• Anonym (Oo)

Känner mannen av pessar?

Funderar på att skaffa pessar då inte hormonella medel fungerar för mig. 

Känner mannen av pessaren tydligt och stör sig på den? 

• Svar på tråden Känner mannen av pessar?
  • Anonym (C)
    Caya-pessar finns bara i en storlek och ska passa de flesta kvinnor. Fick utprovat Milex först. Milex tyckte jag inte alls om. Fick ont och blev illamående så för mig fungerade den modellen inte alls trots utprovning hos barnmorska.
    Efter att det inte fungerade med Milex för mig trots två olika Barnmorskemottagningar och tre olika barnmorskor mejlade jag "Gröna barnmorskan" i ren desperation för att be om råd om det fanns hjälp att få eller om jag var tvungen att släppa tankarna på pessar helt (jag vägrar använda hormoner). Hon tipsade mig om en mottagning som kunde hjälpa mig med utprovning av både Caya och FemCap. Jag kände mig mest bekväm med Caya så valde det. Fick det gratis. Det andra beställde jag själv över nätet.
    Precis som Virgo var även jag van vid menskopp när jag började med pessar.
  • Anonym (Oo)

Jag är tyvärr inte van med menskopp, så det är själva insättningen jag är fundersam kring. Men jag kommer helt klart köpa en pessar och prova, det är det värt. Så glad av att höra era positiv recensioner, hade fått för mig att det var krångligare.

• Virgo
    Anonym (Oo) skrev 2024-06-01 06:17:47 följande:

Jag är tyvärr inte van med menskopp, så det är själva insättningen jag är fundersam kring. Men jag kommer helt klart köpa en pessar och prova, det är det värt. Så glad av att höra era positiv recensioner, hade fått för mig att det var krångligare.

Även om man inte är van med menskopp så ska det inte vara några problem med pessar, bara man inte känner obehag över att stoppa upp saker i fiffin samt känna med fingrarna hur just din fiffi är ?uppbyggd? för veta att pessaret sitter på plats. Det är väl ingen självklarhet att veta att blygdbenet är just blygdbenet - inte för mig när jag började. Jag visste inte att det är som en liten kant inuti som pessaret ska ?vila? på. 

• Anonym (Jag tror att...)

Jag tror att om en man kan avgöra med att känna genom penis om du har pessar eller spiral eller inget av det så har den mannen vart inne i alldeles för många vaginor och man då bör fundera på om det är vettigt att ha den mannen inne i sin egen vagina. 

• Anonym (Oo)
    Virgo skrev 2024-06-01 07:48:38 följande:

Även om man inte är van med menskopp så ska det inte vara några problem med pessar, bara man inte känner obehag över att stoppa upp saker i fiffin samt känna med fingrarna hur just din fiffi är ?uppbyggd? för veta att pessaret sitter på plats. Det är väl ingen självklarhet att veta att blygdbenet är just blygdbenet - inte för mig när jag började. Jag visste inte att det är som en liten kant inuti som pessaret ska ?vila? på. 

Har inga problem med att stoppa upp saker. Men det med blygdbenet har jag nog ingen koll på. Men det kanske barnmorskan kan hjälpa till med.

Så peppad på pessar nu :) 
  • Anonym (Oo)
    Anonym (Jag tror att...) skrev 2024-06-01 08:00:19 följande:

Jag tror att om en man kan avgöra med att känna genom penis om du har pessar eller spiral eller inget av det så har den mannen vart inne i alldeles för många vaginor och man då bör fundera på om det är vettigt att ha den mannen inne i sin egen vagina. 

Hahaha, bra att veta så att jag kan sålla bort de männen 
  • Virgo
    Anonym (Oo) skrev 2024-06-01 19:41:40 följande:
    Har inga problem med att stoppa upp saker. Men det med blygdbenet har jag nog ingen koll på. Men det kanske barnmorskan kan hjälpa till med.

Så peppad på pessar nu :) 
    Ja, på din mottagning kanske man får hjälp med att prova ut pessaren och då kan du även fråga det du vill ha svar på. Men som någon annan skrev så verkar inte pessar jättevanligt. Min barnmorska var mindre påläst än mig när det gällde Caya-pessaret. 

Lycka till :) 
  • Sk007
    Anonym (Jag tror att...) skrev 2024-06-01 08:00:19 följande:

Var går gränsen? Max 5?
  • Anonym (Oo)
    Virgo skrev 2024-06-02 15:22:45 följande:
    Ja, på din mottagning kanske man får hjälp med att prova ut pessaren och då kan du även fråga det du vill ha svar på. Men som någon annan skrev så verkar inte pessar jättevanligt. Min barnmorska var mindre påläst än mig när det gällde Caya-pessaret. 

Lycka till :) 
    Tack snälla :) 
  • Anonym (Ngng)
    Anonym (Q) skrev 2024-05-31 17:02:02 följande:

Nej mannen känner inte av ett pessar. Däremot en femidom. Kan du inte fundera på en kopparspiral eller ballerina? 

Spiral fick jag livmoderinflammation av. Haft en tre gånger , tredje gången blev det så. Hon satte den fel.

Skulle aldrig rekommendera det till någon 

• Anonym (Jag tror att...)
    Sk007 skrev 2024-06-02 17:57:59 följande:
    Var går gränsen? Max 5?
    Jag vet inte, men den är passerad med råge om mannen kan stoppa in snoppen och med den avgöra om det är passar, spiral, vilka märken pä dessa, ta tempen, hur många barn man fött osv. och få reda på den sortens info bara genom att känna med penis .
Svar på tråden Känner mannen av pessar?