• Anonym (Past and future)

Framkommer att mannen bytt tjänster mot sex med en kvinna.

Det framkommer att mannen du träffat ett tag haft sex med en kvinna och i gengäld hjälpt henne med olika saker.

Inga kontanter inblandade, men en slags byteshandel som båda varit med på.

Han menar att han varit utsvulten på närhet under många år som en anledning till varför det blev så.

Tankar om detta.

• Svar på tråden Framkommer att mannen bytt tjänster mot sex med en kvinna.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (man50) skrev 2024-06-05 12:57:13 följande:

Blir väldigt mycket av en tolkningsfråga...

Om vi för en stund tar bor just "sex". Det är nog vanligt att man ber någon om hjälp, och då kanske levererar en motprestation. Finns nog "äldre" som ber en granne om hjälp med något praktiskt och som bjuder på en fika. Och det händer säkerligen mellan de olika könen... kalla det "sällskapssjuka" om ni vill...

Men det är ju just sex som handelsvara som är olagligt. Att köpa sex mot att borra upp lampor är olagligt. Hur vi än tolkar det. 
  • Anonym (horbock)

Ser ja verkligen inget fel i

• Anonym (mia)
    Anonym (Linda) skrev 2024-06-05 17:34:38 följande:
    Men det är ju just sex som handelsvara som är olagligt. Att köpa sex mot att borra upp lampor är olagligt. Hur vi än tolkar det. 
    Då bryter jag och min man mot lagen om sexköp två gånger om året.

Jag brukar fråga :  Kan du skifta däck på min bil till vinterdäck ?
    Han svarar:  - Det kostar en avsugning !

• Anonym (Sugen)

Man häpnar över alla svar här!
    Det har aldrig slagit er att hon gjort det för sin egen skull också? 
    Win win, hjälp med det hon behövde Och en trevlig stund.
    Hon har kanske tom använt det som en ursäkt för att få ett ligg.
    Tro det eller ej men vi är faktiskt en del kvinnor som njuter av sex och har det högst frivilligt och mrr än gärna...

• Anonym (Sugen)
    Anonym (Linda) skrev 2024-06-05 17:34:38 följande:
    Vem avgör var gränsen för det går och vem ska dömma?
    Då är en tjänst i utbyte mot fika det samma som svartarbete och alltså skattebrott?
  • Anonym (Fråga)

Måste all sex vara uppbackat av ett monogamt partnerskap och starka romantiska känslor för att det ska vara moraliskt och värdegrundsmässigt korrekt?

• Tecum
    Anonym (Sugen) skrev 2024-06-07 16:04:17 följande:

Man häpnar över alla svar här!
    Det har aldrig slagit er att hon gjort det för sin egen skull också? 
    Win win, hjälp med det hon behövde Och en trevlig stund.
    Hon har kanske tom använt det som en ursäkt för att få ett ligg.
    Tro det eller ej men vi är faktiskt en del kvinnor som njuter av sex och har det högst frivilligt och mrr än gärna...

Precis som jag skrev också! Men här vimlar av moraltanter som alltid ser det värsta och gärna dömer andra. För en sak är säker, hon ville gärna ha sex...
  • Anonym (Fråga)

Som kvinna får man ligga och hjälp med olika saker. Vilken drömsits!

• Anonym (Tanke)

Kom ihåg när flickvännen kom med en hembakt kaka när jag fyllde år. Det slutade med sex men det innebär ju att hon faktiskt bytte till sig sex. Är det moraliskt ok?

• Lynx123
    Anonym (Tanke) skrev 2024-06-08 06:50:08 följande:

Kom ihåg när flickvännen kom med en hembakt kaka när jag fyllde år. Det slutade med sex men det innebär ju att hon faktiskt bytte till sig sex. Är det moraliskt ok?

Du är rolig du! ;)
  • Anonym (Fråga)

Det är ok. Denna tanke om att det är byteshandel bygger i grunden på att det är mannen som köper sex. Tanken att det skulle vara tvärtom är så avlägsen att det inte ens diskuteras.
  • Anonym (Mm)

Sa hon i förväg att hon vill ha sex mot kakan? Annars är det en annan sak än mannen som tråden handlar om.
Svar på tråden Framkommer att mannen bytt tjänster mot sex med en kvinna.