, eller en härdsmälta i Oskarshamn? Eller varför inte en älg-krasch?

Alternativen är många.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (?) skrev 2024-05-28 21:57:51 följande:
    Tatta något man är rädd för låter ju inte så begåvat?
    Dessutom ett djur som  man inte ens har någon promilles möjlighet att stöta på.
    Är ju som att tatuera in ett ryskt kärnvapen bara för att man är rädd, eller en härdsmälta i Oskarshamn? Eller varför inte en älg-krasch?

Alternativen är många.
    Märks att du inte förstår vilken innebörd djuret har för mig och vad det skulle symbolisera. Det är ett djur som varit den ultimata skräcken för mig sen jag var liten, jag vill ta makten över den rädslan, precis som jag gjorde över mitt liv när jag lyckades lämna den som behandlat mig illa halva mitt liv. Jag skulle självklart inte gå och vara rädd för tatueringen, den skulle stå för det jag gått igenom. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Hon) skrev 2024-05-28 22:11:50 följande:
    Märks att du inte förstår vilken innebörd djuret har för mig och vad det skulle symbolisera. Det är ett djur som varit den ultimata skräcken för mig sen jag var liten, jag vill ta makten över den rädslan, precis som jag gjorde över mitt liv när jag lyckades lämna den som behandlat mig illa halva mitt liv. Jag skulle självklart inte gå och vara rädd för tatueringen, den skulle stå för det jag gått igenom. 
    Fråga inte i ett forum - gör som du vill i så fall.
    Varför undra vad andra tycker?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (?) skrev 2024-05-28 22:14:31 följande:
    Fråga inte i ett forum - gör som du vill i så fall.
    Varför undra vad andra tycker?
    Det gjorde jag egentligen inte, jag frågade om någon annan gjort det.
  • Anonym (Tatuera något du blir glad av)
    Anonym (?) skrev 2024-05-28 21:41:59 följande:
    Ursäkta men .. låter rätt billigt.
    Men man har ju något att kolla på när man knullar bakifrån brukat det ju  sägas....
    Många tatueringar har rätt taskiga ursprung .... barn som fortfarande lever, olycklig kärlek, (vilket man som ny man är mindre imponerad av). eller något som verkade skithäftigt för 20 - 30 år sedan-
    Tänk efter före!
    Jag gillar att se trashy men ändå sexig ut. Tänk tidigt 2000-tal. Den looken. Jag är inte till salu. 

Jag gillar mina tatueringar. Men skall sminka över dem och täcka när jag gifter mig på lördag för att jag vill ha en annan look.
  • Anonym (?)
    Anonym (Hon) skrev 2024-05-28 22:18:57 följande:
    Det gjorde jag egentligen inte, jag frågade om någon annan gjort det.
    Hur ska vi andra veta vad du vill veta eller vad du tycker?
    Du får nog förklara bättre i din trådstart.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (?) skrev 2024-05-28 22:28:19 följande:
    Hur ska vi andra veta vad du vill veta eller vad du tycker?
    Du får nog förklara bättre i din trådstart.
    Det står bokstavligen vad jag undrar.
  • Cathariiina
    Anonym (Nej) skrev 2024-05-28 19:53:21 följande:

Det är bättre att du går KBT och blir av med rädslan. Det blir annars en konstant påminnelse både om det du är rädd för men ffa om det där exet!

Håller med. Jättedum idé! Dessutom kommer du att få frågor om vad tatueringen betyder, och då blir du också påmind. Samt att du antingen blir tvungen att berätta sanningen (vilket du kanske inte vill, för alla och överallt) eller ljuga. Så onödigt. 

Jag gillar egentligen inte tatueringar på kvinnor alls, men OM jag skulle göra en i din situation, skulle jag nog välja någon som suttit på någon stark kvinna tidigare. Kanske den sibiriska isprinsessans:

Kraftfulla tatueringar - 2 500 år gamla ? Allehanda.se
  • Anonym (Hon)
    Cathariiina skrev 2024-05-29 16:31:46 följande:
    Håller med. Jättedum idé! Dessutom kommer du att få frågor om vad tatueringen betyder, och då blir du också påmind. Samt att du antingen blir tvungen att berätta sanningen (vilket du kanske inte vill, för alla och överallt) eller ljuga. Så onödigt. 

Jag gillar egentligen inte tatueringar på kvinnor alls, men OM jag skulle göra en i din situation, skulle jag nog välja någon som suttit på någon stark kvinna tidigare. Kanske den sibiriska isprinsessans:

//
    Varför skulle det vara svårt att säga att den står för att ta makten över det man är rädd för?
  • Cathariiina
    Anonym (Hon) skrev 2024-05-29 16:33:59 följande:
    Varför skulle det vara svårt att säga att den står för att ta makten över det man är rädd för?
    Sådant kan man kanske berätta för sin bästa väninna, men t.ex. på jobbet - inför chefen - så vill man väl inte verka... problemfylld? Men det är upp till dig hur du känner, som sagt jag skulle i alla fall inte göra det. Eller så kanske du kan ha bilden någonstans på kroppen, där den aldrig behöver visas upp på jobbet och liknande platser?
  • Anonym (...)

Asså, hade jag träffat någon med en skorpion tatuering så hade jag knappast funderat på någon innebörd, det är ju inte en jätteovanlig tatuering även om det skriker 90-tal om den

Träffade en tjej en gång på en fest som hade en pil på underarmen, men man hann inte fråga över innebörden då hon berättade för alla att den står för att hon överkommit sin depression...

Jag har inga fobier men en hel del tatueringar, vart hade du tänkt sätta den någonstans?

Svar på tråden Tatuera det man fruktar?