• Anonym (Man)

Insiativ till sex första gången

Som man har jag när man träffat en kvinna nån gång och man sitter och kysser varandra varit det som tar insiativet gå vidare

Har tagit kvinnans han och sagt kom och lett henne till sovrumet

Då ger jag möjlighet till kvinnan att säga nej vi stannar här, vill inte nån ska känna sig pressad

Sedan när jag haft sex första gången har det alltid varit mjuk vanlig vanilj sex

Man vet inte vad den andre tycker så det har bara blivit vanilj sex

Tycker det skulle vara konstigt fråga nån första gången hur hon vill ha det men kanske gör jag fel

Hon kanske tycker det är tråkigt men jag vågar inte fråga och förstöra stunden

Sedan i en relation så då frågar jag om det men inte när man nyss träffats

Vad tycker ni kvinnor, vill ni mannen leder er hand i hand eller hur ska jag göra

Och vill ni få fråga första gånger hur ni vill ha det

Vill att när man sex att kvinnan ha det bra och känner sig bekväm men vill inte var nån tråkig person

• Svar på tråden Insiativ till sex första gången
  • Anonym (Matilda)

Jag som kvinna vill ha en diskussion kring sex och vilken syn var och en har samt olika erfarenheter.  Det pratet  vill jag ha ganska tidigt efter man matchat om det så att man träffas på nätet i något sammanhang.  En öppen och ärlig diskussion och jag tar gärna det initiativet.  Då märker jag väldigt fort om det är något jag matchar med och om det finns tveksamheter eller komplex. Det märks också relativt snabbt om mannen skryter eller om han är ärlig. 
    Kommer jag så långt så är det också lättare att första sexet blir bra om man då checkat av vad man gillar och lättare kan styra in sexet åt det hållet lite försiktigt.  

Kort sagt förväntar jag mig att två vuxna människor kan säga hur man vill ha det och kunna kommunicera med varandra både före, under och efter sex. 

• Anonym (Så komplicerat)
    Anonym (Man) skrev 2024-06-03 13:14:56 följande:
    Insiativ till sex första gången Som man har jag när man träffat en kvinna nån gång och man sitter och kysser varandra varit det som tar insiativet gå vidare

Har tagit kvinnans han och sagt kom och lett henne till sovrumet

Då ger jag möjlighet till kvinnan att säga nej vi stannar här, vill inte nån ska känna sig pressad

Sedan när jag haft sex första gången har det alltid varit mjuk vanlig vanilj sex

Man vet inte vad den andre tycker så det har bara blivit vanilj sex

Tycker det skulle vara konstigt fråga nån första gången hur hon vill ha det men kanske gör jag fel

Hon kanske tycker det är tråkigt men jag vågar inte fråga och förstöra stunden

Sedan i en relation så då frågar jag om det men inte när man nyss träffats

Vad tycker ni kvinnor, vill ni mannen leder er hand i hand eller hur ska jag göra

Och vill ni få fråga första gånger hur ni vill ha det

Vill att när man sex att kvinnan ha det bra och känner sig bekväm men vill inte var nån tråkig person

Leder hand i hand? Nej, det vill jag inte. Faktiskt riktigt trött på det här initiativ-tjatet på FL. Det sker väl naturligt. Kyssar blir till smek, och smek blir till sex. Sedan märker du väl av vad som går hem eller inte? Självklart ska man som vuxen kunna prata om sex, men när du "leder" den stackars kvinnan till sovrummet kan du ju inte fråga hur hon vill ha det. Det skulle bli konstigt. Varför gör ni det så komplicerat? Glid med bara.
  • Anonym (+)

Någon gång får du väl ändå komma till insikten att det inte heter "insiativ"? Folk har ju upplyst dig otaliga gånger.

• Anonym (Man)
    Anonym (Så komplicerat) skrev 2024-06-03 13:36:12 följande:
    Leder hand i hand? Nej, det vill jag inte. Faktiskt riktigt trött på det här initiativ-tjatet på FL. Det sker väl naturligt. Kyssar blir till smek, och smek blir till sex. Sedan märker du väl av vad som går hem eller inte? Självklart ska man som vuxen kunna prata om sex, men när du "leder" den stackars kvinnan till sovrummet kan du ju inte fråga hur hon vill ha det. Det skulle bli konstigt. Varför gör ni det så komplicerat? Glid med bara.
    Jag menar inte jag går före och dra henne

Det jag menar när man får känslan att gå vidare från soffan så måste ju nån starta det hela

Det jag sagt är kom, då förstår hon vad vi ska och kan då säga nått annat,

Och min fråga när man är i sovrummet hur vidare man hållit hennes hand eller hållit om hennes midja eller bara gått bredvid varandra börjar man där inne fråga hur vill du ha det

Käns lite som man ändra stämningen 

Det enda jag vill veta vad som är mer vanligt eller lämpligt

Skulle nog känna mig obekväm om man när man kommit till sägen börja fråga
    Vill du bli slickad
    Hur vill du jag slickar
    Ska jag samtidigt smeka dig samtidigt jag sllickar dig
    Vill du rida
    Vill tu bli tagen stående

För mig första gången skulle allt det kännas konstigt men senare träffar så skulle det kännas mer rätt

Men jag kanske gör fel som inte frågar
  • Anonym (Så komplicerat)
    Anonym (Man) skrev 2024-06-03 13:51:05 följande:
    Jag menar inte jag går före och dra henne

Det jag menar när man får känslan att gå vidare från soffan så måste ju nån starta det hela

Det jag sagt är kom, då förstår hon vad vi ska och kan då säga nått annat,

Och min fråga när man är i sovrummet hur vidare man hållit hennes hand eller hållit om hennes midja eller bara gått bredvid varandra börjar man där inne fråga hur vill du ha det

Käns lite som man ändra stämningen 

Det enda jag vill veta vad som är mer vanligt eller lämpligt

Skulle nog känna mig obekväm om man när man kommit till sägen börja fråga
    Vill du bli slickad
    Hur vill du jag slickar
    Ska jag samtidigt smeka dig samtidigt jag sllickar dig
    Vill du rida
    Vill tu bli tagen stående

För mig första gången skulle allt det kännas konstigt men senare träffar så skulle det kännas mer rätt

Men jag kanske gör fel som inte frågar
    Nej, jag förstår att du inte DRAR henne.
    Nej, jag tycker inte att man ställer frågan "Hur vill du ha det?" i sovrummet. Som sagt, vad hände med att läsa av sin sexpartners reaktioner?

Finns bättre tillfällen att ha sexsnack än just när ni kommer till sovrummet och ska börja. Ha "normalt" sex första gången och var lyhörd.
  • Anonym (Mannen)

För mig har det alltid skett naturligt att man börjar smeka varandra innanför kläderna i samband med att man hånglar. Sen har det gått vidare till sex i soffan eller var man nu är.

Har bara varit med om en gång då en tjej sa stopp. Fick då reda på att hon redan träffade någon. Men också att han hon träffade var gift. Henne dumpade jag på en gång.

Svar på tråden Insiativ till sex första gången