• Anonym (Undrar)

När man plussar och blöder samtidigt, vad kan det bero på?

Är det liksom en variant av mensen som tränger igenom innan kroppen fattat att man är gravid? Eller är det att ägget har fäst vid något blodkärl så att det typ är livmoderslemhinnan som blöder, typ som en nidblödning fast att den blir mer omfattande för vissa? Eller är det så att livmodertappen är känslig och lättblödande för vissa, så det är den som blöder i samband med en graviditet? 

• Svar på tråden När man plussar och blöder samtidigt, vad kan det bero på?
  • Anonym (Sara)

Jag blödde när jag väntade mitt andra barn från vecka 6-16 , flera gånger. En gång iallafall var det efter sex och en gång var det efter jag hade lyft tugnt. Tänkte kanske livmodertappen först (efter missfall hade uteslutits alltså) eftersom jag hade tagit bort cellförändringar men de såg blod inne i livmodern på ultraljud en av gångerna. Kollade upp första gången och två gånger till tror jag men inte varje gång. Fick aldrig veta varför jag blödde.
    När jag väntade tredje barnet blödde jag bara en gång i slutet (typ vecka 35) efter sex. 

Har haft två missfall / MA också innan första barnet och mellan andra och tredje men de startade inte med blödning, de upptäcktes innan jag började blöda och jag behövde göra skrapning och medicinsk ?abort?.  

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Sara) skrev 2024-05-30 01:37:02 följande:

Jag blödde när jag väntade mitt andra barn från vecka 6-16 , flera gånger. En gång iallafall var det efter sex och en gång var det efter jag hade lyft tugnt. Tänkte kanske livmodertappen först (efter missfall hade uteslutits alltså) eftersom jag hade tagit bort cellförändringar men de såg blod inne i livmodern på ultraljud en av gångerna. Kollade upp första gången och två gånger till tror jag men inte varje gång. Fick aldrig veta varför jag blödde.
    När jag väntade tredje barnet blödde jag bara en gång i slutet (typ vecka 35) efter sex. 

Har haft två missfall / MA också innan första barnet och mellan andra och tredje men de startade inte med blödning, de upptäcktes innan jag började blöda och jag behövde göra skrapning och medicinsk ?abort?.  

När du skriver att du blödde från vecka 6, innebär det att du inte blödde över BIM? Asså kring plusset? Du började blöda efter en vecka ungefär, har jag tolkat dig rätt då? Tack för ditt svar! 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-05-30 09:58:15 följande:
    När du skriver att du blödde från vecka 6, innebär det att du inte blödde över BIM? Asså kring plusset? Du började blöda efter en vecka ungefär, har jag tolkat dig rätt då? Tack för ditt svar! 
    Ja det stämmer , eller egentligen var det nog vecka 7 för det var vecka 6+ nån dag.. det var 9 år sen så minns inte exakt men det var nån gång då. Det var inte hela tiden men det var flera gånger under 10 veckor ungefär , säkert 5-6 gånger iallafall som jag blödde och inte bara lite rosa på pappret utan det var färskt blod. 
    Men vet att det är normalt att blöda tidigare också. Har läst nånstans att man kan få en blödning när man skulle fått mens ungefär men vet inte varför det blir så. 
Svar på tråden När man plussar och blöder samtidigt, vad kan det bero på?