• Anonym (TS)

Känner mannen av trådarna på spiral?

Har tänkt på att sätta in det men min sambo vill inte på grund av att han är rädd för att trådarna ska göra ont. Han sa att han fick rivsår av trådarna när en tjej han låg med förut hade det. Han har ganska stor (ca 20 cm)..om det nu påverkar. Jag ammar just nu så kan inte ta P-piller. Helst inte minipiller heller. 

Jag har haft det en gång men det var väldigt längesen , efter första barnet. Hade det bara en kort period för sen tog det slut med pappan och det kändes onödigt när jag var singel och ändå tänkte använda kondom om jag låg med någon ny.. plus att jag blödde mycket men det kanske skulle blivit bättre med tiden. Minns inte att mitt ex sa något om trådarna.

Kvinnor får gärna svara om er partner har känt trådarna och män som har legat med någon som har spiral får gärna svara också. Och om det är så att de känns , gör de ont ? 

• Svar på tråden Känner mannen av trådarna på spiral?
  • Anonym (Nej)

Har inte fått några klagomål hittills.

• Anonym (hm)

Vissa gör, mitt senaste ex fick jag klippa bort trådarna helt. Har väninnor där vissa män haft samma problem.

• Anonym (hm)

Och ja, mitt ex var också ganska stor.

• Anonym (Gift man 45 år)

Det korta svaret är ja, det händer definitivt att man gör det.

Är gift sedan 21år och min fru började med spiral för många år sedan. Jag har fått rejält ont av den vid många tillfällen. Känns som att sticka ollonet med en ståltråd vid varje stöt, ingen trevlig upplevelse.

Är inte lika stor som din man och förutsätter att risken för att känna av spiralen är större ju längre hans penis är. Men sen beror det väl så klart på hur du är skapt där nere också.

Min fru mådde inte bra av sina p-piller och jag har inte tagit upp problemen jag har ibland med spiralen. Viktigare att hon mår bra och inte börjar oroa sig för mig när vi har sex. Det är inte värre än att man får bita ihop o köra på dom gånger det händer...

• Anonym (B)

Mitt ex kände av trådarna. 

• Anonym (Dom)

Ja, som beskrivs ovan kan det göra riktigt ont.

Min nuvarande tog ur sin efter att vi träffats eftersom jag är steriliserad. Något fler män som inte vill ha fler barn borde göra, enkelt ingrepp och sen kan tjejerna få vara helt naturliga utan massa preventivmedel i kroppen.

• Anonym (Ola)

Jag har också känt av min frus spiraltrådar ibland. De sticks.

Svar på tråden Känner mannen av trådarna på spiral?